8 - 06 - 2017
خبر
انتقال ۸۰ میلیون مترمکعب گاز پارسجنوبی به کشور تا مهر ٩۶
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از انتقال ۷۰ تا ۸۰ میلیون مترمکعب گاز از پارسجنوبی به داخل کشور با تکمیل خط انتقال گاز ششم سراسری خبر داد.حمیدرضا عراقی از تکمیل خط انتقال گاز ششم سراسری تا شهریورماه یا مهرماه سالجاری خبر داد و افزود: این خط شامل چند قسمت است. یک قسمت آن از اهواز تا بصره کشیده شده که از طریق آن گاز به بصره صادر خواهد شد. قسمت دیگر این خط از اهواز تا دزفول کشیده شده و در اختیار قرارگاه خاتمالانبیا(ص) قرار دارد. قسمت دیگر آن نیز از دزفول آغاز شده که قرارداد آن BOT است. البته این پروژه به پیمانکار دیگری تحویل داده شده است. قسمت دیگر این خط به صادرات گاز به بغداد مربوط است.به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: با تکمیل خط انتقال گاز ششم سراسری حدود ۷۰ تا ۸۰ میلیون گاز عسلویه به داخل کشور منتقل میشود. به عبارت دیگر مازاد گاز تولیدی فازهای ۲۱، ۲۲ و ۲۳ پارسجنوبی از طریق خط ششم باید به کرمانشاه برسد و همچنین صادرات گاز به عراق از طریق بصره و بغداد و کل منطقه غرب کشور از طریق این خط تا مهرماه صورت میگیرد.
نوسازی ناوگان دریایی نفتی ایران
در دستور کار قرار گرفت
یکی از مشکلاتی که میتواند فعالیت ناوگان نفتکشهای ایرانی را در آینده تحت تاثیر قرار دهد، بالا رفتن متوسط عمر این ناوگان است. در حال حاضر متوسط عمر ناوگان نفتکشهای ایرانی بیش از ۱۰ سال است و این مساله ضرورت نوسازی ناوگان نفتکشهای ایران را نشان میدهد.
از همین رو سیروس کیانارثی، مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران اعلام کرد شرکتش از رشد سفارشات در بازار کشتیهای نفتکش آگاه است و هر اقدامی در زمینه ساخت کشتیهای جدید نیز به منظور جایگزینی کشتیهای قدیمی خواهد بود تا توسعه ناوگان.وی در گفتوگو با نشریه تریدویندز با بیان اینکه قیمت ساخت کشتیهای نوساز به کمترین سطح خود رسیده و این بهترین زمان برای نوسازی ناوگان است، گفت: اکنون قصدی برای گسترش ناوگان نداریم اما بهطور جدی به دنبال جوانسازی ناوگان و کاهش سن کشتیهای خود هستیم.
کیانارثی گفت: برای نوسازی ناوگان برنامهریزی کردهایم.شرکت ملی نفتکش ایران، غول کشتیرانی نفتی در چند هفته گذشته به دنبال اوراق دو فروند از کشتیهای نفتکش VLCC قدیمی خود بوده است. NITC هماکنون بزرگترین مالک کشتیهای نفتکش در جهان است و ناوگان آن متشکل از کشتیهای مختلف با مجموع ظرفیت ۵/۱۵ میلیون DWT است.سفارش کشتیهای نفتکش VLCC در سالجاری افزایش یافته است بهطوری که فهرست ساخت این نوع نفتکشها به بیش از ۱۰۰ فروند رسیده است. این در حالی است که همزمان با کاهش تولید نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و افت اوراق کشتیها، به علاوه ورود تناژ جدید به بازار در سال جدید، بازار کشتیهای نفتکش ضعیف شده است و شرکت ملی نفتکش ایران انتظار دارد این ضعف فعلا باقی بماند.کیانارثی در این ارتباط افزود: امیدواریم در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۷ شرایط بهتر شود و در صورتی که مالکان کشتیهای VLCC زیادی سفارش ندهند امیدواریم نرخ اجاره کشتیها در سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ میلادی افزایش یابد.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد