21 - 12 - 2024
آخرین وضعیت بار مسافران هواپیمایی «ترکیش»
«جهانصنعت»- شرکت هواپیمایی «ترکیش ایرلاینز» از ابتدای ماه دسامبر سالجاری با مشکل عدم تحویل جامهدان مسافران ورودی روبهرو بوده و این معضل تاکنون رفع نشده است. طبق بررسیهای انجام شده، از ۱۰دسامبر (بیستم آذرماه) تاکنون تعداد قطعات جامانده جامهدان مسافران به تعداد قابلتوجهی در هر پرواز افزایش یافته است.
معاون بهرهبرداری فرودگاه امام در این خصوص گفت: با پیگیریهای سازمان هواپیمایی و فرودگاه امام، مسوولان هواپیمایی «ترکیش ایرلاینز» در تهران قول مساعد دادند که مشکلات مسافران رفع خواهد شد.
جواد صالحی اظهار کرد: بنا بر شکایتهای متعدد دریافتی از سوی مسافران شرکت هواپیمایی «ترکیش ایرلاینز» درخصوص عدم تحویل بار آنها پس از ورود به تهران، گزارش کامل این رخداد جهت رفع مشکل به سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان نهاد متولی صنعت حملونقل هوایی کشور ارسال شد.
او ادامه داد: شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز در حال حاضر ۴۲پرواز هفتگی از مبدا استانبول به تهران انجام میدهد و در این مسیر عمدتا از هواپیماهای باریک پیکر ایرباس۳۲۱ استفاده میکند.
معاون بهرهبرداری فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام با بیان اینکه استفاده از این نوع هواپیما به دلیل کوچکتر بودن فضای حمل بار آن نسبت به هواپیماهای پهن پیکر باعث شده تا امکان حمل بخشی از بار مسافران وجود نداشته باشد و چمدانهای جا مانده با پروازهای بعدی به تهران منتقل میشوند و شرکت خدمات زمینی (هندلینگ) نیز در فرودگاه امام ضمن دریافت اطلاعات از مسافران، بار آنها را به آدرس اعلامی ارسال میکند. صالحی افزود: البته با توجه به نارضایتیهای پیش آمده و با توجه به تاکید وزارت راهوشهرسازی مبنیبر حفظ حقوق مسافران و تکریم آنها گزارش جامعی از این موضوع به سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان متولی صنعت حملونقل هوایی کشور ارسال شد. او بیان کرد: در همین راستا سازمان هواپیمایی کشوری ضمن بررسی سریع موضوع دستورات لازم را جهت رفع دغدغه مسافران به این شرکت هواپیمایی ابلاغ کرد و مقرر شد این مشکل در کوتاهترین زمان حل و فصل شود و این سازمان آمادگی دارد در صورت نیاز مطابق با تفاهمنامه میان دو کشور تعداد پروازها را نیز افزایش دهد.
معاون بهرهبرداری فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی یادآور شد: ظرفیت پذیرش انواع هواپیماهای پهن پیکر در فرودگاه امام وجود دارد و این موضوع نیز به شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز منعکس شده و میتوانیم انواع هواپیماهای پهن پیکر موجود در ناوگان این شرکت را پذیرش کنیم.
صالحی گفت: با پیگیریهای سازمان هواپیمایی کشوری و شهر فرودگاهی امام، مسوولان هواپیمایی ترکیش ایرلاینز در تهران قول مساعد دادند با افزایش پروازها و استفاده از هواپیماهای پهن پیکر این مشکل را رفع میکنند.
مهلت هواپیمایی کشوری به «ترکیش» برای رفع مشکلات مسافران
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در راستای حفظ حقوق مسافران سازمان هواپیمایی تا شنبه به نمایندگی ترکیش ایرلاین برای رفع مشکلات مسافران و لزوم بر استفاده از هواپیمای پهن پیکر مهلت داده شد.
جعفر یازرلو با اشاره به اینکه شرکت هواپیمایی «ترکیش ایرلاینز» از ابتدای ماه دسامبر امسال با مشکل عدم تحویل جامهدان مسافران ورودی مواجه بوده است، اظهار کرد: سازمان هواپیمایی با مدیر شرکت ترکیش ایرلاین در ایران تماس گرفته و بر لزوم استفاده از هواپیماهای پهنپیکر تاکیداتی شده زیرا حقوق مسافران خط قرمز سازمان هواپیمایی کشوری است.
او افزود: بازرسان سازمان هم روز پنجشنبه 29آذرماه در فرودگاه امام و دفتر ترکیش حاضر شدند و موضوع را از نزدیک بررسی و طرح موضوع کردند.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در پایان تاکید کرد: گلایههای تمام مسافران درست و در راستای حفظ حقوق مسافران سازمان هواپیمایی تا شنبه نمایندگی ترکیش ایرلاین مهلت داده تا مشکلات مسافران رفع شود.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد