9 - 09 - 2024
فناوری تبلیغات آنلاین «گوگل» به رقابت در بازار آسیب میزند
گاردین- سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) دریافته است که گوگل از موقعیت غالب خود در بازار فناوری تبلیغات آنلاین (Adtech) به ضرر هزاران ناشر و تبلیغکننده بریتانیایی سوءاستفاده کرده است. این خبر در شرایطی منتشر میشود که گوگل به زودی در آمریکا نیز باید در پروندهای مشابه در مقابل وزارت دادگستری در دادگاه حاضر شود. CMA از گوگل خواسته تا قبل از اینکه این رگولاتوری به تصمیم نهایی برسد، به یافتههای فعلی آن پاسخ دهد. این سازمان میگوید اکثریت ناشران و تبلیغکنندگان از خدمات فناوری تبلیغاتی گوگل برای پیشنهاد و فروش محصولات و خدمات خود استفاده میکنند، با این حال به ادعای CMA، غول فناوری مانع رقابت منصفانه در این زمینه شده است. پیش از این نیز گوگل با یک شکایت 39/17میلیارد دلاری به دلیل برخورداری از قدرت بیش از حد در بازار تبلیغات آنلاین در بریتانیا روبهرو شده بود. رگولاتوری بریتانیا ادعا میکند که از سال 2015، گوگل از موقعیت غالب خود با کمک ابزارهای تبلیغاتیاش برای تقویت پلتفرم AdX استفاده کرده است. CMA میگوید AdX در قلب مجموعه فناوری تبلیغات این شرکت قرار دارد و پلتفرمی است که بالاترین هزینهها را از تبلیغکنندگان دریافت میکند. این رگولاتور دریافته است که اکثر ناشران و تبلیغکنندگان از خدمات فناوری تبلیغات گوگل در وبسایتها استفاده میکنند. CMA میگوید: «گوگل با اولویت دادن به خدمات خود رقبا را ضعیف میکند و با عدم ارائه خدمات بهتر و رقابتیتر به ناشران و تبلیغکنندگان، مانع از رقابت منصفانهای میشود که میتواند به رشد کسبوکار آنها کمک کند.» این رگولاتوری در صورت تایید تحقیقاتش میتواند گوگل را تا 10درصد از گردش مالی جهانی شرکت جریمه کند که البته این مبلغ به سطح تخلف بستگی دارد، همچنین میتواند دستورالعملهای قانونی برای این شرکت تعیین کند.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد