14 - 11 - 2017
آغاز فاز دوم برخورد با پیامکهای مزاحم تبلیغاتی
وزیر ارتباطات با اعلام آمار مربوط به شکایات مردمی از شمارههای ارسالکننده پیامکهای تبلیغاتی و مزاحم به سامانه ۱۹۵ گفت: تاکنون ۳۲ هزار و ۱۵۵ نفر شکایات خود را ارسال کردهاند که منجر به مسدودسازی ۲۷۷۳ شماره شده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا؛ همزمان با گسترش ارسال پیامکهای مزاحم و تبلیغاتی که صبر مشترکین تلفنهمراه را تمام کرد، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سامانهای را برای اعلام شکایت از شمارههای ارسالکننده پیامکهای تبلیغاتی در نظر گرفت و به مردم اعلام کرد اگر شماره موبایلی اقدام به ارسال پیامکهای مزاحم کرد، شماره آن را به سامانه ۱۹۵ اعلام کنید تا برخوردهای لازم با آن صورت گیرد.
آذریجهرمی، وزیر ارتباطات اعلام کرد که کار این سامانه وارد فاز جدیدی شده و امکان گزارش کردن شمارههای ثابت و سرشمارههای جدید مزاحم نیز که اقدام به مزاحمت برای مردم میکنند، فراهم شده است.
وی نوشت: اکنون این سامانه (۱۹۵) قابلیت دریافت گزارش پیامکهای مزاحم تبلیغاتی با شمارههای تلفن ثابت و نیز سرشمارههای ۲۰۰۰، ۱۰۰۰ و ۳۰۰۰ را یافته است.
وزیر ارتباطات همچنین با بیان اینکه با راهاندازی این سامانه در یک ماه اخیر و همکاری مردم حجم قابل توجهی از پیامکهای مزاحم رفع شده است، نگاهی به آمار داشت: تاکنون ۳۲ هزار و ۱۵۵ نفر با ارسال ۸۲ هزار و ۶۷۲ پیامک، شکایات خود را ارسال کردهاند که منجر به مسدودسازی ۲۷۷۳ شماره شده است.
وی با اشارهای مجدد به رایگان بودن ارسال پیامک به این سامانه گفت: به اپراتورها برای ارسال پیامکهای تبلیغاتی از طریق سرشمارههای آنها هشدار داده شده است.
به گزارش تسنیم، با توجه به اینکه در حال حاضر پیامکهای انبوه از سه طریق شمارههای تلفن ثابت، تلفنهمراه و سرشمارههای تبلیغاتی ارسال میشود، مشترکین میتوانند شماره ارسالکننده پیامک را برای شمارههای تلفن ثابت به همراه کد مانند ********۰۲۱ و ********۰۲۶ و برای سرشمارههای تبلیغاتی به شکل ***۱۰۰۰ و ***۲۰۰۰ و ***۳۰۰۰ و ***۵۰۰۰ برای سامانه ۱۹۵ ارسال کنند.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد