28 - 11 - 2021
رقابت انگلیس
رویترز- گوگل تصمیم دارد محدودیتهای بیشتری بر موارد استفاده از دادههای مرورگر کروم خود اعمال کند. هدف از این اقدام برطرف کردن نگرانیهایی است که رگولاتور رقابت انگلیس درباره طرح ممنوعیت کوکیهای طرف ثالث مطرح کرده است. تبلیغکنندگان با استفاده از این کوکیها کاربران را ردیابی میکنند. اداره رقابت و بازارهای انگلیس (CMA) مشغول بررسی طرح گوگل برای قطع پشتیبانی از برخی کوکیهای کروم است زیرا نگران آن است که رقابت در بازار تبلیغات دیجیتال را مختل کند. این طرح گوگل «Privacy Sandbox» نام دارد. گوگل پیش از این اعلام کرده بود کاربرانش هنگام جستوجو در وب خواهان حفاظت بیشتری از حریم خصوصیشان هستند و نمیخواهند در سراسر سایتها ردیابی شوند. دیگر شرکتهای فعال در بازار جهانی تبلیغات دیجیتال اعلام کردهاند، حذف کوکیها در مشهورترین مرورگر جهان توانایی آنها برای جمعآوری اطلاعات جهت شخصیسازی تبلیغات را محدود میکند و در نتیجه آنها بیش از پیش به مخزن دادههای کاربران گوگل وابسته میشوند. گوگل در اوایل سال جاری توافق کرد این طرح را بدون تایید CMA اجرا نکند و علاوه بر آن تغییراتی که با توافق رگولاتور انگلیسی تایید شده، به طور جهانی اجرا خواهد شد.
CMA اعلام کرد گوگل به برخی نگرانیهای باقیمانده این سازمان از جمله تعهدات درباره کاهش دسترسی به IP آدرسها و شفافسازی حدومرزهای داخلی درباره دادههای قابل استفاده پرداخته است. این شرکت آمریکایی در یک پست وبلاگی اعلام کرد قصد دارد این طرح را طوری توسعه دهد که برای کل اکوسیستم کارآمد باشد. اداره رقابت و بازارهای انگلیس نیز اعلام کرد در ۱۷ دسامبر جلسهای برای مشاوره درباره تعهدات جدید برگزار میکند.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد