25 - 12 - 2024
پروازهای ایران به سوریه تا ٢٢ ژانویه تعلیق است
«جهانصنعت»- رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: حتما باید کشور مقصد اجازه پرواز را به ما بدهد و سوریه تا ٢٢ ژانویه پروازهای ایران را معلق کرده البته در ایام تنش سوریه هم با مجوزهای خاص پروازهای ایران برقرار بود، همچنین درباره لبنان پروازها برقرار شده است.
حسین پورفرزانه در نشست خبری اظهار داشت: هدف از امضای توافقنامه شیکاگو این بوده که کشورها بتوانند از صنعت هوانوردی در جهان بهرهمند شوند و ایران هم از گذشته عضو این پیمان بوده و به آن متعهد است. اعضای این پیمان انتظار دارند که کشورها دو اصل امنیت و ایمنی پرواز را رعایت کنند که برای این کیفیت پرواز مهم است و برای کیفیت پرواز به کیفیت سختافزاری و نرمافزاری نیاز داریم و موضوعات از آموزش نیروی انسانی گرفته تا تعمیر و نگهداری و نوسازی ناوگان اهمیت دارد.
او ادامه داد: موضوع دیگر امنیت پرواز است و در این حوزه یک واحد تخصصی وجود دارد که صلاحیت امنیتی تا بازرسی و کنترل کیفی را بررسی میکند و این اقدام از وظایف سازمان هواپیمایی کشوری محسوب میشود البته در کشورمان به دلیل مسائل سیاسی وظایفی هم به وظایف سازمان اضافه شده از جمله اینکه بتوانیم واحدهای طراحی و ساخت را حمایت کنیم در حالی که در دنیا کشورها میتوانند از بوئینگ و ایرباس خدمات را به راحتی دریافت کنند.
رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در ایران از تامین مالی محروم هستیم و نمیتوانیم از مدلهای مالی جهانی و بیمهای استفاده کنیم و اگر از این صنعت مراقبت نکنیم اقتصاد هوایی در ایران سقوط میکند.
معاون وزیر راهوشهرسازی با بیان اینکه صنعت لوکسی نیست و محور توسعه یک کشور است، گفت: به هر حال دلیلی هر یک فروند هواپیما از ناوگان خارج شود دسترسی به یک منطقه از دنیا یا داخل کشور قطع میشود .
پورفرزانه تاکید کرد: پس از تحریمهای اتحادیه اروپا علیه ایرانایر با مشکل تامین دارو و نقل و انتقالات دارو به کشور مواجه شدیم بنابراین تحریم ایرانایر و صنعت هوانوردی تحریم مردم و تحریم بیماران ایرانی است و در واقع تحریمکنندگان متوجه موضوعات حقوق بشری نیستند. او افزود: پس از تحریم ایرانایر به صورت رسمی از تحریمکنندگان شکایت کردیم.
معاون وزیر راهوشهرسازی بیش از ۴٠٠شرکت دانشبنیان در بخش تعمیر و نگهداری و قطعات هواپیما در کشور در حال فعالیت هستند، اظهار داشت: دنبال این نیستیم که ریسکی به پروازها اضافه کنیم تا زمانی که بتوانیم از هواپیمای بهروز دنیا ناوگان را مجهز کنیم اما اگر روزی این راه بسته شود باید به سمت هوایپمای داخلی برویم. هر چند اولویت این است که از شرکتهای بزرگ و معتبر دنیا هواپیما بخریم و وارد کنیم اما به هیچوجه پرچم این صنعت را زمین نمیگذاریم و متوقف نخواهیم شد.
پورفرزانه درباره پروازهای لبنان و سوریه گفت: حتما باید کشور مقصد اجازه پرواز را به ما بدهد و سوریه تا ٢٢ ژانویه پروازهای ایران را معلق کرده البته در ایام تنش سوریه هم با مجوزهای خاص پروازهای ایران برقرار بود، همچنین درباره لبنان پروازها برقرار شده است. او تاکید کرد: درباره برقراری پروازهای مصر دو کشور باید به توافق برسند.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد