16 - 01 - 2020
ماجرای پرابهام اسپانسر پرسپولیس
با وجود اینکه باشگاه پرسپولیس با یک شرکت به عنوان اسپانسر همکاری خود را آغاز کرده و حتی مبلغی را نیز دریافت کرده است اما تا امروز قراردادی میان دو طرف به طور رسمی به امضا نرسیده است.
از زمانی که محمدحسن انصاریفرد، مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس را برعهده گرفت به همراه هیاتمدیره تلاشهای زیادی انجام دادند تا با جذب اسپانسر مشکلات مالی قرمزپوشان تهرانی را حل کنند. هر چند که کمی از آغاز فصل نوزدهم گذشته بود و شرایط برای پیدا کردن شرکتی که بتواند منابع لازم را برای پرسپولیسیها تامین کند، بسیار سخت بود اما انصاریفرد به کمک همکارانش توانست شرکتی را بیابد که در ازای دریافت برند و همینطور فضای رسانهای باشگاه (اینستاگرام، توئیتر و تلویزیون) پول خوبی را برای پرسپولیسیها تامین کند تا آنها بتواند هزینههای جاری و همینطور مطالبات کادر فنی و بازیکنان تیمشان را بپردازند.
در ابتدا که انصاریفرد قصد داشت به عنوان مدیرعامل باشگاه با شرکت دادهآتیهپرداز قرارداد همکاری امضا کند به خاطر تشریفات قانونی اجازه این کار را نداشت. از این رو با مجوز مجمع باشگاه (وزارت ورزش و جوانان) توانست نامه ترک تشریفات قانونی را بگیرد تا این گونه مشکلی برای امضای قرارداد با شرکت اسپانسری نداشته باشد. پس از این موضوع به خاطر روند واگذاری باشگاه پرسپولیس، سازمان خصوصیسازی نسبت به امضای قرارداد با اسپانسر جدید و همینطور واگذاری برند و فضای رسانهای باشگاه (اینستاگرام، توئیتر و تلویزیون) مخالفت کرد چراکه این سازمان معتقد است اگر قرار به واگذاری پرسپولیس است، نباید به خاطر اسپانسرینگ به یک شرکت غیر، متعهد باشد.
همین موضوع کافی بود تا مشکل جدیدی برای انصاریفرد و همکارانش ایجاد شود. با وجود اینکه آنها توافقات لازم را با اسپانسر انجام داده بودند اما به خاطر ایرادی که سازمان خصوصیسازی به امضای قرارداد داشت نتوانستند قرارداد همکاری خود را امضا کنند. به همین دلیل هم با وجود اینکه شرکت دادهآتیهپرداز چند ماهی است تمام فضای رسانهای باشگاه و برند باشگاه را در اختیار گرفته اما به خاطر امضا نشدن قرارداد تا به حال هیچ پولی به حساب باشگاه پرسپولیس واریز نکرده است. با این حال مدیران این شرکت به خاطر حل شدن مشکلات پرسپولیس مبلغی را که حدود هفت میلیارد تومان برآورد میشود به عنوان قرض در اختیار مدیران پرسپولیس قرار دادهاند تا آنها بتوانند علیالحساب برخی از مشکلات مالی خود را برطرف کنند. در همین راستا هم انصاریفرد در تلاش است تا بتواند مجوز لازم را برای امضای قرارداد بگیرد تا در آیندهای نزدیک مشکلات اسپانسر باشگاه به طور کامل حل شود.
در این میان اما این سوال در ذهن ایجاد میشود که با وجود امضا نشدن قرارداد، مدیران پرسپولیس بر اساس چه مبنایی فضای رسانهای خود و همینطور برند باشگاه را به یک شرکت غیر واگذار کردهاند و از طرف دیگر بر اساس چه منطقی از این شرکت پول دریافت و باشگاه را مقروض کردهاند؟ چطور امکان دارد مدیران پرسپولیس به خود اجازه دهند به صورت شفاهی به یک شرکت قول همکاری دهند و همکاری خود را آغاز کنند بدون اینکه از امضای قرارداد به طور قطعی مطمئن باشند؟ البته انصاریفرد بارها چهارم بهمنماه را به عنوان زمان رونمایی از اسپانسر باشگاه معرفی کرده اما با توجه به مشکلات موجود به نظر میرسد در تاریخ یادشده نیز پرسپولیسیها نتوانند قرارداد همکاری خود را با شرکت دادهآتیهپرداز به طور رسمی امضا کنند.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد