3 - 08 - 2024
دلیل خرابی دستگاههای کارتخوان
ایسنا- این روزها بحث خرابی دستگاههای کارتخوان ایستگاههای اتوبوس داغتر شده، بهگونهای که این مساله در صحن علنی شورای شهر تهران نیز مطرح شد و ناصر امانی، عضو شورای شهر به تماسهای زیادی که درباره فعالیت اتوبوسهای خطوط تندرو صورتگرفته اشاره میکند و میگوید: دستگاههای کارتخوان در برخی ایستگاهها یا وجود ندارند یا فعالیت نمیکنند و مردم نمیتوانند با کارت بلیت هزینه را پرداخت کنند و این در حالی است که در خطوط اصلی تندرو مثل میدان راهآهن تا تجریش که یکی از مهمترین خطوط است و بیشترین حجم مسافران را دارد، این خرابی دیده میشود و شرکت واحد اتوبوسرانی باید دستگاهها را نصب کند و گزارش آن را سریعتر تهیه و ارائه دهد. ضمن اینکه فاوا و شرکتواحد نیز در این مورد گلایه داشتند.
مهدی علیزاده، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران دراینباره میگوید: با توجه به راهاندازی پروژه (ABT) سیستم حساب کاربری مبتنی بر اعتبار شهروندی در سطح شهر تهران، تاکنون ۴۸۵دستگاه کارتخوان جهت تجهیز ایستگاهها خریداری و تحویل مناطق اتوبوسرانی شده است. از آغاز پروژه در سال۱۴۰۲ تاکنون، ۲۲۲ایستگاه تندرو و ۱۲۴۵اتوبوس در سطح شهر با کارتخوانهای جدید تجهیز شده است.
این دستگاهها با صفحهنمایش لمسی، مجهز به سیستم عامل اندروید، قابلیت خوانش QR و کارتهای بلیت الکترونیک شهروندی و پرداخت از طریق بلیتهای دوبعدی تهیهشده از نرمافزار شهرزاد است و درآمد اتوبوسرانی از بخش بلیت در سال ۱۴۰۲، برابر ۲۴۹میلیارد تومان بوده است. او تاکید میکند: شرکت واحد اتوبوسرانی صرفا بهرهبردار تجهیزات مذکور بوده و کلیه مسوولیتهای فنی و اجرایی پروژه کارت بلیت، اعم از تایید تجهیزات و نرمافزارهای سطح تجهیز و… با سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران است. با این احتساب برخی مشکلاتی که در بهرهبرداری دستگاهها مشاهده شده، در حال رفع هستند و میتوان هنگ کردن دستگاههای در معرض تابش نور خورشید و حرارت بالا، با توجه به شرایط ایستگاه و طولانیشدن زمان خواندن برخی کارت بلیتها را از مشکلات عمده دستگاههای کارتخوان عنوان کرد.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد