12 - 09 - 2021
۶۰ درصد مردم دنیا کاربر اینترنت
بررسیها نشان میدهد تعداد کاربران فعال در اینترنت در دنیا کمی بیشتر از چهار میلیارد نفر است که این رقم با نرخ سالانه ۷/۵ درصد در حال رشد است. این عدد تقریبا ۶۱ درصد از کل جمعیت جهان است.
این تعداد همچنان در حال افزایش است و آخرین دادهها نشان میدهد که ۲۵۷ میلیون کاربر جدید در ۱۲ ماه گذشته آنلاین شدهاند. کاربران اینترنت در حال حاضر با نرخ سالانه ۷/۵ درصد در حال رشد هستند که معادل روزانه بیش از ۷۰۰ هزار کاربر جدید است. با این حال، همهگیری کرونا ویروس تاثیر زیادی بر تحقیقات کاربران اینترنت داشته است، بنابراین ارقام واقعی ممکن است بسیار بیشتر باشد.
اکثر کاربران اینترنت (۱/۹۲ درصد) حداقل در برخی مواقع از دستگاههای تلفن همراه برای آنلاین شدن استفاده میکنند، اما رایانهها نیز سهم مهمی از فعالیتهای اینترنتی را به خود اختصاص میدهند. تقریبا دو سوم کاربران اینترنت در اقتصادهای بزرگتر جهان حداقل از طریق برخی از فعالیتهای مرتبط از طریق لپتاپ و رایانه رومیزی آنلاین میشوند.
به طور متوسط کاربر جهانی اینترنت تقریبا هفت ساعت آنلاین در روز میگذراند.
تعداد کاربران شبکههای اجتماعی در جهان
۴۸/۴ میلیارد کاربر در رسانههای اجتماعی جهان وجود دارد- معادل تقریبا ۵۷ درصد از کل جمعیت جهان. تعداد کاربران رسانههای اجتماعی در سراسر جهان در ۱۲ ماه گذشته ۵۲۰ میلیون نفر افزایش یافته است. در سطح جهانی، کاربران رسانههای اجتماعی با نرخ ۱/۱۳ درصد در سال در حال رشد هستند، به طور متوسط کاربران رسانههای اجتماعی هر ماه از ۶/۶ پلتفرم اجتماعی مختلف بازدید میکنند یا از آنها استفاده میکنند. آمارها نشان میدهد یک کاربر جهانی روزانه دو ساعت و ۲۴ دقیقه در شبکههای اجتماعی صرف میکند، به این معنی که جهان روزانه بیش از ۱۰ میلیارد ساعت را صرف استفاده از رسانههای اجتماعی میکند. بین جولای ۲۰۲۰ و جولای ۲۰۲۱، ۵۲۰ میلیون کاربر جدید به رسانههای اجتماعی پیوستند که برابر با رشد بیش از ۴/۱ میلیون کاربر جدید در هر روز است.
بر اساس گزارش اعلامی مرکز پژوهشی «بتا» تعداد کاربران ایرانی در واتساپ بیش از سایر شبکههای اجتماعی است. این شبکه اجتماعی در ایران حدود ۵۰ میلیون کاربر دارد. رتبه دوم شبکه اجتماعی پرطرفدار برای کاربران ایرانی تلگرام است با حدود ۴۹ میلیون کاربر و در نهایت مقام سوم شبکههای اجتماعی به اینستاگرام با ۴۷ میلیون کاربر میرسد.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد