8 - 10 - 2024
2 میلیارد دلار؛ مجموع ارزش تبلیغات در ایران
ایلنا- به گفته مدیرکل دفتر خدمات کسبوکار وزارت صمت در ایران مجموع ارزش اکوسیستم تبلیغات به عنوان یک شاخص اثرگذار در برندینگ ۲میلیارد دلار است.امیرحسین اسدی در نخستین نشست هماندیشی برندهای برتر تجاری در اتاق بازرگانی ایران گفت: ایران نتوانسته در برندینگ بینالمللی جایگاهی در میان ۶۰ کشور برتر داشته باشد. هیچ صنعتگر ایرانی از زعفران برای برندسازی استفاده نمیکند در حالی که ۷۵۴میلیارد دلار ارزش تبلیغات دنیاست و ۵۹درصد این تبلیغات در فضای دیجیتال انجام میشود و کل شرکتهای آمریکا ۴۲۲میلیارد دلار بودجه به تبلیغات اختصاص میدهند.وی افزود: در ایران مجموع اکوسیستم تبلیغات به عنوان یک شاخص اثرگذار در برندینگ ۲میلیارد دلار است.اسدی تصریح کرد: ۹مورد از ۱۰برند برتر دنیا بالاترین بودجه فناوری را دارند. همچنین تصویب شده که هزینه تبلیغات شرکتها در قیمت تمام شده لحاظ شود، اما سازمان حمایت از مصرفکنندگان این را قبول ندارد علاوهبر اینها هیچ شاخصی برای ارزشگذاری برند در کشور ما وجود ندارد. رفتار با برند باید علمی باشد نه احساسی.مدیرکل دفتر خدمات کسبوکار وزارت صمت اظهار کرد: سامسونگ تنها در آمریکا بیشتر ۴۰۰میلیون دلار هزینه تبلیغات کرده در حالی که رقم اختصاص دادهشده این شرکت به تبلیغات در سال گذشته ۱۲میلیارد دلار بوده است.وی یادآور شد: ما همچنین در مصوبه هیات وزیران داریم که ارزش برند به عنوان وثیقه بانکی قرار بگیرد.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد