2 - 10 - 2024
وعده تحویل خودروهای ثبت نامی تا پایان سال
مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو ضمن بیان دلایل عقبماندگی ۵درصدی این گروه صنعتی از برنامه تولیدات خود طی نیمه نخست امسال در پاسخ به نگرانیهای موجود در عدم ایفای به موقع ۱۱۵هزار تعهد ایجاد شده در طرح فروش اخیر این شرکت تا پایان سال گفت: با توجه به برنامهریزیهای صورت گرفته مردم نگران نباشند زیرا همه تعهدات ایجاد شده تا پایان سال تحویل داده خواهد شد.
به گزارش ایسنا، روند کاهشی تولید محصولات ایرانخودرو در نیمه نخست سال جاری نگرانیهایی را پیرامون ایفای تعهدات به موقع این شرکت در ١١۵هزار دستگاه تعهد شده در طرح اخیر فروش این گروه صنعتی ایجاد کرده است؛ علیمردان عظیمی اما در گفتوگو با ایسنا، در پاسخ به این نگرانی اظهار کرد: در بحث کاهش تولید، نسبت به برنامه خود، تقریبا حدود پنجدرصد عقب هستیم؛ این پنج درصد هم تا حدودی به شرایط ثبت سفارش و قوانین و مقرراتی که برای ثبت سفارش و تخصیص ارز گذاشته بودند، مرتبط است. این قوانین مشمول برخی تغییرات شد که این تغییرات هم تا یک بخشی درست بوده اما تنها شاید به دلیل اینکه یکدفعه اجرایی شد، سبب وقفه در روند تولید و کاهش آن شد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو وعده کرد: برنامهریزی شده علاوه بر اینکه تا پایان سال، این پنج درصد عقبماندگی از برنامه تولید، جبران شود، همچنین ۲۰درصد هم افزایش تولید نسبت به ششماهه اول داشته باشیم. این برنامه با حمایتی که وزارت صمت در دوره جدید برای ثبت سفارشها دارد، حتما محقق خواهد شد.
ایفای تعهدات خواهیم کرد
این مقام مسوول خاطرنشان کرد ثبت سفارشها تا حدودی مشکلاتی ایجاد کرد که برای همه حوزهها بود، نه اینکه فقط برای خودروسازان باشد بنابراین قابل پیشبینی هم بود که این میزان کسری تولید داشته باشیم که در شش ماهه دوم سال حتما جبران خواهد شد. ضمن اینکه به طور مثال در موضوع قطعیهای برق، برای دو ماه، دو روز در هفته برخی از شهرکهای صنعتی که قطعاتی را برای ما تولید میکردند، برق نداشتند. این درحالیست که در نیمه اول سال ۱۵روز هم تعطیلات عید بود که تقریبا تولیدی صورت نگرفت، یک هفته تعطیلات تابستانی شرکت بود بنابراین مجموعه اینها همگی سبب شد که پنجدرصد عقبماندگی از برنامه اتفاق بیفتد اما این اطمینان را میدهیم با توجه به اینکه این موارد را در شش ماهه دوم سال نداریم، ایفای تعهدات خواهیم کرد.
عظیمی با برگشت به موضوع ایفای تعهدات طرح فروش این شرکت که اخیر اجرا شده تا پایان سال جاری و نگرانیهای موجود، اظهار کرد: تا ابتدای هفته گذشته، معوقات ما حدود ۱۴هزار دستگاه است که با توجه به تولید روزانه ۲۰۰۰ دستگاه، این ۱۴هزار دستگاه معوقه با تولیدِ یک هفته، از بین خواهد رفت. ضمن اینکه برنامه تیراژ تولید روزانه ۲۳۵۰دستگاهی را هم داریم.
تعهدات معوق، تا پایان مهرماه تعیین تکلیف میشود
این مقام مسوول خاطرشان کرد: برخی از مشتریان اعلام میکنند که حدود یکی، دو ماه است که تحویل خودروهایشان به تعویق افتاده که کاملا هم درست است و ما از آنها عذرخواهی میکنیم؛ دلیل آن نیز همین بحث ثبت سفارشهایی بوده که برای برخی از قطعات وارداتی پیش آمد و ثبت سفارش انجام نشده بود اما این نوید را میدهیم که خودرو این مشتریان هم در همین مهرماه تعیین تکلیف شده و تحویل خواهند شد.
این مدیر خودروساز ادامه داد: در مورد آخرین طرح فروش ایرانخودرو هم که ۱۱۵هزار دستگاه خودرو فروخته شد، قطعا این ۱۱۵هزار دستگاه تا پایان سال تحویل خواهد شد. این درحالیست که در این طرح حتی ۲۰درصد کمتر از تولیدات تا پایان سال را که مطمئن هستیم اتفاق خواهد افتاد، عرضه کردهایم تا پایان سال به تعهدات خود عمل خواهیم کرد و این خودروها را تحویل میدهیم.
عظیمی در مورد استقبال از خودروهای برقی در طرح اخیر فروش این شرکت نیز گفت: ۷۱ هزار نفر هم برای خودروهای برقی ثبتنام کردند که تعدادی هم پول خود را واریز کردند و خودروی خود را تحویل میگیرند. حدود ۳۸۰۰دستگاه خودرو برقی عرضه شد که ۷۱هزار نفر برایش ثبت درخواست داشتند.
طرح فروشی برای بهار و تابستان ۱۴۰۴
عظیمی از اجرای طرحی دیگر در سال جاری خبر داد و گفت: برنامهریزی شده که تا پایان سال، طرح فروشی برای بهار و تابستان سال آینده داشته باشیم. همه محصولات هم حضور خواهند داشت.
مدیرعامل ایرانخودرو در مورد استقبال از اولین عرضه محصول جدید این شرکت (ریرا) نیز اعلام کرد: ریرا اولین خودروی کراساوور (نیمشاسی) داخلی است و خودرویی است که بیش از ۶۸درصد آن در داخل انجام میشود و انصافا هم خودروی با کیفیت و خوبی است؛ تقاضا هم برایش بسیار زیاد بود؛ بیش از ۸۵۰هزار نفر برای ریرا ثبتنام کرده بودند. به هر روی یک خودرو از روز اولی که وارد خط تولید میشود تا به تیراژ بالا برسد، قطعا زمانبر است و اینگونه نیست که در همان روزی که خودرو وارد خط شد در همان روز هم بتوانید روزانه ۱۰۰ تا ۵۰۰دستگاه تولید کنید. قریب به ۱۰هزار دستگاه از این محصول برای تحویل تا پایان سال پذیرش کردیم که این ۱۰هزار دستگاه حتما تا پایان سال تحویل صاحبان خود خواهد شد.
وی افزود: برای سال آینده نیز این تیراژ قابل افزایش است و افزایش چشمگیری هم خواهیم داشت که بتواند پاسخگوی تقاضاها و استقبال مردم از تولیدات داخلی باشد و شرمنده مردم نباشیم.
این مدیر خودروساز در رابطه با شائبههایی که در مورد سود هنگفت ایرانخودرو از حسابهای وکالتی بعضا مطرح میشد، تصریح کرد: در وهله اول باید گفت که هیچ پولی به حساب ایرانخودرو در این ثبتنامها واریز نشد. دوماً در موضوع حساب وکالتی، شورای رقابت و قوانین و مقررات، ما را الزام کرده که حتماً متقاضی حساب وکالتی داشته باشد اما یک ریال از پولهای وکالتی به حساب ایرانخودرو واریز نشد و یک ریال هم تسهیلات و سود به ایرانخودرو تعلق نگرفت.
عظیمی ادامه داد: این پول در حساب خود افراد بود. از بانکها هم بپرسید که آیا این پولِ حساب وکالتی از حساب وکالتی افراد خارج شده یا نه؟ حتی بانکها وام هم به افراد میدادند؛ بنابراین منفعت ایرانخودرو از وجه بلوکه شده را بنده کاملا تکذیب میکنم؛ تحت هیچ شرایطی از آن حساب نه به حساب ایرانخودرو واریز شد و نه تسهیلاتی به ایرانخودرو داده شد؛ این وجوه فقط در بانکها برای اینکه مشخص باشد که افراد واقعا متقاضی هستند و توان خرید خودرو را دارند یا خیر،
تعریف شد.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد