آخرین مهلت دی‌ماه برای سنجش نوآموزان بدو ورود؛ خانواده‌ها ثبت‌نام کنند

آخرین اخبار
کدخبر: 574384
معاون پیشگیری، تشخیص و توانبخشی آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: در طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی ۴۷ هزار نوآموز دیرآموز شناسایی شدند که این آمار از میانگین(نُرم) جهانی پایین‌تر است.
آخرین مهلت دی‌ماه برای سنجش نوآموزان بدو ورود؛ خانواده‌ها ثبت‌نام کنند

جهان صنعت، محمد مصطفوی روز شنبه در حاشیه برگزاری دوره رویکردهای نوین در ارزیابی و مداخلات اختلالات ویژه یادگیری در چهارمحال و بختیاری از فعالیت ۸۴۷ مرکز جامع سنجش آموزش، توانبخشی و مداخله به‌هنگام برای نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی در کشور خبر داد و افزود: پارسال یک‌میلیون و ۳۲۰ هزار دانش‌آموز مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه آمار دانش‌آموزانی که سالانه در مدارس استثنایی مشغول تحصیل می‌شوند ثابت است گفت: نزدیک به ۱۱ هزار دانش‌آموز سالانه در گروه‌های مختلف کم‌توان ذهنی، جسمی و حرکتی، چند معلولیتی و اوتیسم ارزیابی، طبقه‌بندی و ثبت‌نام می‌شوند.

فعال شدن کمیته جایدهی در تمام مراکز جامع سنجش

معاون پیشگیری، تشخیص و توانبخشی آموزش و پرورش استثنایی کشور از فعال شدن کمیته جایدهی در تمام مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله به‌هنگام نوآموزان خبر داد و اظهار داشت: پس از ارزیابی نوآموزان، با حضور تیم تخصصی و اولیا درباره آنها تصمیم‌گیری می‌شود و آنان با اطمینان کامل فرزندان خود را به مدرسه بسپارند.

مصطفوی گفت: در این طرح با مشارکت خود اولیا در فرایند آموزشی، توانبخشی و پرورشی دانش‌آموزان استفاده می‌شود تا اولیای دانش‌آموزان با اطمینان کامل بچه‌های خود را به مدرسه بفرستند و به یک سطحی از استقلال فردی، اجتماعی و شغلی دسترسی پیدا کنند.

وی با اشاره به هدف‌گذاری برای کاهش سن سنجش گفت: ارزیابی‌های تخصصی و سنجش در حال حاضر به نوآموزان چهار ساله انجام می‌شود، اما هدف این است که این ارزیابی‌ها به سنین پایین‌تر نیز تعمیم داده شود، تا مداخلات به موقع‌تر و موثرتر انجام شود.

به گفته وی، با اجرای این طرح با اجرای مداخلات آموزشی و یادگیری در زمان ورود کودکان به مدرسه با مشکلات کمتری همراه است.

تمرکز امسال بر ۲ گروه دیرآموز و اختلال یادگیری

وی افزود: برنامه تشخصی و آموزشی امسال به طور ویژه بر ۲ گروه دانش‌‍آموزان دیرآموز و و دانش‌آموزان دارای اختلالات ویژه یادگیری متمرکز است که در گذشته ممکن است،خدمات کمتری دریافت کرده باشند و انتظار می‌رود در مراکز جامع بیشترین ورود را در ا ین ۲ حوزه داشته باشند.

مصطفوی گفت: مدارس استثنایی ظرفیتی هستند تا به دانش‌آموزان نیازمند خدمات، کمک شود تا به سطحی از استقلاب فردی، اجتماعی ، شغلی دست پیدا کنند.

پایان دی‌ماه آخرین فرصت برای سنجش نوآموزان بدو ورود به پیش‌دبستانی و دبستان

معاون پیشگیری، تشخصی و توانبخشی آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به فعال شدن مراکز جامع سنجش از ابتدای مهرماه گفت: دی‌ماه آخرین فرصت برای سنجش نوآموزان بدو ورود به مراکز پیش‌دبستانی و دبستان است.

وی گفت: خانواده‌های که فرزندان چهار و پنج سال دارند، باید در سامانه فرزندان خود را برای سنجش ثبت نام کنند.

منبع: ایرنا

وب گردی