7 - 04 - 2021
اینستاگرام در صدر شبکههای اجتماعی «متجاوز» به حریم خصوصی
تسنیم- اینستاگرام ۷۹ درصد دادههای شخصی کاربران خود شامل سوابق جستوجو، نشانیهای تماس و دادههای دیگر را گردآوری میکند و در اختیار طرفهای ثالث میگذارد. بنا بر پژوهشی که پیکلود انجام داده است، اینستاگرام ۷۹ درصد دادههای شخصی کاربران خود شامل سوابق جستوجو، موقعیت مکانی، نشانیهای تماس و اطلاعات مالی را گردآوری میکند و در اختیار طرفهای
ثالث میگذارد.
ایوان دیمیتریف مدیر امور دیجیتالی پیکلود در وبنوشتی راجع به جزئیات این تحقیق نوشت: «از هر اطلاعاتی که هنگام استفاده از برنامهها اجازه میدهیم گردآوری کنند، میتوانند برای کسب سود و حتی همرسانی استفاده کنند. برنامهها، هر اطلاعات با ارزشی از سوابق وبگردی و اطلاعات موقعیت مکانی گرفته تا جزئیات کارهای بانکی، نشانیهای تماس و میزان آمادگی جسمانی را ذخیره میکنند، به کار میگیرند یا میفروشند. اینستاگرام ماهانه بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد و اینکه به کانونی برای به اشتراکگذاری این حجم عظیم از دادههای کاربران ناشناس خود تبدیل شود، نگرانکننده است.»
فیسبوک، شرکت مادر اینستاگرام، هم در جدول بدترین متجاوزان که دادههای شخصی کاربران خود را همرسانی میکنند، در جایگاه دوم قرار دارد. این شبکه اجتماعی، ۵۷ درصد دادههای کاربران خود را در اختیار شرکتهای ثالث و از جمله شرکتهای وابسته به خود میگذارد. برنامکهای تحویل غذای «اوبر ایتز» و «دلیوروو» هم وضعیت بدی دارند و در کنار «لینکد-این»، «ترینلاین»، «یوتیوب»، «دولینگو» و «ایبی»، جزو ۱۰ صدرنشین هستند.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد