4 - 11 - 2019
قیمتگذاری منصفانه
«جهانصنعت»- با وجود اینکه بیتوجهی دولت به حوزه تولید و صادرات، شرکتهای تولیدی و صنعتی را با مشکلات متعددی در حوزه تامین مواد اولیه، ماشینآلات و تجهیزات بهروز دنیا مواجه کرده است اما با این حال شاهد این هستیم که هنوز برخی از صنایع به خصوص در حوزه صنعت غذا با تمام توان برای تولید کالاهای استاندارد با قیمتگذاری منصفانه محصولات برای حمایت از اقشار کمدرآمد تلاش میکنند و علاوه بر تمرکز بر بازار داخلی، به حوزه صادرات نیز توجه ویژهای دارند. در همین راستا میتوان به گروه صنعتی مینو اشاره کرد که در حال حاضر علاوه بر اینکه روزانه ۶۰۰ تن محصول تولید میکند، محصولات خود را به کشورهای سیای اس و حتی کانادا صادر میکند.
بر همین اساس مدیرعامل گروه صنعتی مینو با اشاره به تولید ۴۰۰نوع محصول به میزان ۶۰۰ تن در روز در زیرمجموعههای این گروه از اجرای بالغ بر ۱۰۰ پروژه بزرگ و کوچک طی پانزده سال گذشته خبر داد. علیرضا عباسیانفر در نشست خبری که دیروز به مناسبت شصتمین سالگرد تاسیس شرکت «مینو» برگزار شد، گفت: برنامه توسعه ۲۰ سالهای برای شرکت طراحی و تدوین شده است که شامل سرمایهگذاری در جهت بهبود وضعیت موجود، ورود خطوط جدید، بازسازی و بهسازی خطوط کنونی، تکمیل زنجیره تامین و تولید سایر محصولات غذایی است.وی مشتریان وفادار، کارکنان پرتلاش و سهامداران را سه رکن اصلی گروه صنعتی «مینو» برشمرد و افزود: اگرچه تنگناهای معیشتی و وضعیت اقتصادی دشوار سالهای اخیر، منجر به کاهش قدرت خرید برخی از دهکهای درآمدی جامعه شده است اما شرکت مینو با قیمتگذاری منصفانه و کمترین افزایش نرخ، تلاش دارد تا این محصولات از سبد مصرفی خانوارها حذف نشود.
عباسیانفر با بیان اینکه دولت مالکیت این شرکت را از سال ۵۹ تا ۸۰ برعهده داشت یادآور شد: در زمان تصدی دولت، اقدام قابل توجهی جهت نوسازی و بازسازی خطوط تولید نشد که متاسفانه همین مساله منجر به فرسودگی آن شد.
وی تصریح کرد: پس از اجرای اصل ۴۴ و واگذاری شرکتهای دولتی، مالکیت گروه «مینو» نیز به بخش خصوصی منتقل شد و از سال ۸۳ سرمایهگذاریهای بزرگی جهت نوسازی، بهسازی و تنوع محصولات با اجرای بالغ بر ۱۰۰ پروژه کوچک و بزرگ صورت گرفت.
مدیرعامل گروه صنعتی «مینو» به بخشی از این سرمایهگذاریها اشاره کرد و افزود: برای نخستینبار در کشور خط تولید آدامس بدون قند با سرمایهگذاری ۲۰ میلیون یورویی در سال۸۹ راهاندازی شد که این خط تولید در دنیا کمنظیر است.
وی ادامه داد: خط تولید شکلات با سرمایهگذاری ۶ میلیون یورویی، خط تولید اسنک با سرمایهگذاری ۵/۵ میلیون یورویی، تولید سافت ژل با ظرفیت تولید ۶۰ میلیون عدد در سال از جمله این سرمایهگذاریهاست.
عباسیانفر با اشاره به میزان صادرات محصولات گروه صنعتی مینو گفت: کشورهای همسایه، حوزه خلیج فارس، کشورهای حوزه سیای اس، کانادا و حتی اروپا بازارهای هدف صادراتی این شرکت محسوب میشوند.
وی با بیان اینکه ۶۰۰ محصول در این گروه تولید میشود افزود: از این تعداد ۴۰۰محصول غذایی و ۲۰۰ محصول آرایشی و بهداشتی است.
تعدد قوانین
عباسیانفر در ادامه به مشکلات پیش روی فعالان اقتصادی اشاره کرد و گفت: قوانین سختگیرانه بیمه، مالیاتهای چندباره و تعارضات و تعدد قوانین، کارآفرینان را با چالشهای بسیاری مواجه کرده است که از دولت انتظار داریم این موانع را برطرف کند.
وی به تاثیر عوامل بیرونی بر فعالیت بنگاههای صنعتی اشاره کرد و گفت: تنشهای سیاسی و فشارهای بینالمللی نیز از دیگر مشکلات واحدهای تولیدی است به طوری که نوسان ارزی سالهای اخیر باعث شده تا گروه صنعتی «مینو» در خرید مواد اولیه با مشکل افزایش چندبرابری نرخها مواجه شود.
او ادامه داد: هرچند قیمت نهادههای تولید ما در سال گذشته بین ۶۰ تا۲۷۰ درصد افزایش یافت اما تمام تلاشمان را کردیم تا با لحاظ کردن کمترین حاشیه سود، محصولات شرکت با کمترین افزایش قیمت به دست مصرفکننده برسد و کالاهای ما تبدیل به اجناس لوکس برای طبقههای کمدرآمد نشود. وی با اشاره به تاریخچه تاسیس و فعالیت شرکتهای زیرمجموعه مینو گفت: این برند یک نشان تولیدی بیننسلی است.
وی خاطرنشان کرد: اطمینان و وفاداری مردم طی این سالها به این برند، اصلیترین سرمایه ما محسوب میشود.عباسیانفر با اشاره به تاریخچه تاسیس مینو اظهار کرد: گروه صنعتی مینو یک هلدینگ بزرگ است که با مدیریت ۱۲ شرکت فرعی در زمینه تولید محصولات غذایی و بهداشتی و دارویی و توزیع و پخش فعالیت میکند.
وی افزود: این شرکت در ۱۶آبان سال ۱۳۳۸ فعالیت خود را در کیلومتر ۱۰ جاده مخصوص کرج با تولید آبنبات و تافی کرهای آغاز کرد و در سال ۱۳۴۶ و همزمان با تاسیس بورس، جزو نخستین شرکتهای ایرانی بود که وارد بازار سرمایه شد.
به گفته وی، شرکت صنعتی پارس مینو، شرکت قاسم ایران و شرکت صنعتی مینو(خرمدره)، شرکت دارویی مینو، شرکت صنایع غذایی مینو شرق و شرکت صنایع غذایی مینو فارس ازجمله بزرگترین شرکتهای این هلدینگ بزرگ صنعتی است.
حمایت از منافع سهامداران
در این نشست همچنین مدیرعامل پارس مینو گفت: ما دو خواسته از دولت در زمینه قوانین مالیاتی داریم؛ نخست اینکه قانون مالیات بر ارزش افزوده همانند الگوی مرسوم جهانی اجرا شود و دوم اینکه افزایش پلکانی و ضریب سالانه آن کنترل شده باشد تا آسیبی به فعالیت شرکتها وارد نشود.
وحید هوشنگنژاد درخصوص وضعیت بورسی شرکت مینو نیز گفت: تمام تلاشمان بر این است تا منافع سهامداران توسط عدهای سودجو با سفتهبازی و ایجاد حباب به خطر نیفتد.
همچنین محمدتقی قلندر لکی مدیرعامل شرکت صنعتی مینو خرمدره نیز با اشاره به نوستالژی برند مینو گفت: پیوند چند نسل با محصولات این شرکت ما را برآن داشت تا بستهبندی محصولات قدیمی را همچنان حفظ کنیم و برای نسل جدید و جوانان محصولات تازه با بستهبندی جدید عرضه کنیم.
همچنین محمدحسین یوسفخزرایی مدیرعامل شرکت پخش مویرگی قاسم ایران از زیرمجموعههای گروه مینو در این نشست خبری گفت: شرکت قاسم ایران با داشتن ناوگان حملونقل باری گسترده و داشتن بیش از ۳۵۰ هزار مترمربع انبار استاندارد نگهداری محصولات غذایی و دارویی در کشور به صورت روزانه بیش از ۶۰۰محصول گروه صنعتی مینو را در نقاط مختلف کشور به صورت مویرگی در بین ۱۱۰هزار فروشگاه توزیع میکند.
خزرایی با اشاره به اقدامات این شرکت در خدماترسانی مطلوب به مردم گفت در چالش کمبود شکر طی ماه مبارک رمضان امسال، شرکت قاسم ایران با بهکارگیری تمامی امکانات و تجهیزات خود و عرضه روزانه بیش از هزارتن شکر از محل مواد اولیه شرکتهای گروه صنعتی مینو برای رفع این مشکل با همکاری شرکت بازرگانی دولتی ایران به یاری مردم شتافت و آمادگی دارد هرگاه اقتصاد کشور در زمینه توزیع بهینه و هدفمند کالاهای اساسی با مشکل روبهرو شود، به یاری مردم بشتابد.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد