8 - 10 - 2024
شورایعالی برندینگ تاسیس میشود
اتاق ایران آنلاین- با حمایت بخشخصوصی، شورایعالی برندینگ در اتاق بازرگانی ایران تاسیس میشود تا مشکلات این حوزه بررسی و در ادامه نقشه راهی برای توسعه برندینگ تدوین شود.در اولین نشست هماندیشی برندهای تجاری اتاق ایران، فعالان اقتصادی و نماینده برندها از حوزههای مختلف اقتصاد درباره مسائل و مشکلات برندینگ در ایران سخن گفتند. قرار شد شورایعالی برندینگ در اتاق ایران تاسیس شود.صمد حسنزاده، رییس اتاق ایران در این نشست برندسازی را از موضوعات مهم اقتصادی دانست و گفت: کشور باید سعی کند از امتیاز برندسازی در حوزه تجارت خارجی استفاده کند. کمتوجهی به برندسازی و برند ملی ایران مانع از ایجاد تصویر ذهنی مثبت به کالا و خدمات تجاری ایران در بازارهای هدف و افزایش سهم ایران از سبد ارزش تجارت جهانی میشود.حسنزاده در بخشی از اظهارات خود گفت: برند را باید در شرکت خود بهعنوان سرمایه معنوی حفظ کنیم. کیفیت محصولات را حفظ کنیم. برندها، سرمایه ملی و سرمایه شرکتهاست و حتی باید بهعنوان وثیقه از آن استفاده شود. ما در اتاق ایران تصمیم گرفتهایم که در این زمینه اقداماتی انجام دهیم. البته بهتنهایی در اتاق ایران نمیتوانیم کار کنیم. ما برای برندها، برنامه رتبهبندی را پیش میبردیم تا درنهایت شناسنامهای برای شرکتها با گریدهای متفاوت صادر شود اما سلیقه حاکمیتی و سازمانی اجازه کار نداد. باید کمک کنیم رتبهبندی در اتاق ایران انجام شود تا حمایتی از این برندها صورت گیرد.در ادامه این نشست امیرحسین اسدی، دبیر کمیسیون برند وزارت صمت از اهمیت رتبهبندی توسط بخشخصوصی گفت: باید در برندسازی به ظرفیتهای ایران در حوزههای مختلف توجه شود و سازمان توسعه تجارت در این زمینه از بخشخصوصی حمایت میکند.او ادامه داد: باید به اثرگذاری برندینگ در توسعه تجارت خارجی توجه شود. هیچکدام از برندهای ما در شبکههای بینالمللی تبلیغات ندارند. بودجه فناوری شرکتهای ما خیلی پایین است. باید بودجه تبلیغات جز بهای تمامشده باشد ولی این را کشور قبول ندارد. ما با اکوسیستم تجارت خارجی و با اثرگذاری تبلیغات بیگانه است
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد