27 - 01 - 2017
پژو ۲۰۷ i صندوقدار و دناپلاس محصول مرکز تحقیقات ایرانخودرو
گروه صنعتی ایرانخودرو در ماههای پایانی سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل و با استفاده از فضای ایجادشده در پسابرجام موفق شد گامی مهم در استفاده از توانمندیهای داخلی مهندسان و متخصصان کشور بردارد و مدل جدیدی از دو محصول قبلی خود که در مرکز تحقیقات ایرانخودرو طراحی شده بود را به بازار عرضه کند.
گروه صنعتی ایرانخودرو توانست به منظور حفظ سهم خود در بازار خودروهای کلاس C و پاسخگویی به خواست مشتریان مبنی بر استفاده از محصول مناسب برای خانواده، پژو ۲۰۷i را به صورت صندوقدار طراحی کرده و به مرحله تجاریسازی برساند. همچنین به منظور افزایش سهم برند ملی در سبد محصولات خود خودرو دنا را به صورت فیسلیفت یا طراحی مجدد با عنوان دنا پلاس به مشتریان علاقهمند به این خودرو عرضه کند.
گروه صنعتی ایرانخودرو توسعه و طراحی محصول را از اهداف راهبردی خود قرار داده که برمبنای آن دو محصول جدید را وارد بازار خواهد کرد. دنا پلاس تا پایان امسال و پژو ۲۰۷ i صندوقدار در نیمه نخست سال آینده تجاریسازی و روانه بازار خواهد شد.
منحصر به فرد در جهان
محصول جدید ۲۰۷ i صندوقدار از امکانات روز و مدرنی برخوردار است. این محصول براساس خواست و نیاز بازار خودروهای کلاس C و ارائه محصولی جادار برای خانوادهها با رعایت استانداردها و قوانین جاری پژو طراحی شده و با تغییرات و آپشنهای جدید وارد بازار میشود.
این خودرو براساس تمایل مشتریان ایرانی به خرید خودروهای صندوقدار طراحی شده تا گامی جدید در راستای افزایش رضایت مشتریان و حفظ سهم بازار برداشته شود.
۲۰۷ i براساس توانمندیهای متخصصان مرکز طراحی و توسعه محصول ایرانخودرو طراحی شده است. قطعات این محصول مشتمل بر ۴۰ قطعه و مجموعههای جدید و تعداد ۱۶۵ قطعه و مجموعه مشترک با ۲۰۶ صندوقدار با بهرهگیری از توان شرکت ساپکو و سازندگان داخلی تولید و تامین میشود. در این راستا از توانمندی سازندگان قطعات و مجموعههای هاچبک و سازندگان جدید برای قطعات جدید استفاده خواهد شد.
از اصلیترین قطعاتی که برای این محصول طراحی شده میتوان به قطعات بدنهای شامل قطعات داخلی درهای جانبی و تغییرات در صندوق، چراغهای عقب جدید، سپر عقب جدید، غربیلک فرمان چرمی با کلیدهای کنترلی، دوربین دید عقب جدید، آینههای جانبی تاشو، اسپویلر، دسته راهنمای جدید، قاب ستونهای جدید، رینگهای طرح جدید، دستگیره صندوق عقب، شبرنگ روی سپر عقب، دسته سیم شامل دسته سیم داخل اتاق و درهای جانبی اشاره کرد.
با توجه به اهمیت اتمام پروژه و عرضه محصول در زمان تعیینشده درحال حاضر برنامه زمانبندی اجرای پروژه براساس استانداردهای تکوین محصول شامل فازهای طراحی، قالبسازی، صنعتیسازی و تجاریسازی (انجام تستهای ارزیابی محصول، صحهگذاری و فرآیند اخذ مجوز شمارهگذاری) با همکاری مشترک با معاونتهای مهندسی، کیفیت ایرانخودرو، شرکت ساپکو و سازندگان قطعات و مجموعههای جدید تهیه شده است.
برای اجراییسازی پروژه نیز فعالیتهای مختلفی انجام شده است. در ابتدای امر استراتژی و راهبردهای کلان محصول پژو ۲۰۷ صندوقدار شامل استراتژیهای کیفی، قوانین و مقررات و استانداردهای بازار هدف ویژگیهای مورد نظر محصول آمادهسازی شده است.
تعریف محصول در سطح خودرو، انتخاب استایل نهایی و تعریف محصول در سطح سیستم از دیگر اقدامات انجام شده است. در این مرحله از پروژه مشخصات کیفی و ظاهری خودرو، رندرهای مورد نظر برای قطعات استایلی مانند اسپویلر، سپرهای عقب و شبرنگ تهیه و به سازندگان ارایه شده است. از دیگر محصولات مورد نظر که مشخصات آن به سازندگان و تامینکنندگان اعلام شده فیچرهای جدیدی برای خودرو مانند آیینههای تاشو، دوربین دید عقب است.
همچنین مشخصات فنی محصول، برنامه صحهگذاری محصول و قطعه، برنامه زمانبندی انجام تستهای خودرویی و قطعهای و طرح کیفیت طراحی نیز تهیه شده است.
تکمیل ارزیابی فنی و اقتصادی و تعریف محصول در کلیه سطوح قطعه، سیستم و خودرو نیز از دیگر فعالیتهای انجام شده در اجرای پروژه طراحی و تولید محصول ۲۰۷i است که براساس تعریف محصول، ارزیابیهای فنی اقتصادی لازم برای پروژه شامل میزان سرمایهگذاریهای لازم توسط ایرانخودرو، ساپکو و سازندگان انجام شده است.
طراحی قطعات و مجموعهها مرحله و فاز دیگری از اجرای پروژه تولید
۲۰۷ i است. درحال حاضر فعالیت طراحی جزییات و آنالیز مهندسی نقشههای اولیه و راهنمای مونتاژ اولیه و ساخت نمونه برای تستهای ارزیابی انجام شده و تغییرات لازم در طراحی در دست انجام است.
برخی فعالیتها در این بخش انجام شده و نقشه و مدارک آن برای شروع قالبسازی به شرکت ساپکو به عنوان تامینکننده ارایه شده است.
با آغاز مرحله تستهای صحهگذاری و ساخت نمونه، مقدمات لازم برای آنالیز مهندسی انجام شده و نمونه قطعات پرتوتایپ برای بررسی روی خودرو و نهاییسازی نقشه و طرح انجام شده است. نمونه خودروهای مورد نیاز برای انجام تستهای صحهگذاری مطابق برنامه نیز در حال انجام است.
اولین خودرو ملی مجهز به سانروف
پس از عرضه موفق محصول دنا به بازار، براساس نیازهای مشتری و به منظور ارایه محصولی فراتر از استانداردهای ایمنی با کیفیت بیشتر و همچنین با هدف عرضه محصولی قابل رقابت با محصولات روز دنیا که برخوردار از ویژگیهای منحصر به فرد ظاهری و امکانات رفاهی و ایمنی باشد، پروژه ارتقای دنا با عنوان ایکس۹۰ در مرکز طراحی و توسعه محصولات ایرانخودرو تعریف شد.
خودروی ملی دنا که گروه صنعتی ایرانخودرو بر حفظ و افزایش سهم آن در سبد محصولات خود تاکید دارد، طبق نظر و خواست مشتریان بازطراحی شد. ایربگ جانبی و سانروف، دنا را در میان خودروهای ساخت داخل متمایز و سرآمد کرده است. دناپلاس با این امکانات در سطح مطلوبی از استانداردهای ایمنی قرار گرفته است. این خودرو که با نصب کیسههای هوای جانبی، با چهار ایربگ وارد بازار میشود به دست توانای متخصصان و مهندسان ایرانخودرو طراحی شده است. در این میان صرفا در ساخت ماشین آلات مورد نیاز خط جدید تولید همکاریهایی با شرکتهای بینالمللی صورت گرفته است.
دنای فیس لیفت شده با بهبودهایی نسبت به مدل قبلی به بازار میآید. دوربین دید عقب و جایگزینی سیستم چندرسانهای جدید با مالتی مدیای فعلی از ویژگی دنا پلاس است. تغییر گرافیک داخلی چراغها، باعث جذابیت بیشتری در دنا شده و البته شکل کلی چراغ و ابعاد فیزیکی آن بدون تغییر مانده است. افزودن لامپهای الایدی به خودرو به عنوان چراغ دید در روز یا روزنما و چراغهای کوچک از جنس نئون که در خودروهای روز دنیا مثل آئودی، بامو و مرسدس بنز هم دیده میشوند از جمله تغییرات در چراغهای این خودرو به شمار میرود. در چراغ عقب نیز تغییراتی دیده میشود که کمتر از چراغهای جلو است. طراحی خطوط روی درهای جانبی دنا پلاس مانند خودروهای مدرن امروزی و امتداد آن روی گلگیر عقب از دیگر بهبودهای صورت گرفته در دناست.
استایل خودرو به صورت کامل توسط متخصصان طراحی صنعتی مرکز طراحی و توسعه محصولات ایرانخودرو انجام شده است. طراحی و توسعه اجزای بدنه شامل ۸۵ قطعه جدید بدنه توسط متخصصان و کارشناسان مرکز تحقیقات ایرانخودرو صورت گرفته و طراحی و توسعه ۱۵۹ مکانیزم قطعات تزئینات داخلی و خارجی توسط متخصصان و کارشناسان مرکز تحقیقات ایرانخودرو با همکاری و مشارکت تامین کنندگان انجام شده است.
در زمینه صنعتیسازی پروژه، جیگ و قالبسازی، طراحی و نصب و راهاندازی تجهیزات خط تولید نیز فعالیتهای مختلفی با همکاری متخصصان ایرانخودرو با شرکت تام، آیکید و شرکت معتبر خارجی صورت گرفته است.
گروه صنعتی ایرانخودرو به عنوان بزرگ ترین خودروساز خاورمیانه با اعتقاد بر همت جمعی و عزم راسخ مسیر پیشرفت و توسعه صنعت کشور را برگزیده و از تمام امکانات خود برای دستیابی به اهداف تعیین شده در سند چشمانداز صنعت خودرو کشور استفاده میکند. این شرکت با ارایه محصول جدید مورد نظر و خواست مشتری در کلاسهای مختلف درصدد است تا سهم محصولات خود را در بازار افزایش داده و رضایت مشتریان در بخشهای مختلف بازار را تامین کند.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد