تسنیم- شناسایی خانواده‌ها و فرآیند توزیع «بسته‌ حمایتی» همچنان مورد اعتراض جاماندگان این بسته‌هاست و این مشمولان بین مسوولان امر پاسکاری می‌‌شوند…اقدام وزارت کار طی هفته‌های اخیر در نحوه توزیع «بسته‌های حمایتی»‌ به خانواده‌های مشمول این طرح و فرآیند ناقص و معیوب توزیع این بسته‌ها، گلایه‌های شدید مشمولان دریافت این بسته‌‌ها را که از دریافت آن محروم شده‌اند در پی داشته است. اگرچه مسوولان دولتی در حوزه‌های مختلف بارها از عزم جدی دولت برای حمایت از اقشار متوسط و ضعیف جامعه گفته‌اند اما عملکرد صورت‌گرفته در این بخش حکایت دیگری دارد. نکته جالب اینکه مسوولان این وزارتخانه به‌جای پاسخگویی دقیق و به‌موقع به معترضان، با پاسکاری خانواده‌ها بین وزارت رفاه و سازمان تامین اجتماعی عملا سعی دارند این بار را از دوش خود بردارند!اگرچه به‌گفته مسوولان رفاهی دولت، توزیع مرحله اول بسته‌های حمایتی به پایان رسیده است، اما تعداد قابل توجهی از خانواده‌ها هنوز بسته حمایتی خود را دریافت نکرده‌اند و پیگیری‌های آنها نیز برای این موضوع راه به جایی نبرده است. در حالی که متولی توزیع این بسته‌ها وزارت رفاه است و وزیر این وزارتخانه باید پاسخگوی این ناکارآمدی باشد که او سکوت را ترجیح داده است و حتی سایر مسوولان رفاهی این وزارتخانه در این زمینه پاسخگوی خبرنگاران نیستند و ظاهرا قرار نیست افراد جامانده از بسته‌های حمایتی از این بسته‌ها بهره‌مند شوند. البته بر اساس اعلام مسوولان سازمان تامین اجتماعی، ثبت اعتراضات در دو سامانه #۸*۱۴۲* و #۸*۱۴۲۰* همچنین شماره تماس ۱۴۲۰ در روز چهارشنبه مورخ ۱۷ بهمن ۹۷ پس از ۱۰ روز از ثبت اعتراضات به پایان می‌‌رسد و بعد از این مرحله، استحقاق‌سنجی ثبت‌نام‌شدگان ظرف مدت یک هفته کاری انجام خواهد شد. در حال حاضر بسیاری از جاماندگان بسته حمایتی با ارسال کد ملی به دو سامانه اشاره‌شده اعتراضات خود را برای پیگیری ثبت کرده‌اند که بر اساس اعلام قبلی از سوی مسوولان حوزه رفاهی، قرار بود این پیامک‌‌ها به‌محض ارسال، پاسخ داده شود اما در ادامه مسوولان سازمان تامین اجتماعی اعلام کردند پیامک‌های ارسال‌شده پس از یک هفته پاسخ داده خواهد شد. در ارتباط با ارسال پیامک به دو سامانه فوق، بسیاری از خانواده‌ها نیز نتوانسته‌اند اعتراض خود را در دو سامانه #۸*۱۴۲* و #۸*۱۴۲۰* ثبت کنند و تکلیف این افراد همچنان مشخص نیست؛ فرآیند شناسایی خانواده‌های مشمول طرح بسته حمایتی، فرآیند توزیع همچنین نحوه ثبت اعتراضات و رسیدگی به آنها همچنان مورد اعتراض مشمولان این طرح است؛ ظاهرا بانک اطلاعات صحیح و کاملی از مشمولان بسته حمایتی در اختیار تامین اجتماعی قرار ندارد.

لطفا برای دریافت فایل روزنامه به آرشیو روزنامه و یا وبسایت جــــار یا پیشخوان مراجعه نمائید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *