14 - 11 - 2020
واتسآپ در آلمان زیر ذره بین
رگولاتور آلمان از واتسآپ و سایر سرویسهای پیامرسان درباره نحوه نگهداری اطلاعات خصوصی کاربران و وضعیت حریم خصوصی در صورت امکان ارسال پیام میان پیامرسانهای مختلف تحقیق میکند.
به گزارش ایسنا، دفتر کارتل فدرال آلمان با اشاره به نقض احتمالی قانون حمایت از مصرفکننده، اعلام کرد تحقیقاتی را درباره سرویسهای پیامرسان گشوده است و این تحقیقات احتمالا به رگولاتورها کمک خواهد کرد دریابند اگر ارسال پیام میان اپلیکیشنهای پیامرسان امکانپذیر شود آیا کاربران میتوانند سرویسهایی را انتخاب کنند که اقدامات بیشتری برای حفظ حریم خصوصی انجام میدهند.
اندرس مانت، رییس دفتر کارتل فدرال آلمان در بیانیهای اعلام کرد این موضوع سوالبرانگیز است که آیا این سرویسها از اطلاعات شخصی کاربران حمایت میکنند و این حمایت تا چه حدی انجام میگیرد. این تحقیقات همچنین این موضوع را مورد بررسی قرار خواهد داد که در صورت امکان ارسال پیام بین اپلیکیشنهای پیامرسان، آیا مصرفکننده میتواند سرویسی را انتخاب کند که حمایت بهتری از اطلاعات کاربران فراهم میکند.
واتسآپ پراستفادهترین پیامرسان برای آلمانیهایی است که از دستگاههای اندرویدی استفاده میکنند و طبق آمار استاتیستا، روزانه بیش از هفت میلیون کاربر دارد. مسنجر فیسبوک با ۸/۲ میلیون کاربر روزانه و اسکایپ مایکروسافت با ۸/۱ میلیون کاربر روزانه، در رتبههای دوم و سوم قرار دارند.
واتسآپ که متعلق به فیسبوک است اطلاعات محدودی را با این شرکت برای کمک به شناسایی کاربران به اشتراک میگذارد و اطلاعاتی که به تبلیغات هدفمند در فیسبوک کمک کند را ارائه نمیکند. این شرکت اعلام کرده تنها در صورت موافقت رگولاتورهای حریم خصوص ایرلند که مقر فعالیتهای اروپایی فیسبوک است، چنین اطلاعاتی را به اشتراک خواهد گذاشت.
فیسبوک آخرین بار در خصوص نحوه ردیابی استفاده وب توسط کاربران این شبکه اجتماعی هدف تحقیقات ضدانحصارطلبی رگولاتور آلمان قرار گرفت. درخواست تجدیدنظر فیسبوک برای حکمی که در سال ۲۰۱۹ صادر شده بود و این شرکت را ملزم کرده بود جمعآوری و استفاده از اطلاعات و یکی کردن آنها با حسابهای فیسبوک کاربران بدون کسب رضایت آنها را متوقف کند، اوایل امسال رد شد.بر اساس گزارش بلومبرگ، اقدام رگولاتور آلمان در استناد به قانون ضد انحصارطلبی در خصوص اطلاعات مربوط به حریم خصوصی کاربران، اقدام جدیدی محسوب میشود. این رگولاتور تحت قانون مصرفکننده قدرت ندارد به یک شرکت برای متوقف کردن رفتار خاصی دستور دهد.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد