25 - 04 - 2021
افزایش هزینه آمازون و گوگل برای لابی با سیاستمداران
ایسنا- آمازون و گوگل در هزینهای که برای لابی با سیاستمداران در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ انجام دادند رکورد زدند و جمعا ۵/۷ میلیون دلار در فاصله اول ژانویه تا ۳۱ مارس خرج کردند. آمازون ۸/۴ میلیون دلار و گوگل ۷/۲ میلیون دلار در سه ماهه نخست سال میلادی جاری برای لابی با سیاستمداران هزینه کرد. هر دو غول فناوری با تفحص قانونگذاران در خصوص مسائل مختلف روبهرو هستند. در مورد آمازون، تحقیقات شامل موضوعات مختلفی از نحوه برخورد با کارگران تا شیوههای ضد رقابتی میشود در حالی که در مورد گوگل، قانونگذاران انتقادات مختلفی از رفتار ضد رقابتی گرفته تا منافع تجاری این شرکت در چین را مطرح کردهاند. در طول جلسه کنگره که در تابستان سال ۲۰۲۰ برگزار شد، ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل به همراه جف بزوس، مدیرعامل آمازون، تیم کوک، مدیرعامل اپل و مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک از عملکرد شرکتهایشان دفاع کردند. این جلسه در راستای تحقیقات کمیته فرعی ضد انحصارطلبی کمیته قضایی کنگره از رفتار ضد رقابتی برگزار شد. هزینه لابی گوگل در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ حدود ۵۰ درصد بالاتر از مدت مشابه سال ۲۰۲۰ و هزینه آمازون ۱۱ درصد بالاتر بود.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد