15 - 02 - 2020
راهاندازی سامانه ملی املاک از سال ۹۹
معاون مسکن و ساختمان وزیر راهوشهرسازی با بیان اینکه نرمافزار سامانه ملی املاک و اسکان در حال نهایی شدن است، گفت: افزایش وام یا افزایش تولید مسکن به تنهایی نمیتوانند مشکل خرید مسکن مردم را حل کنند. محمود محمودزاده در پاسخ به این سوال که آیا سامانه ملی املاک تا پایان سال راهاندازی خواهد شد، گفت: نرمافزار سامانه ملی املاک و اسکان در حال نهایی شدن است و تلاش میشود این سامانه تا چند هفته آینده تحویل سازمان امور مالیاتی شود.
وی با تاکید بر اینکه در بودجه ۹۹ تصمیم جدیدی گرفته شد که این سامانه تحویل سازمان امور مالیاتی شود گفت: قطعا این سامانه میتواند با همکاری شهرداریها کمک بزرگی به بخش عرضه مسکن و شناسایی خانههای خالی از سکنه داشته باشد.
معاون مسکن و ساختمان وزیر راهوشهرسازی با اشاره به اینکه طبق ماده ۱۶۹ «قانون مالیاتهای مستقیم» یکی از اهداف سامانه املاک و اسکان تشخیص واحدهای خالی از سکنه است، گفت: به هر حال افزایش وام یا افزایش تولید مسکن به تنهایی نمیتوانند مشکل خرید مسکن و قدرت خرید مردم را حل کنند. وی ادامه داد: تمام مولفهها باید در قالب یک بسته و به طور همزمان اجرایی شوند تا ضمن افزایش قدرت خرید مردم، عرضه مسکن را نیز به تعادل برسانند. بر اساس طرح جامع مسکن که توسط وزارت راهوشهرسازی تهیه شده سالانه به ۹۵۰ هزار واحد مسکونی نیاز داریم اما متاسفانه در دو سال گذشته و هر سال بیشترین آمار صدور پروانه به حدود ۳۰۰ هزار تا ۳۵۰ هزار واحد مسکونی میرسد.
فروش ریلهای کارکرده راهآهن ممنوع شد
مدیرعامل راهآهن با بیان اینکه از ابتدای سال جاری فروش ریلهای کارکرده راهآهن ممنوع شده است، گفت: این ریلها در ساخت خطوط فرعی برای اتصال کارخانجات و مراکز بار به شبکه ریلی طبق بند ۲۵ سیاستهای کلی برنامه ششم استفاده میشود. سعید رسولی با تاکید بر اینکه حملونقل ریلی ایمنترین، پاکترین و بهترین شیوه حملونقل محسوب میشود، اظهار داشت: حملونقل ریلی در دنیا به دلیل ویژگیهای منحصربهفرد در توسعه و اثرگذاری در اقتصاد کشورها مورد توجه است.
مدیرعامل شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه حمایت از تولید داخل و رونق تولید در حملونقل ریلی را در اولویت کاری خود قرار دادهایم، گفت: پیشبینی میشود سال آینده شاهد شکوفایی خوبی در حوزه تولیدات داخلی صنایع ریلی باشیم. وی درباره استفاده شرکت راهآهن از ریل تولید داخل، برای احداث خطوط دوم ریلی، بیان کرد: راهآهن جمهوری اسلامی ایران اولین شرکتی بود که برای خرید ریل با ذوبآهن اصفهان قرارداد منعقد کرد، ما امروز قراردادی فعال با ذوبآهن به ظرفیت ۴۰ هزار تن ریل داریم که سه هزار تن را تحویل گرفتهایم و در شبکه ریلی در حال استفاده است.
مدیرعامل شرکت راهآهن ادامه داد: همچنین برای توسعه همکاریها با ذوبآهن در حوزه تامین ریل و حملونقل مواد اولیه و محصولات ذوبآهن، اخیرا تفاهماتی با مسوولان ذوبآهن داشتهایم. وی درباره نحوه پرداخت هزینه ریلهای دریافتی از ذوبآهن توسط راهآهن بیان کرد: ما با ذوبآهن در حوزه خرید ریل به صورت تهاتری عمل نمیکنیم، بلکه در قبال خریدها، وجه پرداخت میکنیم و در قبال خدمات حملونقلی که به ذوبآهن میدهیم نیز وجه دریافت میکنیم.
رسولی ادامه داد: شرکت راهآهن بسته همکاری با کارخانجات فولادی و معدنی تعریف کرده و هدف اول ما حمایت از آنها بابت کاهش قیمت تمامشده آنهاست، ضمن آنکه حملونقل محصولات و مواد اولیه آنها را هم انجام میدهیم.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد