27 - 11 - 2019
موتورسیکلتها انژکتوری و برقی میشوند
ایلنا- سیدنواب حسینیمنش، مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به اینکه یکی از برنامههای مهم حوزه حملونقل در سال ۹۸ کنترل آلایندگی موتورسیکلتهاست، گفت: مهمترین محور در این راستا تعویض موتور موتورسیکلتها با موتورهای انژکتوری و برقی است. در سال گذشته حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار خودرو معاینه فنی دریافت کردند. از دو میلیون و ۴۰۰ هزار خودرویی که مشمول معاینه فنی هستند، حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد هنوز معاینه فنی دریافت نکردهاند. البته در زمینه مراجعات به مراکز معاینه فنی در همین یک ماه اول سال، به نسبت مدت مشابه سال گذشته حدود هشت درصد رشد داشتهایم.
حسینیمنش با بیان اینکه جریمه معاینه فنی در سال جدید فعلا تغییری نکرده و کماکان روزانه ۵۰ هزار تومان است، گفت: البته افزایش جرائم راهنمایی و رانندگی با پیشنهاد پلیس راهور اتفاق میافتد. ما باید طبق این برنامه تعداد خطوطمان را به حدود ۶۰ خط برسانیم. در حال حاضر ۵۴ خط معاینه فنی در تهران داریم. برنامهریزیمان برای امسال این است که مابقی این خطوط را اضافه کنیم. بنابراین در سال ۹۸ تلاش خواهیم کرد شش خط به خطوط معاینه فنی اضافه کنیم. یکی از برنامههای مهم حوزه حملونقل برای امسال، بنابر اعلام آقای پورسیدآقایی، معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری تهران کنترل آلایندگی موتورسیکلتهاست.
وی اضافه کرد: مهمترین برنامه در این راستا، تعویض موتور (engine) موتورسیکلتها و برقی کردن یا انژکتوری کردن آنهاست. البته همکارانمان در شرکت کنترل کیفیت هوا مسوول بررسی این پروژه هستند. معاینه فنی همیشه عامل ثانویه است و در ۹۰ درصد تصادفات تقصیر را به گردن راننده میاندازند، اما من میتوانم اعلام کنم معاینه فنی بهخصوص در بحث ایمنی خودروها میتواند بسیاری از تصادفاتی را که به چشم نمیآید کنترل کند. درباره دوربینهای مرزی معاینه فنی متاسفانه آمار دقیق نداریم اما تا جایی که میدانم نیمی از آنها کد تخلف دریافت کرده و فعال شدهاند و در حال جریمه خودروها هستند و نیم دیگر در دست اقدام هستند. این دوربینها نصب شدهاند اما کد تخلف نگرفتهاند.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد