28 - 10 - 2019
چرا تماس با ۱۱۸ پولی شد
تماس با ۱۱۸ در برههای از زمان رایگان بود، اما از حدود پنج سال پیش تماس با کدهای سهرقمی غیراضطراری از جمله ۱۱۸ مشمول هزینه برای تماسگیرنده شده است.
به گزارش ایسنا، اخیرا برای برخی از مشترکان این سوال ایجاد شده که چرا با تماس با سامانه ۱۱۸ از اعتبار تلفنشان کسر میشود. این در حالی است که اگرچه قبلا تماس با کدهای خدماتی سهرقمی رایگان بود و افراد بابت تماس با این کدها هزینهای پرداخت نمیکردند، اما پس از مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات که مربوط به اوایل سال ۱۳۹۴ است، تماس با کدهای سهرقمی غیراضطراری، مشمول هزینه برای تماسگیرنده شد که سامانه ۱۱۸ هم شامل همین کدها میشد.با ابلاغ مصوبه ۲۱۲ کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات تماس با کدهای سهرقمی غیراضطراری مشمول هزینه برای تماس گیرنده خواهد بود و چنانچه فرد با شماره تلفن ثابت با کدهای خدماتی تماس گرفته باشد، بهاندازه تماس درونشهری و در صورتی که از تلفن همراه با این شمارهها تماس گرفته باشد، معادل هزینه تماس همراه با ثابت ملزم به پرداخت هزینه میشود.براساس این مصوبه، در میان کدهای خدماتی اورژانس، ۱۱۰ و ۱۱۸ بیشترین میزان تماس دریافتی را دارند. حال در میان این سه شماره، دو شماره اول با توجه به اینکه جزو کدهای اضطراری به شمار میروند همچنان برای تماسگیرندگان رایگان خواهد بود، اما تماس با ۱۱۸ از جمله کدهای غیراضطراری است که مشمول هزینه میشود.بدین ترتیب تماس با ۱۱۸ براساس پالس تلفن محاسبه میشود و میانگین هر تماس ۳۰ ریال است و شرکت مخابرات ایران به عنوان یک اپراتور، با عمل به مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات، این هزینه را دریافت میکند.البته هزینه این مکالمات با توجه به آنکه مدتی کوتاه دارند و درونشهری محسوب میشوند، بهطور طبیعی هزینه چندانی بابت این تماسها ایجاد نمیشود. همچنین طبق این مصوبه، تماس با کدهای سهرقمی فوریتی همچنان رایگان خواهد بود.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد