27 - 08 - 2017
خبر
معاون وزیر راه و شهرسازی تشریح کرد؛
نوسازی ناوگان کالا و اجرای شبکه سیر مسافری دو هدف رشد بهرهوری
سازمان راهداری- رییس سازمان راهداری و حملونقل جادهای گفت: طرحهای «نوسازی ناوگان حملونقل کالا» و «اجرای شبکه سیر مسافری» دو طرح با اولویت و اصلی سازمان راهداری است که با اجرای آنها، بهرهوری در این حوزه رشد چشمگیری خواهد یافت.
داود کشاورزیان در مراسم بازدید از چند طرح راهداری محورهای شریانی، به سیاست سازمان راهداری در زمینه ارتقای ایمنی حوزه راهداری و حملونقل جادهای اشاره کرد.
وی اظهار داشت: تهیه و نصب تجهیزاتی مانند گاردریل و نیوجرسی که ارتباط مستقیم به ایمنی راهها دارند یکی از اصول مهمی است که باید بیش از گذشته مود توجه ویژه قرار گیرد.
وی طرحهای زیربنایی انجام شده و همچنین پروژههای متعددی که در حوزه حملونقل جادهای آغاز شده است را در راستای اهداف سازمان راهداری دانست و گفت: طرحهای نوسازی ناوگان حملونقل کالا و شبکه سیر مسافری دو طرح مهم و اصلی سازمان راهداری هستند که با انجام این طرحها بهرهوری در این حوزه رشد چشمگیری خواهد یافت.
کشاورزیان ارتقای ایمنی سفر، افزایش کیفیت خدمات و ارزیابی کیفیت خدمات را سه هدف اصلی در طرح شبکه سیر مسافری قلمداد کرد و افزود: به دنبال فضای رقابتی ناسالم نیستیم و اولویت با سرویسدهی خوب و مناسب است، شرکتها باید سطح و کیفیت خدمات خود را افزایش دهند و هر شرکتی که درست عمل نکند، طبق روال بازار حذف خواهد شد اما شرکتهایی که قصد دارند کیفیت خود را افزایش دهند هیچ نگرانی دراین باره نخواهند داشت.
یک کارشناس صنعت هوایی:
ایرلاینهای ایرانی فاصلهای جدی با رقبای خود دارند
ایسنا- یک کارشناس صنعت هوایی معتقد است پیشرفت قابل توجه ایرلاینهای بینالمللی در طول سالهای گذشته از یک سو و نرسیدن منابع مالی لازم به شرکتهای داخلی از سوی دیگر باعث شده امروز ایرلاینهای ایرانی با رقبایشان فاصلهای جدی داشته باشند.
محمد بشارتی با بیان این مطلب اظهار کرد: امروز با اجرایی شدن برجام در حالی شاهد باز شدن دوباره فضای خرید هواپیما و تجهیزات هستیم که سالها دور بودن کشور از این بازار باعث شده فاصله با رقبا به شکلی قابل توجه افزایش پیدا کند.
به اعتقاد وی وقتی تعداد قابلتوجهی از شرکتهای هواپیمایی منطقه هر یک به تنهایی بیش از ۲۰۰ فروند هواپیمای فعال دارند، ناوگان ایران با ۱۵۰ هواپیمای آماده پرواز شانس چندانی نخواهد داشت.
این کارشناس صنعت هوایی ادامه داد: اگر بنا باشد هر یک از شرکتهای ایرانی بهطور مستقل در فرآیند رقابت حاضر شوند اوضاع از این نیز پیچیدهتر خواهد بود. در حال حاضر جز یک یا دو شرکت هواپیمایی ایرانی، دیگر شرکتها تنها حدود ۱۰ یا حتی کمتر از آن هواپیمای فعال دارند و این رقم عملا شانسی برای رقابت با غولهای منطقه باقی نمیگذارد.
بشارتی یکی از اصلیترین راهحلهای برونرفت از این فضا را مدیریت صحیح منابع مالی و حمایت از ایرلاینها دانست و گفت: نه ایران که بسیاری از کشورهای توسعهیافته نیز وقتی قصد داشتند شرکتهای هواپیمایی خود را در سطح جهانی مطرح کنند ابتدا حمایتهایی از سوی دولت صورت گرفت و سپس فضای استقلال آنها فراهم شد.
به گفته وی با کنار رفتن شرطهایی چون لزوم خرید هواپیمای ملکی یا بلوکه کردن سرمایهها نزد حسابی دولتی میتوان گامهای نخست در بهبود شرایط شرکتهای ایرانی را برداشت، البته پس از قدرت گرفتن آنها نه تنها از ایرلاینها کمک گرفت که در حاشیه فعالیتهای آنها امکان فعال کردن دیگر صنایع و بخشها نیز وجود دارد، مانند آنچه امروز در فرودگاههای کشورهایی چون قطر و امارات متحده عربی دیده میشود و امکان تکرار آن در ایران وجود دارد.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد