2 - 03 - 2024
«متا» کلید شکست «اپل» را در تکنولوژی آسیایی پیدا میکند
«جهانصنعت»- همکاری الجی و متا پیشرفت هر دو شرکت را در حوزه واقعیت مجازی و واقعیت تعمیمیافته تضمین خواهد کرد. الجی در وبسایت رسمی خود اعلام کرد که با متا برای تسریع گسترش کسبوکار واقعیت تعمیمیافته شریک شده است، اما هنوز مشخص نیست که این شراکت چه فعالیتها و نتایجی را در پی خواهد داشت. متا موفق شد امسال با عرضه هدست کوئست ۳ در عرصه واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی سربلند بیرون بیاید. شایعهها میگویند همکاری این شرکت با الجی، مربوط به هدست واقعیت ترکیبی است تا متا بتواند رقیب توانمندی برای اپل ویژنپرو تولید کند. الجی میگوید هدف نهایی همکاری این است که با بهکارگیری نوآوری و ترکیب نقاط قوت هر دو شرکت در زمینه محصولات، محتوا، خدمات و پلتفرمهایشان، تجربیات لذتبخشی را برای مشتریان خود در زمینه واقعیت مجازی به ارمغان بیاورند. مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، برای آغاز این همکاری به دفتر مرکزی الجی در سئول سفر کرد و طی این بازدید ویلیام چو، مدیرعامل الجی، کوئست ۳ و عینک هوشمند متا ری- بن را که به تازگی وارد بازار شده است، امتحان کرد.
مدیران عامل دو شرکت متا و الجی درباره استراتژیهای تجاری لازم برای توسعه نسل جدید دستگاههای مبتنیبر واقعیت تعمیمیافته بحث کردند و به نظر میرسد ویلیام چو به مدلهای زبانی بزرگ متا علاقه زیادی دارد و مایل است دستگاههای مستقل را به هوش مصنوعی مجهز کند. الجی قصد دارد قابلیتهای تکنولوژیک متا را با محصولات پیشرفته و باکیفیت خود ترکیب کند. دستگاههای مبتنیبر واقعیت مجازی و واقعیت تعمیمیافته متا به نمایشگر نیاز دارند و الجی در این زمینه بهترین گزینه به نظر میرسد. اپل برای ساخت هدست ویژنپرو از نمایشگر میکرو OLED سونی استفاده کرده است. الجی سال گذشته به بنیانگذاری یک واحد تجاری اختصاصی برای توسعه کسبوکار واقعیت تعمیمیافته پرداخت. هدف اصلی الجی از این کار تلاش برای سرمایهگذاری در عرصه واقعیت مجازی است. شایعات حاکی است که این شرکت قصد دارد هدست واقعیت مجازی و واقعیت تعمیمیافته خود را معرفی کند.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد