29 - 08 - 2024
عجله سیاستگذار در واردات خودرو مشکلساز میشود
ایلنا- به گفته معاون پیشین صمت، گاه به دلیل عجلهای که سیاستگذار برای واردات خودرو دارد موضوعاتی مانند ارائه خدمات پس از فروش را دستکم میگیرد.
منوچهر منطقی، معاون پیشین صنایع حملونقل وزارت صمت گفت: مشکلات مربوط به خودروسازی شامل دو بخش است؛ بخشی مربوط به خود خودروساز است و بخشی دیگر مربوط به مجموعه عواملی است که خیلی خودروساز در آن دخالت ندارد، بلکه تحت تاثیر این عوامل قرار میگیرد.وی افزود: مسائل مربوط به خودروسازی بیشتر به امور مدیریتی مجموعه مثل فرآیند تولید، تامین، بازاریابی و تحویل محصول برمیگردد.
منطقی ضمن اشاره به عوامل بیرونی تاکید کرد: خودروساز برای تولید خودرو به تامین ارز نیاز دارد که متاسفانه این تامین ارز در دوسال گذشته خیلی دچار فراز و فرود شده است.
رییس مرکز نوآوری حملونقل وزارت صمت گفت: تاخیر در تامین ارز باعث میشود خودروساز نتواند بهموقع به تعهدات خود عمل کند. در حال حاضر ۵۰درصد مشکلات صنعت خودروسازی کشور به عوامل بالادستی و ۵۰درصد به عوامل داخلی خود خودروساز مربوط میشود.منطقی گفت: اگر خودروساز مسائل و مشکلات داخلی خود را رفع کند باعث میشود عوامل بالادستی تمایل بیشتری به حل و فصل مشکلات در این حوزه داشته باشند.وی همچنین با اشاره به بحث واردات خودرو گفت: نخست اینکه قبل از واردات خودرو خدمات پس از فروش خودرو باید در داخل مستقر شود که متاسفانه بعضی وقتها به دلیل عجلهای که سیاستگذار برای واردات خودرو دارد از این قاعده غفلت میکند.
رییس مرکز نوآوری حملونقل وزارت صمت افزود: انتقال فناوری در قبال واردات خودرو در قانون ساماندهی خودرو آمده؛ یعنی کسی بخواهد خودرو وارد کند در قبال واردات باید فناوری خودرو را هم انجام دهد. متاسفانه این بند از قانون ساماندهی خودرو یا رعایت نمیشود یا بعضیها به دنبال کمرنگ کردن این بند قانونی هستند.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد