26 - 11 - 2024
«گلادیاتور» ۲۲۰ میلیون دلاری شد
فیلم «شرور» که اقتباسی از یک نمایش موزیکال است با فروش ۱۶۴میلیون دلاری در هفته نخست اکران در صدر فهرست گیشه جهانی سینما قرار گرفت. «شرور» با 2/164میلیون دلار در گیشه جهانی، اکران خود را آغاز کرد که شامل 1/50میلیون دلار فروش بلیت در کشورهایی غیر از آمریکا بود. اقتباس پرهزینه یونیورسال از موزیکال موفق در آمریکای شمالی با ۱۱۴میلیون دلار، عملکرد بسیار موفقی داشت و از حیث فروش در هفته نخست اکران، سومین فیلم بزرگ آمریکا در سال جاری و بهترین فیلم اقتباسی برادوی در تاریخ شناخته شد. این فیلم در سطح جهانی بزرگترین افتتاحیه را برای فیلمی که براساس نمایشی در برادوی ساخته شده بود کسب کرد و جای فیلم «بیچارگان» را گرفت که در سال ۲۰۱۲ به فروش ۱۰۳میلیون دلاری دست یافته بود. از حیث فروش بلیت، «شرور» پنجمین اکران افتتاحیه تاریخ در سراسر جهان برای یک فیلم موزیکال را رقم زد و پس از فیلمهای «پری دریایی کوچولو» محصول ۲۰۲۳ دیزنی (6/163میلیون دلار)، «شیر شاه» (۴۴۷میلیون دلار) در سال ۲۰۱۹، «هیولا» در سال ۲۰۱۰ (۳۵۸ دلار میلیون)، «منجمد۲» (۳۵۸میلیون دلار) محصول ۲۰۱۹ و «علاءالدین» (۲۱۳میلیون دلار) در سال ۲۰۱۹ قرار گرفت. جان ام چو فیلم «شرور» را کارگردانی کرد که در آن آریانا گرانده، سینتیا اریوو، جف گلدبلوم، میشل یو و جاناتان بیلی در آن بازی کردند. داستان فیلم قبل، در حین و بعد از فیلم «جادوگر شهر اوز» اتفاق میافتد. این فیلم با مدت زمان دو ساعته و ۴۰ دقیقهای خود، تنها قسمت نخست این اقتباس از نمایش موزیکال برادوی را پوشش میدهد و قرار است قسمت دوم این فیلم نیز در نوامبر ۲۰۲۵ روی پرده بزرگ سینما رونمایی شود. کمپانی یونیورسال ۱۵۰میلیون دلار برای تولید قسمت اول «شرور» و ۱۵۰میلیون دلار دیگر برای فیلم دوم، بدون احتساب هزینههای تبلیغاتی خرج کرده است.
فیلم «گلادیاتور۲» ساخته ریدلی اسکات نیز 5/50میلیون دلار در گیشه بینالملل و 5/55میلیون دلار در آمریکای شمالی فروخت. دنباله فیلم حماسی سال ۲۰۰۰ ریدلی اسکات، هفته گذشته فروش آغازین۸۷میلیون دلاری را در گیشه بینالملل رقم زد و از آن زمان تاکنون 5/165میلیون دلار در خارج از آمریکا و در مجموع ۲۲۱میلیون دلار در سطح جهانی فروش داشته است. دومین فیلم «گلادیاتور» با بازی پل مسکال، پدرو پاسکال و دنزل واشنگتن نیز بودجه هنگفتی دارد. بیش از ۲۵۰میلیون دلار برای تولید و تقریبا ۱۰۰میلیون دلار برای تبلیغ این فیلم هزینه شده است.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد