26 - 09 - 2024
«گوگل» پشت فرمان فولکس واگن آمد
رویترز- گوگل، قابلیتهای دستیار هوش مصنوعی را برای رانندگان فولکسواگن در یک اپلیکیشن تلفن هوشمند فراهم میکند. مصرفکنندگان میتوانند از دستیار درون برنامهای فولکسواگن، سوالاتی مانند «چگونه لاستیک پنچر شده را عوض کنم؟» بپرسند؛ یا دوربین گوشی خود را به سمت داشبورد خودرو قرار دهند تا اطلاعات مربوطه را دریافت کنند. دستیار هوش مصنوعی، از مدلهای زبانی بزرگ «جمینای» گوگل استفاده میکند؛ برنامههایی که میتوانند پاسخهای پیشبینیکننده به زبان انسان را درک کرده و تولید کنند. ابزار فولکسواگن با افزودن دادههایی مانند کتابچه راهنمای مالک فولکسواگن و ویدیوهای یوتیوب درباره تعمیر و نگهداری خودرو به جمنای، طراحی شده است. «توماس کوریان»، مدیرعامل «گوگل کلود» گفت: این محصول مستلزم رفع موانع فنی چندوجهی، توانایی پردازش انواع دادههای مختلف مانند متن، تصویر و ویدئو است. کوریان خاطرنشان کرد: مشکل از نظر ظاهری، ساده به نظر میرسد، اما از نظر فنی بسیار پیچیده است. بیشتر مردم تصور میکنند آنچه ما ساختهایم یک سیستم ترجمه گفتار به متن است که کتابچه راهنمای کاربر را ارائه میکند اما به هیچ وجه اینطور نیست. دستیار هوش مصنوعی رایگان است و برای حدود ۱۲۰هزار دارنده مدلهای اطلس و اطلس کراس اسپورت فولکسواگن در دسترس است و تا اوایل سال آینده، برای سایر خودروهای مدل ۲۰۲۰ به بعد عرضه خواهد شد. استفاده سازمانی از هوش مصنوعی مولد، میتواند بازار رایانش ابری را تغییر دهد. گوگل در این بازار، در رتبه سوم پس از آمازون و مایکروسافت قرار دارد. اکثر شرکتها همچنان در جستوجوی اپلیکیشنهایی هستند که کاربران آنها را کاربردی مییابند. رایانش ابری یک بخش تجاری رو به رشد برای گوگل است که ۳۳میلیارد دلار از ۳۰۷میلیارد دلار درآمد کلی شرکت در سال ۲۰۲۳ را به خود اختصاص داده است. این شرکت اعلام کرده که راهکارهای هوش مصنوعی در سال جاری، میلیاردها دلار درآمد داشته است اما آمار دقیقتری را اعلام نکرده است. فولکسواگن تاکنون از ارائه جزئیات در مورد استفاده از دستیار هوش مصنوعی خود خودداری کرده است.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد