26 - 08 - 2023
«گوگل» آماده پیروی از قوانین اتحادیه اروپا میشود
«جهانصنعت»- قانون سرویسهای دیجیتال اتحادیه اروپا از روز گذشته اجرایی شده و در همین راستا گوگل دسترسی بیشتری درباره عملکرد سرویسهایش و تبلیغات هدفمند برای محققان فراهم میکند. گوگل برای پیروی از قانون سرویسهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DSA)، اطلاعات بیشتری درباره تبلیغات هدفمند برای محققان فراهم میکند و همچنین دسترسی بیشتری به دادههای مربوط به شیوه عملکرد محصولاتش ارائه خواهد کرد. DSA مجموعه قوانین جدید و سختگیرانهتری برای متاپلتفرمز، مایکروسافت، توئیتر، بوکینگ، پینترست، اسنپ چت، ویکی پدیا، زالاندوو علی اکسپرس (پلتفرمهای فروش آنلاین) است، زیرا آنها کاربران بیشتری دارند. قوانین مذکور از روز جمعه اجرایی شده و شرکتها براساس آن ملزم هستند اقدامات بیشتری برای مقابله با محتوای سوءاستفاده جنسی از کودکان انجام دهند، درباره فرآیند الگوریتمهای خود، باتها و تبلیغات هدفمند شفافتر باشند و همچنین محتوای غیرقانونی، غیرایمن یا جعلی که در پلتفرمهایشان فروخته میشود را حذف کنند. «لورا ریچاردسون» معاون گوگل در بخش اعتماد و ایمنی در یک پست وبلاگی در این باره نوشت: ما مرکز شفافیت تبلیغات را گسترش خواهیم داد که یک مخزن جهانی قابل جستوجو از تبلیغکنندگان در تمام پلتفرمهایمان است. این اقدام برای پیروی از مقررات DSA و ارائه اطلاعات اضافی در مورد هدفیابی برای تبلیغات ارائهشده در اتحادیه اروپا انجام میشود. او در ادامه افزود: ما دسترسی به دادهها را برای محققان گسترش میدهیم تا به درک بهتری از عملکرد موتور جستوجوی گوگل، یوتیوب، گوگلمپس، گوگلپلی و شاپینگ دست یابند و بتوانند تحقیقات مرتبط با درک ریسکهای سیستماتیک محتوا در اتحادیه اروپا را انجام دهند. این شرکت فناوری آمریکایی شفافیت بیشتری درباره تصمیمات بازبینی محتوا فراهم میکند و راههای مختلفی در اختیار کاربران قرار میدهد تا با شرکت ارتباط برقرار کنند و فرآیندهای گزارشدهی و درخواست تجدیدنظر را ارتقا میدهد تا به این ترتیب انواع مختلفی از اطلاعات و متون درباره تصمیمهایش را فراهم کند. گوگل همچنین یک مرکز شفافیت جدید برای دسترسی به اطلاعات درباره سیاستهایش فراهم میکند.