27 - 07 - 2024
بازارسازی برای 5 /1میلیون شغل خرد
ایرنا- مدیرکل دفتر خدمات عمومی مرکز اصناف وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به فعالیت یک میلیون و ۵۰۰هزار مشاغل خرد در کشور گفت در تفاهمنامهای بین وزارت صمت، کار و بخش خصوصی، شبکه بازارسازی برای عرضه محصولات این مشاغل خرد ایجاد میشود.
محمدحسین قمری روز چهارشنبه گذشته در یک نشست خبری اظهار داشت: بازارسازی برای فروش محصولات خانگی و خرد یکی از اقدامات دولت سیزدهم است که با همکاری بخش خصوصی دولتی در قالب تفاهمنامهای به اجرا می رسد.
وی افزود: سهمیلیون و ۲۰۰هزار واحد صنفی در کشور وجود دارد که از این تعداد بیش از ۶۰۰هزار کسبوکار خرد و خانگی است.
این مقام مسوول خاطرنشان کرد: در قالب تفاهمنامهای با معاونت تجارت وزارت صمت و معاونت کارآفرینی مشاغل خانگی وزارت کار و بخش خصوصی، اقداماتی از جمله کیفیسازی، بستهبندی مناسب و جایگاههای فروش درونمرزی و برونمرزی در نظر گرفته شده است.
مدیرکل دفتر خدمات عمومی مرکز اصناف وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: این تفاهمنامه در راستای شبکهسازی برای بازار فروش و عرصه با هدف کمک به ارتقای تولید و حمایت از کسبوکارهای خرد است.
وی با اشاره به همکاری وزارت صمت با یک مجموعه هنری- فرهنگی و تمدن ایرانی برای عرضه کالاهای تولیدکنندگان خرد در بخش صنایع دستی، گفت: ضمن ارائه آموزشهای ارتقای تولید و کیفیت فروش، محصولات تولیدکنندگان مشاغل خرد و خانگی با استفاده از ظرفیت شبکه توزیعی اصناف
(مثل فروشگاههای زنجیرههای) و فروشگاههای برخط عرضه میشود.
قمری عنوان کرد: مرکز خدمات وزارت صمت، سامانهای برای درج محصولات معرفی خواهد کرد تا کارآفرینان و مشاغل خرد بتوانند با درج محصولات خود، علاوهبر حضور در بازارهای داخلی کالاهای با کیفیت خود را نیز در بازارهای بینالمللی و منطقهای در معرض نمایش بگذارند.
مدیرکل دفتر خدمات عمومی مرکز اصناف وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: وزارت صمت در دولت سیزدهم به دنبال حمایت از تولیدکنندگان و مشاغل خرد و خانگی در جهت افزایش توان تولید و عرضه بر اساس نیازهای روز جامعه است.
وی خاطرنشان کرد: در راستای تفاهمنامه بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با وزارت صمت، زمینههای توسعه بازار محصولات مشاغل خرد خانگی و کارگاهی برای کسبوکارهای خرد خانگی با همکاری یک مجموعه هنری، فرهنگی و تمدن ایرانی فراهم شده است تا با کمک بخش خصوصی زمینه رشد کسبوکارهای خرد و خانگی، توسعه زیرساختهای صادراتی و تسهیل در تامین کالاهای ایرانی مانند مواد غذایی، سوغات و صنایعدستی جهت بازاریابی و فروش در بسترهای برخط برونمرزی و درونمرزی انجام شود.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد