18 - 07 - 2017
خبر
هشدار در مورد وضعیت صادرات فرش؛
از برند فرش ایرانی تنها توهم باقی است
به نظر میرسد فرش ایرانی که زمانی دارای ارج و قرب خاصی بود، دیگر در معرض توجه قرار ندارد چرا که بازاریابی مناسبی برای این کالا انجام نمیشود. در همین خصوص رییس کمیسیون توسعه صادرات اتاق ایران گفت: فرش ایرانی مدتهاست به دلیل دور ماندن از بازارهای جهانی جایگاه خود را از دست داده و از برتری برند فرش ایرانی جز توهمی در ذهن خودمان چیزی باقی نمانده است. رضی حاجی آقامیری، درباره وضعیت فرش ایران در بازار جهان، گفت: پس از توافق هستهای بهواسطه آزادسازی صادرات فرش ایران به آمریکا شاهد رشد مقطعی در این حوزه بودیم که آن هم مشخص بود دوام چندانی نخواهد داشت و بعد از این مقطع، صادرات فرش نسبت به دورههای قبل، تغییر محسوسی را تجربه نکرد.
او با تاکید بر اینکه فرش ایرانی سالهاست بازار خود را از دست داده است، گفت: برای به دست آوردن دوباره بازار باید کار نو انجام دهیم، باید بازاریابی و بازارسازی کنیم ضمن اینکه برای رقابتی کردن قیمت کالای خود در بازارهای جهانی، باید به تولیدکننده کمک کنیم تا کالای باکیفیت و با قیمت مناسب تولید کند.
رییس کمیسیون توسعه صادرات اتاق ایران افزود: بخش عمده این وظایف بر عهده دولت است و از توان بخش خصوصی خارج است اما دولت نه دانش این کار را دارد و نه گوش شنوایی که توصیههای خبرگان این عرصه را بشنود.
زعفرانهای دپو شده در بازار
مهر- به دلیل روانه شدن زعفرانهای دپو شده در منازل به بازار، قیمت زعفران حدود شش درصد کاهش پیدا کرد. نایب رییس شورای ملی زعفران با بیان این خبر گفت: قیمت هرکیلوگرم زعفران بین پنج تا شش درصد کاهش یافته و درحال حاضر قیمت هرکیلوگرم از این محصول حداقل سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و حداکثر پنج میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است. غلامرضا میری درباره دلایل کاهش قیمت این محصول افزود: کسانی که برای سود بیشتر زعفران را خریداری و در منازل خود دپو کرده بودند، در حال حاضر با نزدیک شدن به آغاز فصل برداشت جدید، محصولات خود را به بازار عرضه کردهاند و آنها را به هر قیمتی که خریداران مایل هستند، به فروش میرسانند تا روی دستشان نماند. از طرفی مصرف داخلی این محصول افت کرده و همین امر یکی دیگر از دلایل کاهش قیمت زعفران است.
وی درباره آخرین وضعیت صادرات طلای سرخ گفت: هنوز گمرک آماری در این زمینه اعلام نکرده و اصلا نمیتوان برآورد کرد که شرایط به چه صورت بوده و چقدر محصول تاکنون از کشور صادر شده است.
کاوه زرگران رییس اتاق ایران و برزیل شد
«جهان صنعت»- با هدف گسترش روابط تجاری میان ایران و برزیل، اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل در تاریخ هجدهم تیرماه به طور رسمی افتتاح شد. این اتاق اولین و تنها اتاق مشترک بازرگانی ایران با یکی از کشورهای آمریکای جنوبی است. در همین راستا پس از برگزاری اولین جلسه هیاتمدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل، کاوه زرگران به عنوان رییس این اتاق انتخاب شد.
اعضای برگزیده در اولین جلسه رسمی هیاتمدیره، کاوه زرگران را به عنوان رییس اتاق مشترک ایران و برزیل انتخاب کردند. همچنین مسلم ناصری و فرهاد آگاهی به عنوان نواب رییس و بهزاد درخور، حسن مهربانی یگانه، محسن امینی و مهدی جهانبانی به عنوان اعضای هیات رییسه انتخاب شدند.
پیش از این پدرام سلطانی، نایب رییس اتاق ایران در مراسم افتتاح این اتاق مشترک ابراز امیدواری کرد با تاسیس این اتاق مشترک همکاری و کار اقتصادی با برزیل توسعه پیدا کند. وی گفت: تا زمانی که اتاقهای مشترک دیگری در منطقه آمریکای لاتین تشکیل شود باید از این ظرفیت برای همکاری با کشورهای منطقه آمریکای لاتین استفاده کرد.
مصرف خمیر مرغ در سوسیس و کالباس
با شرایط خاص
ایسنا- آنطور که معاون دفتر نظارت بر بهداشت عمومی سازمان دامپزشکی اعلام کرده، بر اساس مذاکرات صورت گرفته با سازمان غذا و دارو و دیگر دستگاههای نظارتی مانند سازمان استاندارد مصرف خمیر مرغ در سوسیس و کالباس کمتر از ۶۰ درصد با شرایط خاصی مجاز اعلام شده است و برای دریافت مجوز تولید این محصول در کشتارگاهها و مراکز بستهبندی مذاکره و بررسیهای کارشناسی همچنان ادامه دارد.
فرهمند صالحزاده در این خصوص اظهار کرد: بر اساس این شروط که در اصلاحیه استاندارد فرآوردههای گوشتی سوسیس و کالباس آمده تاکید شده که کارخانجات سوسیس و کالباسی که در پروانه تولیدشان مجوز تولید و مصرف خمیر مرغ را دارند، میتوانند در این فرآوردههای گوشتی تا ۶۰ درصد از خمیر مرغ استفاده کنند، به شرطی که در همان کارگاه و زیر نظر نمایندگان دستگاههای نظارتی مذکور تولید و در همان شیفت کاری به مصرف برسند.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد