31 - 12 - 2024
میانگین سن واگنهای مسافری به ۳۰سال رسیده است
«جهانصنعت»- معاون مسافری راهآهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه متوسط سن واگنهای مسافری به ۳۰سال رسیده است، گفت: عدم جذابیت سرمایهگذاری برای بخشخصوصی و قیمتگذاری دستوری، دو عامل اساسی عدم توسعه کافی واگنهای مسافری در سالهای گذشته بوده است.
میرحسن موسوی به تشریح اولویتها و سیاستهای شرکت راهآهن پرداخت و افزود: ارائه خدمات مطلوب به مردم و مشتریان صنعت ریلی، رویکرد اصلی راهآهن و بزرگترین وظیفه و اولویت راهآهن است.
او بیان داشت: در حال حاضر سهم راهآهن در حمل بار کل کشور، حدود 8درصد است و باید تلاش کنیم با کمک یکدیگر و با جذب سرمایهگذاری داخلی و خارجی، سهم حملونقل ریلی بار را برای کمک به اقتصاد کشور به ۳۰درصد برسانیم.
موسوی سهم راهآهن در جابهجایی مسافر را نیز حدود ۱۰درصد اعلام و تاکید کرد: به دلیل عدم جذابیت سرمایهگذاری برای بخشخصوصی و قیمتگذاری دستوری، اقدامات کمتری در بخش توسعه واگنهای مسافری انجام شده بهگونهای که تعداد سالنهای مسافری از ۲هزار و ۲۰۰ دستگاه در سال ۱۳۸۹ به ۹۳۰دستگاه در سال۱۴۰۳ رسیده و متوسط سن واگنهای مسافری نیز به ۳۰سال رسیده است.
به گفته این مقام مسوول، دومین رویکرد شرکت راهآهن، ارتقای ایمنی است زیرا ایمنی، برند و نشان راهآهن است و باید با نظارت بر امور و رفتار نیروی انسانی و برنامهریزی خوب، سفر ایمن و خاطرهانگیزی برای مسافران و زائران امام رضا(ع) رقم بزنیم.
پیشتر جبارعلی ذاکری، مدیرعامل راهآهن جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: اقتصاد ضعیف حوزه مسافری راهآهن ناشی از پایین بودن نرخ بلیت در بخش مسافری، تمایل شرکتهای خصوصی برای سرمایهگذاری را کاهش داده است زیرا سرمایهگذاری در بخش ریلی برای آنها صرفه اقتصادی ندارد.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد