28 - 04 - 2021
شکایت شرکتهای آلمانی از اپل
دیجیاتو- بزرگترین شرکتهای رسانه، فناوری و تبلیغات آلمان از قابلیت «شفافیت ردیابی اپلیکیشنها» که امروز با iOS 14.5 در اختیار کاربران قرار گرفت، شکایت کردهاند. ماه پیش هم شکایت مشابهی در فرانسه علیه این قابلیت تنظیم شده بود. شرکتهای آلمانی میگویند با اضافه شدن قابلیتApp Tracking Transparency میزان درآمد توسعهدهندگان اپها احتمالا تا ۶۰ درصد افت پیدا میکند و این اتفاق باعث میشود مصرفکنندگان مجبور به پرداخت هزینههای بیشتر برای خرید اپلیکیشنها شوند.
۹ شرکت بزرگ از جمله شعبه فیسبوک آلمان، «اکسل اسپرینگر» و «اینسایدر» با ثبت شکایت در نهاد نظارت بر رقابت بازار آلمان از تصمیم انحصارطلبانه اپل شکایت کردند و آن را برای بازار تبلیغات مضر دانستند. آنها میگویند «شفافیت ردیابی اپلیکیشنها» باعث کاهش تعداد اپهایی میشود که به صورت رایگان و با تبلیغات در دسترس کاربران قرار دارند و این اتفاق در نهایت هزینه خود مصرفکنندگان را بیشتر میکند.
توماس هاپنر از شرکت حقوقی Hausfeld که وکیل اصلی شاکیان این پرونده است، میگوید که با این تغییر اپلیکیشنهای بیشتری مجبور میشوند به جای سیستم فعلی ارتزاق از تبلیغات از کاربران پول بگیرند. این پرونده همچنین در اظهارنظری عجیب میگوید با کنار رفتن تبلیغات شخصیسازیشده به خاطر App Tracking Transparency، کاربران مجبور میشوند زمان بیشتری را صرف جستوجو به دنبال محصولات مورد علاقه خود کنند.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد