17 - 04 - 2017
خبر
رییس خانه معدن پیشنهاد داد؛
تاسیس بانک معدن
مهر- رییس خانه معدن گفت: نظام بانکی در حمایت از بخش معدن کمکاری کرده است . بنابراین بخشخصوصی پیشنهاد تاسیس یک بانک تخصصی در حوزه معدن با۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه را ارائه داده است.
محمدرضا بهرامن با ارائه آثار فعالیت بخش معدن در سال گذشته گفت: سه سال و نیم قبل نامهای مبنی بر تاسیس بانک تخصصی معدن ارسال کردیم که بینتیجه ماند. این نامه مجددا در حال تهیه و ارسال برای بانک مرکزی است. وی افزود: طی چند روز آینده نامه آمادگی بخش معدن برای تاسیس یک بانک تخصصی در این حوزه به دست رییس کل بانک مرکزی خواهد رسید. به گفته بهرامن این بانک با سرمایه اولیه ۶۰۰ میلیارد تومان آماده راهاندازی توسط بخشخصوصی است. البته دریافت مجوز این بانک منوط به مطرح شدن در شورای پول و اعتبار و تایید این شوراست. وی با اشاره به عدم توجه بانک صنعت و معدن به نیازهای معدنکاران و فعالان بخش معدن اظهار کرد: منابع بانک صنعت و معدن به سمت تامین هزینه خرید هواپیما و ریل سازی و اتوبوس بیآرتی میرود و حمایت لازم برای فعالان بخش معدن از طریق این بانک دیده نشد. بهرامن در ادامه نشست با اشاره به اقدامات دولت درخصوص کنسرسیوم مهدیآباد گفت: در ارزیابی از عملکرد دولت یازدهم باید بگویم در بخشهایی دولت یازدهم اقدامات مثبت و خوبی داشت اما در بخش تجمیع واحدهای کوچک و متوسط متاسفانه نمره خوبی کسب نکرد. بنابراین برای تولید مطلوب و دسترسی به بازارهای بزرگتر همچنان با مشکل مواجه هستیم. وی تاکید کرد: در بخش سیمان قطعا بازار داریم اما واحدهایی که با تکنولوژی روز پیش نرفتهاند، نمیتوانند پاسخگوی بازار و تقاضا باشند. بهرامن ادامه داد: با قاطعیت میتوانیم بگوییم ۹۹ درصد از صنعت معدن کشور توسط بخشخصوصی اداره میشود و در اختیار بخشخصوصی است. بنابراین انتظار ما این است که زیرساختهای صنعت معدن را که در برنامه ششم آمده فراهم کند تا در جهت اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری بتوانیم به اهداف خود برسیم.
اراده صنعتگر ایرانی برای اخراج ترکیه از بازار حوله کشور؛
عرضه حوله جدید تولید ایران از تیرماه به بازار
ساعت ۲۴- منصوره نصرتی: ایده تولید انبوه حوله در اندازه بزرگ از آنجایی شکل گرفت که مهندس رضا حمیدی صاحب کارخانههای چرم، فرش و چینی مشهد به تبریز رفت. وی در دیدار از فروشگاههایی که تولیدات صنایع نساجی میفروختند دیدار میکرد که متوجه شد، بیشتر آنها حوله خارجی میفروشند و با نوعی سرافرازی از کیفیت بالای محصولی که عرضه میکنند، آن را تولید ترکیه معرفی کرده تا رضایت مشتری به دست آید. مهندس حمیدی به مشهد برمیگردد و به فروشگاههای تولیدات نساجی این شهر میرود و همان داستان تبریز را عینا تجربه میکند. او شگفتزده میشود که مگر تولید حوله آنقدر سخت است که نتوانیم آن را در ایران انجام دهیم. او از همان روز تصمیم میگیرد هر طور شده حوله ساخت ترکیه را از بازار ایران بیرون کند. وی در گفتوگویی که در اسفندماه با سردبیر ساعت ۲۴ داشت با غم و اندوه از این وضع که چرا پول ایرانیان به جیب سرمایهداران ترکیه میرود و به جای اینکه با این پولها در ایران شغل ایجاد شود در ترکیه کار پدیدار میشود برای تولید حوله در اندازههای بزرگ و قابل رقابت دست به کار شد. وی اما در همین گفتوگو با سردبیر ساعت ۲۴ تاکید کرد: برای آشنایی با جزییات طرح تولید حوله در کارخانه حوله یاس سفید مشهد باید با خانم بهاره صادقی مجری طرح گفتوگو کند. این گفتوگو در همین روزها انجام شده است که میخوانید:
تیرماه به بازار میآید
بهاره صادقی، مسوول پروژه حوله یاس سفید مشهد گفت: عمده تکنولوژی مورد استفاده تولید این حوله از ایتالیا، آلمان و بلژیک است. ماشینآلات بافندگی از بلژیک، ماشینآلات تکمیلی بیشتر از آلمان و ماشینآلات رنگرزی از ایتالیا خریداری شده است. تمام ماشینآلات مورد نیاز وارد کارخانه شده و نصب آنها آغاز شده است. خردادماه بهرهبرداری آزمایشی را انجام خواهیم داد و عرضه به بازار از تیرماه خواهد بود. این کارخانه در شهرک صنعتی چناران مشهد احداث شده و طبیعتا از امکانات شهرک استفاده میکنیم. دستگاه تصفیهای از ایتالیا تهیه کردهایم که تا ۸۰ درصد بازیابی آب در چرخه تولید را انجام میدهد و مشکل آب و رنگرزی پنیه را نخواهیم داشت. با توجه به ماشینآلاتی که تهیه کردهایم هیچگونه محدودیتی برای تولید انواع حوله نداریم و این مزیت رقابتی به شمار میآید. حولههای ترکیه لطیفتر، زیباتر و جذب آب بیشتری دارند و دلیل آن علاوه بر تکنولوژی، مربوط به مواد اولیه به کار رفته در تولید آنهاست. در حوزه تکنولوژی و دانش مطالعاتی در زمینه آنتیباکتریال، از دست دادن سریع آب انجام دادیم. یکی از مشکلات مصرفکنندگان این است که آب درون حوله میماند و بو میگیرد، در این زمینه مطالعاتی انجام دادهایم و سعی کردهایم تکنولوژی که بهترین کارخانههای دنیا از آن استفاده میکنند را به ایران بیاوریم. در رابطه با مواد اولیه سعی کردهایم از بهترین مواد اولیه داخلی و خارجی استفاده کنیم و محدودیتی برای تولید با کیفیت بالا نداریم. وی افزود: تصمیم گرفتیم حدود ۶۰ تا ۷۰ نوع محصول با طراحی ویژه و کیفیت بسیار خوبی در سه سطح تولید کنیم تا همه گروههای درآمدی بتوانند از محصولات ما استفاده کنند. تلاش داریم با حفظ کیفیت و تولید کالای باسلامت بالا محصولات با قیمت مناسب و قابل رقابت با محصول ترکیه تولید کنیم تا بازار را از آنها پس بگیریم. در این کارخانه همچنین محصولات با قیمت بالاتر و کیفیتهای بالا تولید خواهد شد که علاوه بر قیمت قابل رقابت از نظر مطلوبیت نیز در سطح بالا باشد و نوعی از حولهمان ارزانتر اما بیکیفیت نیست. حولههایی با درجههای بهتری تولید میکنیم تا اقشار دیگر بتوانند استفاده کنند. سعی کردیم همه گروههای درآمدی بتوانند از حولههای ما استفاده کنند. صادقی در پاسخ به سوال ما که امسال سال تولید و اشتغال است، چند نفر بهطور مستقیم در کارخانه شغل به دست میآورند، گفت: در شروع پروژه ۲۰۰ نفر پرسنل تولید و اداری بهطور مستقیم و همینطور ۱۰۰ نفر بهطور غیرمستقیم در حوزههای فروش و بازرگانی مشغول به کار خواهند شد. وی ادامه داد: ما با تولیدی با کیفیت و زیبا و قیمت مناسب که بتواند نظر مردم را جذب کند و تنوع در تمام مصارف خواهیم داشت. برخی از مصارف در ایران وجود نداشته و مردم احساس نیاز نمیکنند ولی اگر موجود باشد حتما استقبال میکنند. حولههایی را که موقع مصرف از حولهها بوی خوش از آنها متصاعد میشود و رطوبت را به خوبی جذب میکنند، خریداری میکنند. اگر فرزند دارید و بدانید جنس حوله از نظر الیاف طبیعی متناسب با پوست بچه است و به جای حساسیت و آسیب حتی از پوست کودک شما محافظت میکند و کمتر باعث بیماری میشود، حتما این حوله را برای کودک خود خریداری میکنید. محصول خوب با کیفیت و قیمت مناسب در دستور کار ماست.
برند
بهاره صادقی، مسوول پروژه حوله یاس سفید مشهد در ادامه افزود: تصمیم گرفتهایم برند ایرانی خوب را راهاندازی کنیم، نه اینکه به هر قیمتی فروش داشته باشیم. تجربه چرم مشهد که تولیدات آن از ۲۰ سال پیش به بازار آمد و نوع مصرف چرم را تغییر داده پیش روی ما قرار دارد. در آن زمان کسی پالتو چرم نمیپوشید اما چرم مشهد این بازار را ایجاد و سعی کرد برند خوبی باشد. مردم چرم مشهد را به کیفیت و دوام و اصالت میشناسند. امروز فرش مشهد را مردم اصیل و ماندگار میشناسند. در چند ماه گذشته وزارت صنایع فرش مشهد را از بین ۲۸۰ برند در ایران، جزو ۱۸ برند اول انتخاب کرد.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد