10 - 04 - 2021
بهرهبرداری از راهآهن رشت- انزلی در سال جدید
وزارت راه- معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از راهآهن رشت- انزلی گفت: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی زیرسازی این محور ریلی مهم در کریدور شمال- جنوب کشور به ۶۳ درصد رسیده است و تمام تلاش ما این است که در سال جاری آماده بهرهبرداری شود.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راهوشهرسازی، خیراله خادمی در بازدید از محور ریلی رشت- انزلی گفت: راهآهن رشت- انزلی ۴۱ کیلومتر است که در ادامه مسیر راهآهن قزوین- رشت، مرکز استان گیلان را به بندر انزلی متصل میکند.
وی اظهار داشت: راهآهن رشت- انزلی به طول ۴۱ کیلومتر در دو قطعه در حال اجراست که در حال حاضر با توجه به مصوبه هیات وزیران و ضرورت حفظ محیطزیست تالاب انزلی اولویت اجرایی پروژه رشت- پیربازار- کاسپین به طول ۳۵ کیلومتر در قالب پروژههای جهش تولید در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: زیرسازی قطعات ۶ و ۷ این محور در حال اجراست و عملیات اتصال پیربازار به بندر کاسپین نیز آغاز شده است که مقرر است ۴۰ میلیارد تومان از هزینههای احداث آن از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی تامین شود.
خادمی پیشرفت زیرسازی این محور را ۶۳ درصد اعلام کرد و گفت: هماکنون قطعه ۶ با پیشرفت فیزیکی ۸۳ درصد در بخش زیرسازی و قطعه ۷ با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در بخش زیرسازی در حال اجراست.
معاون وزیر راهوشهرسازی در خصوص روسازی محور توضیح داد و افزود: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی روسازی محور ۱۳ درصد است و هفت کیلومتر از مسیر با استفاده از ریلهای تهیهشده از کارخانه ذوبآهن اصفهان ریلگذاری شده است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه تامین مصالح مورد نیاز این پروژه را یکی از عمده مشکلات اجرایی طرح دانست و گفت: احداث این خطآهن بیش از دو میلیون و ۱۰۰ هزار مترمکعب خاک نیاز دارد که خوشبختانه با تصمیمات اخیر در سطح استان و قول مساعد سازمان برنامهوبودجه تا حدود زیادی مشکل تامین مصالح حل شده است.
خادمی اعتبار هزینه شده برای این مسیر ریلی را ۸۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: به منظور تکمیل این محور بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که ۱۰۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد