15 - 10 - 2024
راهبردهای صادراتی نیازمند اصلاح است
رییس اتاق کرمان با بیان اینکه اساسیترین اقدام، تولید صادراتمحور است، گفت: باید به اصلاح راهبردهای صادرات کمک کرد و بهتر است که شرکتها علاوه بر تکنولوژی، کالاهای صادراتی نیز تولید کنند.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان، صادرات را محوریترین راهبرد این اتاق دانست و گفت: از صادرات بنگاههای کوچک و متوسط با کیفیت مناسب، دارای ارزشافزوده و تکنولوژی بالا حمایت میکنیم.
سیدمهدی طبیبزاده، در نشست با جمعی از اعضای کمیسیونهای توسعه صادرات و واردات و تجارت داخلی اتاق کرمان، افزود: داشتن صنعت کامل باوجود بنگاههای خرد، کوچک، متوسط و بزرگ امکانپذیر است اما در استان کرمان بنگاهها یا بسیار کوچک یا بسیار بزرگ هستند و صنعت استان از این میانه گمشده رنج میبرد.
طبیبزاده با بیان اینکه بنیه اقتصادی، تکنولوژی، اشتغال، بهرهوری و توزیع عادلانه را میانه گمشده انجام میدهد، افزود: اتاق کرمان رفع میانه گمشده را در دستور کار دارد.
وی با تاکید بر اینکه اتاق کرمان به دنبال ایجاد زنجیره ارزش در استان است، بیان کرد: ما بهشدت به صادرات اهمیت میدهیم البته نباید فقط بر صادرات موجود تمرکز داشت و اگر میخواهیم صادراتی شکل بگیرد که ارزشافزوده ایجاد کند، باید به بنگاههای کوچک توجه کرد زیرا محصولاتی مانند خرما و پسته راه خود را پیدا کردهاند و ما باید امکانات محدود خود را صرف بنگاههای کوچک کنیم.
رییس اتاق کرمان با بیان اینکه فعالان صادرات کمک کنند تا برنامههای صادرات استان و کمیته بازرگانی را تدوین کنیم، خاطرنشان کرد: در بین صادرکنندگان از افرادی که برای اولینبار محصول جدید را به بازار جدید صادر کنند، حمایت میکنیم.
عضو هیات رییسه اتاق کرمان نیز در این نشست با اشاره به تشکیل کمیته نمایشگاهی افزود: ایجاد ساختاری برای کمک به فعالان اقتصادی در زمینه استفاده از امکانات اتاق، توسعه و گسترش بازار بنگاههای اقتصادی از طریق فعالیتهای مختلف ضروری بود که در این راستا کمیته نمایشگاهی ایجاد و آییننامه آن در هیات نمایندگان مصوب شد.
عباس جبالبارزی با بیان اینکه از جوانان دارای ایده برای عضویت در اتاق حمایت میکنیم و در هیات رییسه در حال تدوین آییننامهای برای این حمایت هستیم، اظهار کرد: تمامی نمایشگاهها مشخص و در طول سال بررسی میشوند و اگر نمایشگاهی هم باشد به آنها اضافه میشود.
در این نشست فعالان اقتصادی به بیان تجربیات خود از حضور در نمایشگاههای شیرینی و شکلات، پرایوت لیبل (برندینگ) و کشاورزی (گلفود گرین) دوبی پرداختند و درخواست فراهم شدن شرایط برای حضور فعالان عرصه صادرات در نمایشگاههای تهران، روسیه و دوبی مطرح شد.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد