10 - 09 - 2023
«هوش مصنوعی» سکوی پرتاب تولیدکنندگان مواد غذایی
شرکتهای CPGا Consumer packaged goodsیا بستهبندی کالاهای مصرفی میتوانند در زمینه توسعه و پایداری محصول با استفاده از فناوری ببینند کدام سرمایهگذاری بیشترین تاثیر را دارد.
همانطور که شرکتهای غذا و نوشیدنی برای بهروزرسانی و بهینهسازی شرکتهای خود هوش مصنوعی را دنبال میکنند، جاناتان دارلینگ معتقد است که میتوان از این فناوری برای نزدیکتر کردن شرکتهای CPG به مصرفکنندگان خود استفاده کرد.
دارلینگ، رهبر بخش بازار اتوماسیون صنعتی اشنایدر الکتریک گفت: هدف اصلی شرکت او ارائه ابزارهایی مانند هوش مصنوعی است تا زنجیره شرکتها را به صورت موثر بهینهسازی کند.
دارلینگ همچنین گفت: یکی از راههایی که میتوان از هوش مصنوعی بهطور موثر توسط شرکتهای تولیدکننده مواد غذایی و نوشیدنی استفاده کرد، ایجاد نقاط اشتراک برای متمرکز کردن مشتریان خود در محصولاتی است که ایجاد میکنند و به عنوان مثال، استفاده از دادههایی که نشان میدهد ۷۰ درصد دنبالکنندههای شبکههای اجتماعی یک مشتری محصول اورئو را خریداری کرده و حالا آیا این مشتری نیز احتمال دارد از این محصول خریداری کند؟
دارلینگ افزود: «هوش مصنوعی میتواند به تجزیه و تحلیل دادهها کمک کند تا ببینیم آیا میتوان تصمیماتی را درباره سرمایهگذاری در تجهیزات جدید بگیریم یا در صورت نیاز باید نحوه تولید محصول را تغییر دهیم تا از مصرف بیش از حد مواد یا از دست دادن مواد کاسته شود.» در سالهای اخیر چندین شرکت غذا و نوشیدنی بهویژه شرکتهای در حال رشد، از هوش مصنوعی بهره برده و وابستگی خود را به آن افزایش دادهاند. در سال گذشته شرکت مارس همکاریای با شرکت علوم زندگی پیپا (PIPA) برای پیشرفت در توسعه ترکیبات گیاهی جهت محصولات جدید آغاز کرد. همچنین شرکت ADM (شرکت آمریکایی چندملیتی ارائهکننده محصولات غذایی و کالاهای تجاری) با شرکت فناوری غذایی Brightseed در ارتباط با توسعه ترکیباتی برای تقویت سیستم ایمنی در حال همکاری است.
دارلینگ میگوید: «درک میکنیم که ابزارهای مختلف به تنهایی پاسخگو نیستند، اما واسطهای هستند که به شرکتها در رسیدن و دستیابی به اهداف آنها کمک میکنند.»
دارلینگ افزود: اشنایدر الکتریک با انواع CPGها، تولیدکنندگان قهوه و بطریهای آب همکاری میکند تا بررسی کند که ماشینآلات موجود در تاسیسات در معرض خطر فرسودگی نیستند. سپس به شرکتها کمک میکند یک نقشه راه برای پیادهسازی تجهیزات جدید از نظر بودجه و تخصیص در کارخانههای خود ایجاد کنند.
اگرچه از طرف برخی ناظران درباره افزایش استفاده از هوش مصنوعی و احتمال از کار انداختن انبوه نیروی کار نگرانی وجود دارد اما دارلینگ میگوید که تولیدکنندگان غذا و نوشیدنی میتوانند از هوش مصنوعی برای بهبود کارخانههای خود و حفظ روند تولید استفاده کنند. او میافزاید: در فرآیند استخدام، پیشرفت فناوری میتواند از صلاحیت کاندیداها برای شغلها اطمینان حاصل کند.
دارلینگ گفت: «فکر میکنم یادگیری نحوه استفاده از هوش مصنوعی به عنوان ابزاری در برابر مشکلات، راحتی بیشتری به همراه خواهد داشت.»
تکنولوژی چگونه میتواند انتشار گازهای گلخانهای را کاهش دهد
شرکتهایی که در دهه آینده قصد کاهش ردپای اثر کربن خود را دارند، برای کشف مناطق مناسب سرمایهگذاری، به هوش مصنوعی روی میآورند. دارلینگ میگوید: بزرگترین مشکلی که شرکتهای اتوماسیون در صنایع غذا و نوشیدنی هنگام تلاش برای ایجاد زنجیره تامین با آن مواجه میشوند، پیادهسازی نرمافزار در کنار دادههای قدیمی بدون هیچ اختلالی در تولید آنهاست.
وی به نقل از بیل گیتس که یکبار گفته است که مردم اغلب کارهایی را که میتوانند در یک سال انجام دهند بیش از اندازه تخمین میزنند و کارهایی را که میتوانند در ۱۰ سال انجام دهند، دستکم میگیرند میگوید، در حالی که شرکتهای غذایی ممکن است انتظارات بالایی درباره توانایی خود داشته باشند، باید به نتایج واقعی وابسته باشند.
همچنین دارلینگ معتقد است که رسیدن به هدف کاهش انتشار گازهای گلخانهای از سوی صنایع غذایی و غیره دستنیافتنی نیست. وی افزود: شرکتها در درجه اول نگران بازدهی مثبت از سرمایهگذاری در شیوههای پایدار هستند. به گفته او، زمانی که اشنایدر الکتریک با شرکتهای مواد غذایی کار میکند، ریسکهایی را که در حال حاضر در زنجیره تامین وجود دارد را شرح میدهد و بررسی میکند که آیا فناوریهای جدید میتوانند به کاهش ریسکها کمک کنند یا خیر.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد