2 - 01 - 2022
توضیح وزارت بهداشت در مورد خطا در استعلام اصالت ۱۳ میلیون واکسن
«جهانصنعت»- سرپرست مرکز روابطعمومی و اطلاعرسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در چند ماه اول در سامانه تیتک، موضوع استعلام اصالت واکسن روی سرور اولیهای بود که پردازش لازم را نداشت و گاهی ممکن بود پاسخ استعلام در زمان مناسبی به سامانه نرسد.
محمد هاشمی افزود: در چند ماه اول در سامانه تیتک موضوع استعلام اصالت واکسن روی یک سرور اولیهای بود که پردازش لازم را نداشت و گاهی ممکن بود پاسخ استعلام در زمان مناسبی به سامانه سطح یک ارسال نشود و اگر سامانه سطح یک پاسخ را دریافت نمیکرد به این معنا بود که تزریق واکسن در سامانه تیتک ثبت نشده است.
وی ادامه داد: در ادامه واکسیناتور تصور میکرد ثبت، اتفاق نیفتاده و دوباره و گاهی اوقات تا ۱۰ بار تلاش میکرد.
هاشمی خاطرنشان کرد: مردم شاهد این موضوع بودند که ممکن بود سامانه سطح یک، بارها خطایی را نشان دهد که بعد از یک بار تلاش، سامانه تیتک پیام خطا ارسال میکرد به این معنا که واکسن یک بار ثبت شده است و چون پیام خطا مجدد به سامانه سطح یک میرسید عملا در سامانه سطح یک این تصور به وجود میآمد که ثبت واکسن با مشکل همراه است.
وی اضافه کرد: همکاران ما در معاونت فناوری به دو صورت توانستند این مشکل را برطرف کنند؛ در مرحله نخست از همکاران سازمان غذا و دارو خواستند سرور سامانه تیتک درباره اصالت واکسن را تغییر داده و سرور قویتری برای این کار تعریف کنند و در مرحله بعد هم به سامانههای سطح یک اعلام شد در صورت دریافت پیام خطا از سرویسی متفاوت از سازمان غذا و دارو که قابلیت استعلام دارد استفاده کنند بنابراین تعداد پیامهای خطایی که در سامانه تیتک ثبت شده عمدتا به این دلیل است.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد