14 - 02 - 2017
تدوین برنامه ۱۰ ساله
«جهان صنعت»- چهارمین همایش بینالمللی صنعت خودرو ایران با رویکرد «فروش و خدمات پس از فروش» و با حضور خودروسازان ایرانی و نمایندگان شرکتهای معتبر روز گذشته در برج میلاد تهران آغاز به کار کرد.
در مراسم افتتاح این همایش وزیر صنعت، معدن و تجارت طی سخنانی از تدوین برنامه ۱۰ ساله صنعت خودرو خبر داد و گفت: این برنامه در مسیر اجرا، نیاز به اصلاحاتی دارد.
محمدرضا نعمتزاده گفت: ما هشت سال تحریم ظالمانه را پشت سر گذاشتیم و ایران هر آنچه میگوید، پای آن میایستد و معتقدیم بخشی از جهان امروز هستیم.
مذاکرات خوب با اروپاییها
نعمتزاده ادامه داد: ما با اروپا مذاکرات خوبی شروع کردیم؛ اول مشارکت ایرانخودرو با پژو، بعد سیتروئن و بعد هم رنو که امیدواریم به نتیجه برسد و قرارداد رنو قبل از عید امضا شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه با آلمانها در زمینه خودروهای تجاری و سواری قرارداد میبندیم، افزود: جلسات خوبی با سوئدیها داشتیم و وزیر سوئد به بازدید یکی از سایتهای خودرو رفته و کلنگ سایت جدید را زده است.
وی اظهار کرد: قرارداد با رنو در مرحله نهایی قرار دارد و به زودی نهایی خواهد شد.
وزیر صنعت با بیان اینکه با کرهجنوبی صحبت کردیم و آنها متعهد شدند که در ایران سرمایهگذاری کنند، اظهار داشت: به آنها گفتم به ایران بیایید و سرمایهگذاری کنید اکنون هم قرار است قراردادی با یکی از شرکتهای خودروساز داشته باشند.
شرکتهای خارجی، بخشی از مراکز تحقیقاتی را به ایران بیاورند
نعمتزاده گفت: بازار ایران بزرگ است و جوانان تحصیلکرده مستعدی دارد که بزرگترین سرمایهاش است که میخواهیم با همکاری یکدیگر کار کنیم و درخواست ما این است که شرکتهای خارجی، بخشی از مراکز تحقیقاتی را به ایران بیاورند.
وی افزود: وقتی کار را شروع کردم، دیدم برخورد منفی با خودرو وجود دارد اما بحق نیست بنابراین به مدیران اعلام کردم که باید چهره بیرونی صنعت خودرو را درست کرده و کیفیت، خدمات پس از فروش و گارانتیها اصلاح شود بر این اساس اولین کاری که انجام شد، این بود که برنامه راهبردی ١٠ ساله صنعت خودرو را تا ١۴٠۴ تدوین کردیم البته در طول اجرا، اصلاحاتی نیاز دارد.
نعمتزاده با بیان اینکه کشور ما نیاز به تولید ٢۵٠ هزار گیربکس اتوماتیک دارد، گفت: بنابراین موضوع مشتریان که صاحبان اصلی فعالیتهای اصلی هستند و سیستم باید اصلاح شود.
وی ادامه داد: ٢۵ درصد مشکلات مردم کمبود قطعات بوده است اما اکنون دیگر بهانه تحریم را هم نداریم بنابراین جز انضباط مدیریت، چیزی دیگری نیاز نداریم؛ البته مدیریت تعمیرگاهها هم باید منضبط شود که بر این اساس، در زمینههای سیاستگذاری، آیین نامههای مختلف را اصلاح و تصویب کردیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: قطعه سازی نیاز به زمانبندی و مدیریت دارد تا قطعهای ساخته نشود که ریجکت شود.
نعمتزاده ادامه داد: از خودروسازان میخواهم نسبت به ارتقای خدمات فروش و پس از فروش خود اقدام کنند زیرا مردم نسبت به آنچه از ما میبینند قضاوت میکنند نه آنچه که ما دوست داریم مردم بگویند.
وی افزود: زمانی که فعالیت خود را آغاز کردم، انتقادات نادرستی از صنعت خودرو صورت میگرفت که البته صنعت خودرو مستحق این انتقادات نبود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برگزاری پنجمین همایش بینالمللی صنعت خودرو ایران در سال آینده اظهار کرد: البته ما قرار است بازنشسته شویم و کارهایمان را هم کردهایم ولی این همایشها باید ادامه یابد و من نیز تا زنده هستم در این برنامهها شرکت خواهم کرد. وی با بیان اینکه سال آینده استاندارد آلایندگی خودروها باید به یورو ۵ ارتقاء یابد، خاطرنشان کرد: در سالهای گذشته با ارتقای استاندارد آلایندگی به یورو ۴، یک میلیون تن از میزان آلایندگی خودروها کاسته شده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سال گذشته یک عده آدم مغرض کمپینی را راهانداختند که خودرو نخرید چون ایراد دارد. من این موضوع را آنقدر دنبال کردم تا آن خائنان را پیدا کردم و گزارش آن را به رییسجمهوری نیز دادم.
وی تصریح کرد: موضوع این بود که آنها دیدند خودرو عامل رونق و شکوفایی اقتصاد است و قبل از انتخابات میخواستند این بخش را دچار مشکل کنند که البته کور خواندند و با اقدامات ما و با پرداخت تسهیلات خرید خودرو ۱۳۰ هزار دستگاه خودرو فروخته شده و توطئه آنها خنثی شد.
در این مراسم رییس هیات عامل ایدرو در چهارمین همایش بینالمللی صنعت خودرو نیز اعلام کرد: در سال ۹۵ با وجود همه تحریمها صنعت خودرو سال خوبی را پشتسر گذاشت.
فرصت طلایی برجام و امکان تعامل بیشتر شرکتهای ایرانی با شرکای خارجی
منصور معظمی، رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به جایگاه صنعت خودرو در کشور و نقش پیشران آن در اقتصاد کشور تصریح کرد: براساس گزارش بانک مرکزی رشد اقتصادی کشور در شش ماهه نخست امسال حدود هفت درصد بود که دوبخش اصلی پیشران در این رشد اقتصادی بخش نفت و گاز و صنعت بودند و در بخش صنعت هم صنعت خودرو در این رشد نقش بالایی داشت و این بدان معناست که دولت احترام خاصی به صنعت خودرو کشور دارد.
منصور معظمی طی سخنانی در این همایش افزود: در سال ۹۵ با وجود همه تحریمها صنعت خودرو سال خوبی را پشت سر گذاشت و ۴۰درصد تولید ما نسبت به سال گذشته افزایش داشت و تولید ما تا پایان امسال به یک میلیون و سیصد هزار دستگاه خواهد رسید.
رییس هیات عامل ایدرو با مقایسه آمار نسبت متوسط خودرو در ایران به ازای هر ۲۱۰ نفر یک خودرو گفت: این مساله نشان میدهد که ظرفیتهای خوبی در کشور برای صنعت خودرو وجود دارد و ما به صاحبان برندهای جهانی صنعت خودرو این ارمغان را میدهیم که سیاست دولت جمهوری اسلامی ایران در بخش خودرو توسعه بخشخصوصی و فراهم آوردن شرایط لازم برای فعالیت آنهاست.
معظمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرصت طلایی برجام و امکان تعامل بیشتر شرکتهای ایرانی با شرکای خارجی خاطرنشان کرد: صنعت خودرو پس از برجام با یک تلاش وافر توانست توفیقهای خوبی را داشته باشد.
بازار ایران با شروطی روی همه شرکتهای بزرگ خودروساز باز است
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بازار ایران روی همه شرکتهای خارجی باز است و هیچ محدودیتی برای فعالیت شرکتهای بزرگ در ایران وجود ندارد منتها شروطی دارد که نخستین آن این است که این بازار صرفا برای صادرات آنها نیست و شرکتهای بزرگ باید مشارکت داشته باشند و یکی از ملزومات این مشارکت مساله صادرات و تولید برای صادرات است.
معظمی افزود: دومین شرط استفاده حداکثری از توان داخلی است و شرکتهای خارجی باید تلاش کنند که سهم داخل را افزایش دهند و در تمام قراردادها ساخت داخل در کلیه قراردادها در ابتدا ۴۰ درصد بوده و در یک دوره زمانی به ۶۰ تا ۸۰درصد برسد.
رییس هیات عامل ایدرو سومین شرط را مشارکت، تحقیق و توسعه عنوان و تصریح کرد: ما بنا نداریم تنها تولیدکننده باشیم بلکه ما باید جهت گیری کلان نیز این است که ما خودروساز باشیم و بتوانیم طراحی کنیم.
معظمی چهارمین شرط را موضوع خدمات پس از فروش عنوان کرد و افزود: ما هنوز نتوانستیم رضایت مشتریان را جلب کنیم بنابراین تاکید بر این است که رضایت بیشتری را برای مشتریان خودمان فراهم آوریم. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه به موفقیتهای صنعت خودرو پس از اجرای برجام اشاره و تصریح کرد: نخستین محصول مشارکت ایرانخودرو و پژو اسفندماه وارد بازار میشود، سایپا با سیتروئن قرارداد بسته و محصولشان نیمه اول سال آینده وارد بازار میشود.
وی افزود: محصول توافق رنو و ایدرو تا پایان سال ۲۰۱۷ یا سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ وارد بازار میشود و قرارداد شرکت فولکس واگن و هیوندایی با شرکتهای ایرانی هم در شرف نهایی شدن و در آستانه قرارداد است. معظمی همچنین پیگیری بحث خودروی برقی را یکی از دستورات جدی وزارت صنعت، معدن و تجارت برشمرد و ابراز امیدواری کرد: در آیندهای نزدیک خبرهای خوبی را به اطلاع عموم برسانیم.
رییس هیات عامل ایدرو گفت: همه این موارد نشان میدهد که صنعت خودرو توانسته از فرصتهای برجام به خوبی استفاده کند و امیدواریم در سال آینده رضایتمندی مشتریان را فراهم آوریم.
بازار ایران با شرکایی تقسیم میشود که بیشترین تولید قطعات را در ایران انجام دهند
دبیرکل همایش بینالمللی خودرو نیز در این مراسم گفت: در سال ۲۰۱۶ ارزش بازار خودروهای ایران حدود ۲۰میلیارد دلار بوده و ارزش خدمات مرتبط تمام خودروهای در حال تردد نیز حدود ۱۴میلیارد دلار برآورد میشود. از این رو و با در نظر گرفتن وضعیت موجود شبکه خدمات پس از فروش، میتوان گفت یکی از بزرگترین بازارهای خدمات خودروی خاورمیانه در اختیار ایران است.
ساسان قربانی گفت: موضوع اصلی همایش با محوریت فروش و خدمات پس از فروش بنا نهاده شده است.
وی با اشاره به وضعیت صنعت خودرو در کشور گفت: سال گذشته در این همایش گمانهزنی در مورد وضعیت صنعت خودرو بسیار بود و با وجود تحریمها برخی از کارشناسان فکر میکردند که این صنعت به زودی تعطیل خواهد شد.
وی ادامه داد: اما فعالیتهایی که در این یک سال انجام شد نشان داد که علاوه بر اینکه این صنعت پایه متوقف نشد بلکه امروز فضای رقابتی در کشور به وجود آمده و این فرصتی است که میتوانیم با تحلیل دورههای قبل به برنامهریزی برای آینده بپردازیم.
ساسان قربانی تصریح کرد: موضوع اصلی همایش با محوریت فروش و خدمات پس از فروش بنا نهاده شده و امروز پاسخگوی خواست منطقی مشتریان شده است.
وی تصریح کرد: رییسجمهور بر رضایتمندی مشتریان تاکید داشته و اظهار کردند که بازار ایران با شرکایی تقسیم خواهد شد که بیشترین تولید قطعات را در ایران انجام دهند که در حال حاضر این روند در حال انجام است.
ارائه زمینههای همکاری ایرانخودرو و شرکای خارجی
مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو نیزدر چهارمین همایش بینالمللی صنعت خودرو با اشاره به اینکه افزایش سن خودروها، فرصتهای بیشتری در زمینه خدمات فروش و پس از فروش ایجاد میکند، اظهار کرد: در سال ۲۰۱۶ نزدیک به ۹میلیون خودرو با عمر بیش از ۱۰سال در حال تردد بودهاند که خود میتوانند پتانسیلی برای جایگزینی خودروهای فرسوده و دست دوم ایجاد کنند. یکهزارع نسبت خودروهای از رده خارج شده از فروش ۱۰سال گذشته را ۱۶درصد اعلام کرد و افزود: تعداد خودروهای در حال تردد از ۱۰میلیون دستگاه در سال ۲۰۰۷ به حدود ۱۹میلیون خودرو در سال ۲۰۱۶رسیده است. وی با بیان اینکه در سطح گروه صنعتی ایرانخودرو ۱۴ شرکت در حوزه فروش و ۱۲شرکت در زمینه خدمات پس از فروش فعال و در حال ارائه خدمات هستند، اضافه کرد: گروه صنعتی ایرانخودرو با داشتن ۱۱دفتر منطقهای، ۷۷۹ نمایندگی مجاز، یک میلیون و ۳۰۰هزار مترمربع فضای تعمیرگاهی و ۱۱۲۲فروشگاه مجاز در سطح کشور به مشتریان خود خدمترسانی و در سالهای اخیر همواره رتبه نخست خدمات پس از فروش را کسب کرده است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو ادامه داد: چشمانداز صنعت خودروی ایران برای سال ۲۰۲۵ این است که به پنجمین مرکز تولید خودرو در آسیا و یازدهم در جهان تبدیل شود. در این راستا ایرانخودرو نیز برنامهریزی کرده که موقعیت رهبری بازار خودروی ایران را حفظ کند و یکی از بهترین برندهای فروش خودرو در منطقه منا (خاورمیانه و شمال آفریقا) باشد.
ارزش بازار خودروی ایران در سال ۲۰۱۶ بالغ بر ۳۴ میلیارد دلار است
یکهزارع ارزش بازار خودروی ایران در سال ۲۰۱۶ را بالغ بر ۳۴ میلیارد دلار اعلام و اظهار کرد: از این میزان ۲۰ میلیارد دلار سهم خودروهای تولیدی و ۱۴ میلیارد دلار ارزش بازار خدمات پس از فروش است. از این رو برآورد میشود بازار خدمات فروش و پس از فروش خودرو در ایران در سال ۲۰۲۵ با رشد ۱۷۶درصدی به ۳۹ میلیارد دلار برسد. وی با اشاره به اجرای مدل ایجاد وفاداری مشتری گفت: در گروه صنعتی ایرانخودرو باور داریم فروش اولین خودرو مبتنی بر اقدامات بازاریابی است و وفاداری مشتری و تکرار خرید، کار خدمات پس از فروش است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو در ادامه به آمار و ارقامی در خصوص خودروهای در حال تردد جهان نیز اشاره کرد و افزود: میزان درآمد خدمات پس از فروش رابطه مستقیمی با تعدادخودروهای در حال تردد در جهان دارد. در حال حاضر حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دستگاه خودرو در دنیا در حال تردد است که پیشبینی میشود در سال ۲۰۲۵ این تعداد به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دستگاه برسد و سهم ۱۹ بازار مورد اشاره از ۳۵ درصد فعلی به ۵۲ درصد خواهد رسید.
ایران بزرگترین بازار منطقه طبق چشمانداز ۲۰۲۵
یکهزارع افزود: طبق چشمانداز ۲۰۲۵ ایران بزرگترین بازار منطقه و در عین حال پایگاه تولید و صادرات خودرو در منطقه خواهد بود. در این بین شرکت ایرانخودرو به عنوان بزرگترین خودروساز منطقه دارای پتانسیلهای بالایی برای همکاری و جذب شرکای خارجی است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو در ادامه روند فروش خودرو در سطح جهان را نیز مورد بررسی قرار داد و گفت: از سال ۱۹۹۰ به بعد رشد مستمر تولید و فروش در کشورهای توسعهیافته به صورت سالانه افزایش یافته به شکلی که در سال ۲۰۱۵ حدود ۹۰ میلیون دستگاه خودرو فروش رفته که پیشبینی میشود این عدد در سال ۲۰۲۵ به ۱۲۰ میلیون دستگاه برسد.
وی پیشبینی کرد: عمده این رشد در اقتصادهای نوظهور باشد و از نظر سهم نیز این کشورها در سال ۲۰۲۵ بیش از نیمی از سهم تولید را به خود اختصاص دهند. مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو به چشمانداز درآمدی صنعت خودروسازی نیز پرداخت و گفت: صنعت خودروسازی در سال ۲۰۱۵ درآمدی حدود ۳۵۰۰ میلیارد دلاری داشته که پیشبینی میشود با افزایشی بیش از ۹۰ درصد به ۶۷۰۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۳۰ برسد.
وی افزود: نکته جالب اینکه طبق پیشبینیها، درآمد حاصل از فروش خودرو تا سال ۲۰۳۰ با افزایش ۴۵ درصدی و درآمد حاصل از خدمات پس از فروش با رشد چشمگیر ۲۶۰ درصدی مواجه خواهد بود و مهمترین دلیل این رشد، شکلگیری حوزههای جدید درآمدی از جمله ارائه خدمات نو مبتنی بر تکنولوژیهای ارتباطی است. یکهزارع ادامه داد: پیشبینی میشود از ۳۹ میلیارد دلار درآمد بخش خدمات صنعت خودرو در سال ۲۰۲۵ در ایران، بیش از پنج میلیارد دلار آن مرتبط با ارائه خدمات نوین باشد که توسعه این بخش نیازمند همکاری و مشارکت شرکتهای تکنولوژیک داخلی و برندهای معتبر جهانی است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو همچنین از امضای قرارداد به صورت کنسرسیوم با مشارکت ایرانخودرو و یک شرکت اروپایی برای تولید موتور، اکسل و گیربکس در کمتر از یک ماه آینده خبر داد و گفت: این قرارداد در قالب طراحی و تولید پلتفرم داخلی منعقد شده و براساس آن انتقال تکنولوژی به صورت کامل انجام خواهد شد. وی گفت: در اجرای این قرارداد ابتدا یک موتور توسط شرکت اروپایی تولید شده و در جریان تولید آن متخصصان و مهندسان ایرانی مشارکت خواهند داشت. در ادامه موتور دوم به صورت مشترک و موتور سوم به صورت کاملا داخلی، توسط صنعتگران ایرانخودرو تولید میشود.
روند روبه رشد سایپا ادامه دارد
در عین حال مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز از تلاش برای طراحی مدلهای فرصت در این سازمان خبرداد و گفت: با طراحی مدلهای جدید رشد و توسعه توانستیم مجموعه را از بحرانهای گذشته خارج کنیم.
مهدی جمالی در این همایش اظهارکرد: فعالیتی که برای سایپا در سال اخیر انجام شد، فرصتی ایجاد کرد که با توان دانش داخلی بتوانیم در زمینه مدلهای اقتصادی طراحی خوبی ارائه دهیم و بتوانیم علاوه بر رشد به تعهداتی که برای خود به وجود آوردهایم عمل کنیم.
وی با بیان این مطلب که سایپا میتواند مدل جدیدی از تولید خودرو و موضوعات مدیریتی به وجود آورد، افزود: نقطه عطف سایپا گذار از بحران بود که توانست تمامی مسایل و موانع فراروی خود را به فرصت تبدیل کند.
جمالی خاطرنشان کرد: تعهدات سال قبل سایپا توسط همکاران حل شده و وضعیت مالی گروه که در سال قبل بسیار نامناسب بود، با مدل طراحی شده توسط همکاران این مجموعه مناسب شده است.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تاکید کرد: امروز تولید گروه خودروسازی سایپا که سال گذشته ۸۰۰ دستگاه در روز بود، به هدف دو هزار و ۵۰۰ دستگاه در روز رسیده که نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.
جمالی با بیان اینکه فرصت ایجاد شده در سایپا، امید همه بنگاههای بزرگ را برای رفع موانع و مشکلات افزایش داد، گفت: تعهدی که ما سال گذشته در مورد آن صحبت کردیم پس از عذرخواهی از مردم، افزایش کیفیت تولید و افزایش کیفیت خدمات پس از فروش بوده است.
وی تصریح کرد: اولین اقدام برای کیفیت، ایجاد مرکز ارتباط با مشتریان گروه سایپا بود تا تمام مشتریان بتوانند با مدیریت ارشدگروه سایپا ارتباط مستقیم داشته باشند.
وی افزود: مرکز ارتباط با مشتریان گروه خودروسازی سایپا در حال حاضر با بیش از هشت میلیون شهروند در ارتباط است.
جمالی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به اینکه تلاش سایپا پاسخگویی به تعهدات است، تاکید کرد: اصلاح ساختار مدیریتی و مالی در سایپا یکی از مهمترین تعهدات مدیریت ارشد مجموعه بود که در طول یک سال با موفقیت صورت گرفت.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: روشهای تامین مالی نوینی را برای سایپا طراحی کردهایم که محصول سراتوی سایپا در بازار بورس پذیرفته شده و به زودی شاهد اوراق آن در بورس خواهیم بود.
وی افزود: بزرگ ترین وظیفه ما پاسخگویی مناسب به مشتریان است که این کار با همت تمام همکاران با تولید محصولات باکیفیت پیگیری و اجرا خواهد شد.
ذینفعان اصلی سازمان سهامداران هستند
جمالی افزود: ذینفعان اصلی سازمان سهامداران هستند و با توجه به تمامی اتفاقاتی که ارائه شد دارایی مشتریان افزایش یافته و گروه سایپا همواره رو به رشد خواهد بود. وی در بخش دیگری از اظهارات خود اقتصاد مقاومتی را سرلوحه فعالیتها در گروه خودروسازی سایپا عنوان کرد و افزود: با اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی قصد داریم علاوه بر افزایش کیفیت، برنامه تولید یک میلیون دستگاه خودرو را در سال ۱۴۰۰ اجرایی کنیم. جمالی همچنین از برنامه عرضه سالانه یک خودرو جدید خبر داد و اظهار کرد: در راستای همکاری مشترک با سیتروئن، مدل جدید مشارکت در سایپا طراحی شده که به موجب آن، با سرمایهگذاری سیتروئن در سایپا کاشان، محصولات مشترک را تولید خواهیم کرد.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا عنوان کرد: صادرات ۳۰ درصدی تولیدات سیتروئن در سایپاکاشان در دستورکار قرار دارد که ۵۰ درصد از این کارخانه به سیتروئن واگذار شده و بقیه سهام این شرکت در اختیار سایپا خواهد ماند.
وی گفت: تا پایان سالجاری ساینا اتوماتیک را به بازار ارائه خواهیم کرد و محصول ۲۱۲ سایپا نیز با طراحی جدید و امکانات به روز به زودی با استانداردهای اروپایی به بازار ارائه خواهد شد.
جمالی در ادامه با اشاره به ارائه مدلهای جدید خدمات پس از فروش تصریح کرد: کارت طلایی سایپا را مجددا طراحی کردیم تا بتوانیم خدمات خوبی به مشتریان خود داشته باشیم، ما متعهد هستیم در گروه سایپا به همه تعهدات قبلی، کنونی و آینده را اجرا کنیم. وی از طراحی برند دوم قطعات یدکی در کشور خبر داد و گفت: برای اولین بار در کشور برند دوم قطعات یدکی را در بازار کشور با نام سیپارت CIPART طراحی کردهایم که علاوه بر قیمت پایین، تحت گارانتی سایپا است.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: با توجه به رشد تولید و توسعه محصول، دارایی سهامداران سایپا رو به افزایش خواهد بود.
پژو ۲۰۰۸ قبل از نوروز عرضه میشود
مدیرعامل پژو نیز در این همایش گفت: پژو ۲۰۰۸ به عنوان جدیدترین نسل از خودروهای پژو قبل از نوروز در ایران عرضه خواهد شد.
جان فیلیپ اینپاراتو اظهار کرد: تولید پژو ۲۰۰۸ از حدود یک ماه پیش در اروپا آغاز شده است.
وی با بیان اینکه پژو ۳۰۱ جدید و پژو ۲۰۸ جدید نیز در ایران عرضه خواهند شد، گفت: این خودروها جدیدترین نسل از خودروهای تولید پژو در جهان هستند. مدیرعامل پژو ادامه داد: این شرکت شریک تاریخی و قابل اعتماد صنعت خودروی ایران بوده و برای ۴۰ سال رابطه منحصر به فردی با ایران داشته است.
وی افزود: تاکنون بیش از شش میلیون دستگاه انواع خودروی پژو از جمله پژو ۴۰۵، پارس، ۲۰۶ و ۲۰۷ از سوی شریک ما ایرانخودرو در ایران تولید شده و این خودروها بخشی از صادرات روزانه خانوادههای ایرانی هستند. وی تصریح کرد: با تشکیل شرکت مشترک ایرانخودرو و پژو به نام ایکاپ همکاریهای ما با ایران وارد مرحله جدیدی شده و در آینده نیز گسترش خواهد یافت.
همچنین قائممقام شرکت رنو نیز اعلام کرد شفافسازی نرخ خدمات و افزایش ارتباط با مشتری با شبکه موجود امکانپذیر است.
وی با تاکید بر اینکه ایران ستون اصلی برای همکاری با رنو است، گفت: رنو در ایران فروش خوبی دارد (٣٧ درصد از فروش رنو در خاورمیانه و آسیا بوده است) و باید گفت این مهم را مدیون طرفهای شریک ایرانی است. برنارد کامبیر با بیان اینکه یکی از مهمترین مولفهها برای رنو در ایران کیفیت تولید است، افزود: در ایران رفتار مشتریان در حال تغییر است در حالی که خریدها در ایران به صورت سنتی انجام میشد حالا ۵٠ درصد با روشهای جدید انجام میشود. ما در بازار ایران فاصلههایی را که برای جلب رضایت مشتریان افتاده است جبران خواهیم کرد.
عرضه سه محصول جدید سیتروئن در ایران
مدیرعامل شرکت خودروسازی سیتروئن نیز از عرضه سه محصول جدید این شرکت در ایران در آینده نزدیک خبر داد.
لیندا جکسون در چهارمین همایش بینالمللی صنعت خودروی ایران اظهار کرد: خودروهای ما که در کارخانه کاشان تولید خواهند شد، بهروزترین خودروهای تولید شده در ایران خواهند بود و در بالاترین کیفیت قرار خواهند داشت.
وی با بیان اینکه با توجه به کیفیت بالا و قیمت مناسب محصولات تولیدی در کاشان، ۳۰ درصد آن صادر خواهد شد، خاطرنشان کرد: سه مدل سیتروئنی که در ایران تولید خواهد شد، همه از نسل جدید به این محصولات خواهد بود و تا ۷۰ درصد داخلیسازی خواهند شد.
مدیرعامل سیتروئن ادامه داد: خودروهای سیتروئن تولیدی در ایران در حد استاندارد آلایندگی یورو ۶ خواهند بود.
وی تصریح کرد: خودرو ۴ CBU C۴ (آماده) نیز امسال در ایران عرضه خواهد شد.
در عین حال رییس انجمن قطعهسازان فرانسه نیز از امضای سه یادداشت تفاهم همکاری با ایران در حوزه صنعت قطعهسازی خبر داد.
موگه اظهار کرد: در سالهای اخیر سه یادداشت تفاهم همکاری با ایران در حوزه قطعهسازی امضا کردهایم. وی با بیان اینکه مدیران ۹۰ شرکت فرانسوی در این همایش در ایران شرکت کردند، خاطرنشان کرد: این همایش فرصت مناسبی برای شناخت از قابلیتهای صنعتی ایران و ارتقای همکاریهاست.
رییس انجمن قطعهسازان فرانسه تصریح کرد: انجمن قطعهسازان فرانسه در سال گذشته بیش از ۵/۳ میلیارد یورو فروش داشته است.
موگه گفت: امیدواریم با توسعه همکاریها بتوانیم همکاریهای خود را با ایران در حوزه صنعت خودرو و قطعه توسعه دهیم.
تحویل ایرباسهای جدید در آینده نزدیک
همچنین سفیر فرانسه در ایران نیز با تاکید بر تعهد دولت فرانسه به اجرای برجام از تحویل هواپیماهای ایرباس جدید در آینده نزدیک خبر داد.
فرانسوا سنمو در این همایش اظهار کرد: تاکنون یک دستگاه هواپیمای ایرباس به ایران تحویل داده شده و به زودی هواپیماهای جدیدی نیز ارسال خواهند شد.
وی با بیان اینکه دولت فرانسه به اجرای برجام متعهد است و به قول رییسجمهوری ایران برجام یک توافقنامه برد- برد خاطرنشان کرد: ما کاملا با برجام موافق هستیم و این مسوولیت تمام طرفهای برجام است که باعث موفقیت آن شود. سفیر فرانسه در ایران ادامه داد: اطمینان میدهم که شراکتهای آینده بین ایران و فرانسه در حوزههایی چون راهآهن، فرودگاه، هواپیما و انرژی، کشاورزی، بهداشت و درمان اتفاق خواهد افتاد. وی افزود: این همکاریهای برای دو کشور ایران و فرانسه به معنی اشتغالزایی و ثروتزایی برای دو طرف خواهد بود و باید هر روز نشان دهیم که برجام پایدار خواهد ماند و به نفع همه است.
سفیر فرانسه در ایران اظهار کرد: در حوزه پتروپارس و نفت و گاز توافقنامهای با شرکت ملی نفت ایران امضا کردهایم تا فاز ۱۱ پارسجنوبی را گسترش دهیم.
وی افزود: ایرانخودرو، پژو و همچنین سایپا و سیتروئن نیز بهطور کامل همکاریهای سرمایهگذاری در ایران را آغاز کردهاند و امیدواریم که ایدرو و رنو نیز به زودی توافقنامه سرمایهگذاری مشترک را امضا کنند.
وی تصریح کرد: پژو، سیتروئن و رنو ریسک سرمایهگذاری در ایران را پذیرفتهاند و فعالیتهای خوبی در ایران خواهند داشت. این سرمایهگذاریها باعث اشتغالزایی در ایران شده و باعث میشود لغو تحریمها به نفع مردم ایران باشد.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد