9 - 12 - 2024
بررسی امکان دوطبقه کردن اتوبان کرج-تهران
«جهانصنعت»- مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای البرز با بیان اینکه کوچکترین حادثه و انسداد در آزادراه کرج- تهران منجربه ترافیک ۳۰کیلومتری میشود، گفت: طبق بررسیهای صورتگرفته، دوطبقه شدن این مسیر با کمترین انسداد و با طرحی زیبا و فنی قابل انجام است. علی زندیفر درباره طرح دوطبقه کردن آزادراه کرج- قزوین و کرج- تهران که طی چند سال اخیر مطرح شده است، گفت: یکی از موضوعاتی که از ابتدای حضور آقای عبدالهی به عنوان استاندار در البرز مورد تاکید قرار گرفت؛ این است که راههای کنونی پاسخگوی نیاز استان البرز نیست و در مجموع باید ۲۸باند جدید به محورهای استان اضافه شود. زندیفر با بیان اینکه آزادراه کرج-تهران راه ارتباطی ۱۴استان کشور و یک موضوع ملی است؛ افزود: کوچکترین حادثه یا انسداد در این مسیر، حداقل منجربه یک ترافیک ۳۰کیلومتری میشود و هم شهر کرج را قفل خواهد کرد و هم تردد به ۱۴استان کشور را مختل میکند. او خاطرنشان کرد: موضوع دو طبقه کردن یا ساخت زیرگذر همراستا با آزادراه کرج- تهران بر همین اساس مطرح و در دور اول سفر شهید رییسی به استان البرز فاز مطالعاتی آن مصوب شد. طی این مدت ۱۰جلسه در این خصوص تشکیل شده و به این نتیجه رسیدهایم که دو طبقه شدن با کمترین انسداد و با طرحی زیبا و فنی قابل انجام است. او ادامه داد: با توجه به اینکه اجرای این طرح به بودجه زیادی نیاز دارد؛ در حال حاضر تمام تلاشها بر این است که بودجه پایداری برای این طرح مشخص و کار به مرحله مناقصه برسد. زندیفر درباره طرح احداث زیرگذر به جای طبقه فوقانی هم گفت: با توجه به تاسیساتی که در این مسیر وجود دارد و سختی اجرای زیرگذر، طرح دوطبقه شدن مصوب شد. مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای البرز گفت: طرح دیگری که برای اضافهشدن باند جدید به راههای کنونی در نظر گرفته شده است؛ احداث دو باند در شمال و دو باند در جنوب و همراستا با خط آهن از گرمدره تا ورودی کردان است. اگر این طرح به خوبی پیش برود نقش زیادی در کاهش ترافیک و آلودگی هوای استان خواهد داشت.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد