25 - 06 - 2020
ساخت، نصب و راهاندازی سیستم «آزادسازی سریع کشتی» با استفاده از توان داخلی
«جهانصنعت»- ساخت، نصب و راهاندازی سیستم «آزادسازی سریع کشتی» با استفاده از توان داخلی در بندر انزلی در حال انجام است. در همین رابطه عضو هیات عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ساخت این سیستم برای کشور صرفه جویی ارزی ۶۰ درصدی نسبت به نمونه خارجی به دنبال داشته است.
محمدرضا اله یار از زیرساختها و توانمندیهای مجتمع بندری انزلی بازدید کرد و در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با اشاره به نصب دستگاه «آزادسازی سریع کشتی» در بندر انزلی، گفت: با توجه به پتانسیل خوب بندر انزلی به واسطه تردد کشتیهای حامل فرآوردههای نفتی و همچنین وجود اسکله دلفینی، یکی از الزامات بهرهبرداری ایمن از این نوع اسلکهها، استفاده از سیستم کوییک ریلیس یعنی سیستم بازکننده سریع مهار کشتی در مواقع اضطرار است.
وی با بیان اینکه در گذشته برای این موضوع وابستگی ۱۰۰ درصدی به خارج کشور داشتیم، افزود: برای بهرهگیری از این توانمندی باید تمام این تجهیزات را از خارج از کشور وارد میکردیم که خوشبختانه با توان بالای تخصصی که در مراکز دانشبنیان ایجاد شده است که با اعلام آمادگی یکی از این مراکز و با حمایت سازمان بنادر و دریانوردی این تجهیزات با هزینه بسیار پایینتر از نمونه خارجی خود در داخل کشور ساخته میشود.
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه با اشاره به نصب این نمونه در مجتمع بندری انزلی به عنوان پایلوت، گفت: ساخت این سیستم در داخل کشور و با توان متخصصان داخلی افتخاری بزرگ برای کشور محسوب میشود و امیدواریم در آینده نزدیک از این سیستم در سایر بنادر کشور نیز استفاده کنیم.وی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی ترغیب شد تا برای ساخت سایر تجهیزات لازم در حوزه اسکلههای دلفینی و به صورت مشخص «لودینگ آرمهای متحرک» از ظرفیت این شرکتهای دانشبنیان برای خودکفایی و پایان وابستگی به خارج استفاده کند، ادامه داد: امیدواریم با بهرهگیری از توان تخصصی مراکز دانشبنیان در سال «جهش تولید» و با تکیه بر اقتصاد مقاومتی، وابستگی به خارج کمتر شود.اله یار با اشاره به اینکه دستگاه آزادسازی سریع کشتی برای اسکلههای نفتی و گازی به تعداد ۱۲ عدد یعنی برای هر پست اسکله دلفین سوختی شش عدد خریداری و نصب شده است، اظهار کرد: این دستگاه توانایی تحمل کشش ۷۵ تن بار را دارند.
وی با اشاره به برخی از ویژگیهای این سیستم اذعان کرد: این سیستم توانایی اتصال به سیستم لودینگ آرم (لولههای بازویی تخلیه و بارگیری محصولات نفتی) در هنگام آتشسوزی و خطر که به صورت همزمان جداسازی میشود را دارد. عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی یادآور شد: با ساخت این سیستم، در هر دستگاه بیش از ۶۰ درصد صرفهجویی نسبت به نمونه خارجی شده است.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد