8 - 09 - 2024
روش دریافت خسارت برق
مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق گفت: از سال گذشته تاکنون حدود ۱۰۰میلیارد تومان تعهدات پرداخت شده و آماده پرداخت بیمه داریم که جزئیات به زیاندیده ارسال میشود که قیمت را تایید و شماره شبا بابت پرداخت را اعلام کند. علاوهبر این ۱۰۰ میلیارد؛ حدود ۲۰۰میلیارد تومان هم پروندههایی داریم که دارای نقص مدرک هستند بعد از اینکه نقصیها برطرف شد وارد مرحله تایید و پرداخت نقدی میشوند.
عبدالامیر یاقوتی در گفتوگو با ایلنا، درباره پرداخت بیمه خسارت قطعی برق اظهار داشت: برنده بیمه طرف قرارداد امسال مشخص شده و ظرف یکماه آینده یعنی تا پایان شهریور ماه ارتباط سیستمی بهوجود خواهد آمد و پروندهها انتقال پیدا کرده، کار کارشناسی انجام و پرداخت انجام خواهد شد. تا پایان دی ماه در حوزه بیمه خسارات بهروز خواهیم شد، یعنی درواقع کل پروندههای سال ۱۴۰۳ به اتمام میرسد.
وی توضیح داد: اگر آتشسوزی بهوجود نیامده و حادثهای در شبکه رخ داده باشد که منشاء آن از شبکه بوده و مربوط به ملک فرد نباشد مثلا به دلیل برخورد یک خودرو به تیر برق اتصالی بهوجود آمده و منجربه آسیب و ضرر و زیان به وسایل برقی مشترکین شود، پرونده حقوقی تشکیل داده میشود و ما نیز شاکی میشویم. دادگاه روی این پرونده رای میدهد که نهایتا اجرای رای دادگاه الزامآور است. مورد دیگر اینکه بدون دخالت علت ثالث ایرادی روی شبکه ایجاد شود که منجربه آسیب به تجهیزات شود و تعدادی از خانوارها دچار مشکل شوند، مشترکین حوادث را ثبت میکنند و شرکتها میزان آسیبدیدگی تجهیزات را ارزیابی و نسبت به پرداخت بیمه خسارت اقدام میکنند. وی خاطرنشان کرد: مشترکین باید حوادث را در سامانه
bime.tavanir.org.ir ثبت کنند و اگر حوادث داخل منزل باشد که به آتشسوزی منجر شود، در حوزه بیمه بررسی میشود و در غیر این صورت در شرکتهای توزیع رسیدگی خواهد شد. هر شرکت توزیع فرم خاصی دارد که اگر مشترکین به این موارد برخورد کردند به شرکت توزیع اعلام کنند، ضمن اینکه در سامانه «برق من» هم ویژگی خسارت به لوازم دیده شده که به صورت غیرحضوری امکان اطلاعرسانی وجود دارد.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد