18 - 06 - 2017
خبر
شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد؛
تاخیر ۳۸ درصدی پروازهای اردیبهشتماه
«جهانصنعت»- شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به رشد هفت درصدی پروازها و هشت درصدی اعزام و پذیرش مسافر در اردیبهشتماه امسال اعلام کرد: ۳۸ درصد پروازها با تاخیر انجام شد. شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد: در اردیبهشتماه امسال بیشترین تعداد مسافران فرودگاههای ایران ساعت شش صبح و روز چهارشنبه را برای سفر انتخاب کردند.
براساس آمار ارائه شده در اردیبهشتماه امسال، رشد هفت درصدی نشست و برخاست، رشد هشت درصدی در اعزام و پذیرش مسافر و ارسال و پستبار نسبت به زمان مشابه در سال گذشته محقق شد. بیشترین استقبال مسافران هوایی به ترتیب در روزهای چهارشنبه، سهشنبه، دوشنبه، یکشنبه، جمعه، شنبه و پنجشنبه صورت گرفته است. همچنین اوج سفرهای هوایی در ساعات ۶، ۲۱ و ۱۵ و کمترین تعداد پرواز در ساعات ۱، ۴ و ۲ بامداد انجام شد.
در اردیبهشتماه امسال حداقل ۸۰ درصد پروازها به ترتیب در هشت فرودگاه مهرآباد، مشهد، امامخمینی(ره)، شیراز، اصفهان، اهواز، کیش و تبریز برقرار شده است. همچنین ۳۸ درصد از پروازهای برنامهای شرکتهای هواپیمایی داخلی با تاخیر انجام شد و متوسط زمان این تاخیرها ۸۰ دقیقه بود. در پروازهای عبوری از فراز کشور در اردیبهشتماه سالجاری حدود دو درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته کاهش وجود داشت.
واکنش سازمان هواپیمایی کشوری به افزایش قیمت بلیت:
نرخ تکلیفی نداریم اما نظارت داریم
ایلنا- رضاجعفرزاده گفت: نرخ بلیت هواپیما براساس عرضه و تقاضا تعیین میشود و آزادسازی نرخ بلیت هواپیما الزاما به معنای افزایش قیمتها نیست، همانطور که در بسیاری از مواقع شاهد ارائه نرخ بلیت هواپیما پایینتر از نرخهای متعارف هستیم. مدیر روابطعمومی سازمان هواپیمایی کشوری در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر افزایش ۲۰ درصدی نرخ بلیت هواپیما بدون نظارت سازمان هواپیمایی کشوری گفت: پس از تصمیمات شورای عالی هواپیمایی و اجرایی شدن موضوع بند ب ماده ۱۶۱ قانون برنامه پنجم توسعه مبنی بر آزادسازی نرخ بلیت هواپیما و شبکه پروازی در پروازهای داخلی و ابلاغ آن به شرکتهای هواپیمایی، سازمان هواپیمایی کشوری نرخ تکلیفی ندارد اما نظارت دارد بنابراین طرح افزایش قیمت بلیت هواپیما بهگونهای که مطرح شده است، موضوعیت ندارد.
رضاجعفرزاده گفت: نرخ بلیت هواپیما براساس عرضه و تقاضا تعیین میشود و آزادسازی نرخ بلیت هواپیما الزاما به معنای افزایش قیمتها نیست، همانطور که در بسیاری از مواقع شاهد ارائه نرخ بلیت هواپیما پایینتر از نرخهای متعارف هستیم. وی همچنین گفت: نرخ بلیت هواپیما برمبنای کلاس نرخی است که شرکتهای هواپیمایی اعلام و از طرق سایت آن شرکتها منتشر میشود.
مدیرکل دفتر طرحهای کالبدی وزارت راه خبر داد؛
تصویب سند توسعه حملونقل همگانی
وزارت راهوشهرسازی- زهره داودپور، مدیرکل دفتر طرحهای کالبدی وزارت راهوشهرسازی با اعلام خبر تصویب سند توسعه حملونقل همگانی (شهرسازی ریل پایه) در پنجمین جلسه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در سال ۹۶ گفت: سند فوق در سه سطح ملی، منطقهای و شهری، سیاستها را مورد توجه قرار میدهد. وی درباره سند توسعه مبتنی بر حملونقل عمومی که پیشتر تحتعنوان سند شهرسازی ریلپایه شناخته میشد و در پنجمین جلسه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در سال ۹۶ نیز با حضور وزیر راهوشهرسازی بار دیگر بررسی و با نظر اعضای اصلی شورا به تصویب رسید و مصوبه آن نیز بهزودی ابلاغ میشود، به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راهوشهرسازی نکاتی را ارایه کرد.
داودپور گفت: مصوبه ۱۱/۱۱/۹۵ شورایعالی شهرسازی و معماری ایران، رویکرد کلی شهرسازی ریلپایه را مورد توجه قرار داده است. در آن مصوبه، بر ضرروت هماهنگی بین سیاستها و برنامهها است. همچنین تاکید شده اقدامات حوزه حملونقل، سیاستها و برنامههای نحوه استفاده از اراضی در تمامی سطوح در بخش کاربری اراضی مورد توجه قرار گیرد. همچنین مقرر شده تمامی سیاستها و برنامهها در کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، بررسی شود و نهایتا به تصویب شورایعالی برسد.
مدیرکل دفتر طرحهایکالبدی وزارت راهوشهرسازی ادامه داد: کمیته فنی طرحهای فرادست این موضوع را طی جلسات مختلف و همچنین در جلسه مورخ۲۰ خردادماه با حضور اعضای مختلف طرحهای فرادست تشکیل داد و بر اساس نظراتی که آنجا مطرح شد، طرح فوق تحتعنوان سند توسعه مبتنی بر حملونقل همگانی در پنجمین جلسه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در سال ۹۶ با حضور وزیر راهوشهرسازی بررسی و با نظر اعضای اصلی شورا، تصویب شد.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد