فارس- مقابله با چارترهای غیرواقعی پس از افزایش نجومی قیمت بلیت‌‌ چارتری به ویژه در مسیرهای گردشگری کیش و شیراز، مطرح و مقرر شد چارتر فقط در مسیر‌ کیش و قشم آن هم با بسته سفر باشد، اما به تازگی مناطق نفت‌خیز هم به آن اضافه شد‌. عابدزاده، رییس سازمان هواپیمایی کشوری چند روز پیش گفت: در حال حاضر ۲۰ درصد پروازها چارتری و ۸۰ درصد برنامه‌ای است که باید سهم پروازهای برنامه‌ای را افزایش دهیم‌، البته مسیر کیش و قشم را باید از این موضوع جدا کرد، نه بدان دلیل که این مسیرها پرتقاضا هستند و شرکت‌ها سود بیشتری کسب می‌کنند، زیرا صنعت هواپیمایی در دنیا سود چندانی ندارد و شما هم در این صنعت دنبال سود نباشید. مسیرهای کیش و قشم به خاطر ساختار اسکان مسافر تلاش می‌کند در آنجا از قبل هتل رزرو کند و مسوولان این دو منطقه هم خواستار این هستند که پروازهای این مسیرها چارتری باشد و مردم برنامه سفر داشته باشند‌.
طبق تاکید رییس سازمان هواپیمایی‌ پرواز چارتر با بسته سفر باید در اختیار آژانس‌ها باشد و در حال حاضر هم آژانس‌ها فروش چارتری دارند، چون تامین هتل در حیطه وظیفه ایرلاین نیست‌. روز ۱۵ بهمن‌ماه سازمان هواپیمایی کشوری طی نامه‌ای به دفاتر مجاز فروش الکترونیکی بلیت هواپیما اعلام کرد: در راستای سیاست‌‌های اعلامی از سوی وزیر راه و شهرسازی و هماهنگی با شرکت‌های هواپیمایی درباره عدم فروش پروازها به صورت چارتری غیر از مسیر‌های قشم، کیش و مناطق نفت‌خیز و همچنین با توجه به سیاست‌‌های کلی سازمان هواپیمایی مبنی بر عدم ارائه پروازهای چارتری هر گونه ارائه و نمایش بلیت‌ها به صورت چارتری، در سایت‌‌های فروش بلیت تخلف محسوب شده و در صورت مشاهده تخلف از سوی آن شرکت، برخورد قانونی می‌شود‌.
در این نامه ‌بر مجاز بودن چارتر در مسیرهای کیش و قشم تاکید شده است، اما مسیر جدیدی هم به آن اضافه شده که تعریف مناطق نفت‌خیز را دارد‌. از آن منظر که پیش از این رییس سازمان هواپیمایی کشوری ارائه بلیت چارتری را فقط در مسیرهای کیش و قشم مجاز اعلام کرده بود، موضوع را از مدیر روابط‌عمومی سازمان هواپیمایی کشوری پیگیری کردیم‌.
رضا جعفرزاده در پاسخ به این سوال که منظور از مجاز بودن چارتر در مسیرهای نفت‌خیز، کدام مسیرهاست بیان کرد: ‌این مسیرها شامل مسیرهای عسلویه، ماهشهر، آغاجاری، جم، خارک، مهرگان و سیری است‌.
مدیر روابط‌عمومی سازمان هواپیمایی در پاسخ به این سوال که به چه دلیل این مناطقی که مناطق هدف گردشگری نیستند، در پروازهای چارتری مجاز شده‌اند، گفت: مجاز بودن چارتر در این مسیرها بدان معنا نیست که در این مسیرها پرواز برنامه‌ای نداریم، بلکه در کنار پروازهای برنامه‌ای و سیستمی در این مسیر‌ها، امکان برقراری پروازهای ‌چارتری هم وجود دارد‌.

لطفا برای دریافت فایل روزنامه به آرشیو روزنامه و یا وبسایت جــــار یا پیشخوان مراجعه نمائید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *