20 - 06 - 2022
گرانفروشی بلیت کار دلالهاست نه ایرلاینها!
مهر- معاون هوانوردی و امور بینالملل سازمان هواپیمایی کشوری مدعی است گرانفروشی بلیت هواپیما به شرکتهای هواپیمایی برنمیگردد بلکه تقصیر واسطهها و دلالان است. معاون هوانوردی و امور بینالملل سازمان هواپیمایی کشوری درباره علت بالا نبودن قیمت بلیت پروازهای داخلی اظهار کرد: متاسفانه عرضه صندلیهای پروازی به اندازه تقاضای بازار پروازهای داخلی نیست؛ در کشور بیش از ۸۰ میلیون نفری تنها ۱۵۰ فروند هواپیمای فعال وجود دارد که هم قرار است پروازهای داخلی را پوشش دهند و هم خارجی که این عرضه و تقاضا با هم همخوانی ندارند. مضافا اینکه مصوبات شورای عالی هواپیمایی در خصوص نرخ بلیت پروازهای داخلی فصلالخطاب است و هر مرجعی که بخواهد بالاتر از این نرخها اقدام به فروش بلیت کند، قطعا تخلف از مقررات رخ داده است.
حسن خوشخو ادامه داد: با گرانفروشان بلیت پروازهای داخلی برخورد میکنیم، چه ایرلاینها باشند؛ چه هر مرجع فروش بلیت دیگر اما آنچه مورد تاکید است، قطعا ایرلاینها و شخصیتهای حقوقی شناخته شده هیچگاه بالاتر از نرخ مصوب نسبت به بلیتفروشی اقدام نخواهند کرد. متاسفانه به لایههای پایینتر که میرسد و عمدتا به واسطهها یا برخی فروشگاههای مجازی که بعضا هیچ مجوزی هم از سازمان هواپیمایی کشوری ندارند، برمیگردد، تخلفاتی را ما در سازمان هواپیمایی کشوری شاهد هستیم اما امکان کنترل آنها بعضا وجود ندارد. معاون هوانوردی و امور بینالملل سازمان هواپیمایی کشوری یادآور شد: در این سازمان نقطه اتکایمان را روی ایرلاینها قرار میدهیم. ایرلاین به عنوان صادرکننده بلیت، باید کنترل فروش بلیتهای پروازهای داخلی خود را نیز انجام دهد، کمااینکه اگر مسافری شاکی باشد، سازمان هواپیمایی کشوری مکلف به پیگیری و پاسخگویی به مردم است.
خوشخو افزود: اگر هر مسافری مجبور به خرید بلیت پروازی بالاتر از نرخ مصوب باشد، ما در سازمان هواپیمایی کشوری مکلف به رسیدگی با این تخلف و اخذ و بازگرداندن قیمت مازاد بلیت همان پرواز به این مسافر هستیم.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد