8 - 03 - 2017
دنیای خودرو
فورد هزینههایش را کاهش میدهد
فورد در حال گفت و گو برای کاهش هزینهها در کارخانه بریجند بریتانیا میباشد که در واقع خط تولید موتور خودرو است ؛ موضوعی که بیش از ۱۱۰۰ شغل را در این خط تولید به خطر خواهد انداخت.
هدف فورد از این کار، در امان ماندن از پیامدهای منفی ناشی از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا ذکر شده است.
کارخانه موتور فورد در بریتانیا که در حال حاضر موتورهای چهار سیلندر اکو بوست را تولید میکند، در حال حاضر با ظرفیت کامل خود کار میکند و تعداد کارکنان آن زیاد است.
طبق ادعای فورد، آنها انتظار دارند پس از ورود نسخه سه سیلندر اکوبوست به بازار، تقاضا برای موتورهای این کمپانی کاهش پیدا کند که به نوبه خود میتواند دلیل خوبی برای تعدیل نیرو در این خط تولید محسوب شود.
به گزارش مهر به نقل از بلومبرگ، البته یکی از سخنگوهای فورد گفته که در حال حاضر آنها برنامهای برای کاهش نیرو ندارند.
فورد همچنین اعلام کرده که به دنبال فرصتهای جدید تجاری در این خط تولید میباشد.
پیشبینی جک برای فروش ضعیفتر بازار چین
شرکت جک موتور انتظار دارد به دلیل نزدیک شدن بازار خودروی چین به اشباع تقاضا، رشد فروش در این کشور در سال ۲۰۱۷ ضعیفتر شود.
بازار خودروی چین که بزرگترین بازار خودروی جهان است، سال گذشته به کمک کاهش مالیات خودروهای دارای موتور کوچکتر ۷/۱۳ درصد رشد کرد اما در سال ۲۰۱۷ که این سیاست تعدیل میشود، انتظار میرود رشد فروش ضعیفتر شود.
آن جین، رییس هیات مدیره جک موتور به رویترز گفت: چین در حال حاضر ۲۸ میلیون خودرو فروش سالانه دارد که فوقالعاده بالاست و یک افزایش بزرگ دیگر بعید است.
شرکتهای خودروسازی جهانی جنرال موتورز و تویوتا موتور از کاهش فروش در دو ماه نخست سال ۲۰۱۷ خبر دادند در حالی که نیسان موتور رشد دو رقمی داشت. این خودروسازان ماه گذشته تعدیل سیاست کاهش مالیات و تعطیلات سال نوی چینی را عامل فروش ضعیف شمردند.
جک موتور در سپتامبر یک توافق مقدماتی با فولکس واگن به منظور بررسی امکان ساخت خودروهای برقی در یک جوینت ونچر جدید امضا کرد.
به گزارش ایسنا، رییس هیات مدیره جک موتور گفت: مذاکرات میان دو شرکت همچنان ادامه دارد اما هنوز به مرحله موفقیت نرسیده و این همکاری به صورت نهایی تصویب نشده است.
این جوینت ونچر سومین جوینت ونچر فولکس واگن در چین خواهد بود. خودروسازان خارجی ملزم هستند برای تولید در چین، شریک چینی داشته باشند و معمولا به دو جوینت ونچر تولید خودروی سواری محدود میشوند.
فولکس واگن اعلام کرده امیدوار است مذاکرات را در نیمه اول سال میلادی جاری نهایی کند و نخستین خودرویی که به طور مشترک با جک تولید میکند را تا سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه کند.
فروش اوپل به پژوسیتروئن در یک قرارداد ۲. ۲ میلیارد یورویی
گروه پژوسیتروئن با هدف رقابت بهتر در بازار اروپایی، برند اوپل شرکت جنرال موتورز را در قراردادی به ارزش ۲/۲ میلیارد یورو (۳/۲ میلیارد دلار) خریداری میکند.
پژوسیتروئن و جنرال موتورز در بیانیه مشترکی اعلام کردند انتظار میرود ادغام اوپل با پژوسیتروئن صرفهجویی سالانه ۷/۱ میلیارد یورو تا سال ۲۰۲۶ به همراه داشته باشد و اوپل دو درصد حاشیه سود تا سال ۲۰۲۰ و شش درصد حاشیه سود تا سال ۲۰۲۶ تولید خواهد کرد.
این قرارداد شامل اوپل آلمان و فعالیتهای انگلیسی این برند با نام وکسهال و فعالیتهای فاینانس واحد جنرال موتورز است. بانک بیانپی پاریبا ۵۰ درصد از این واحد فاینانس را به ارزش حدود ۴۵۰ میلیون یورو خریداری میکند.
جنرال موتورز که اوپل را به مدت ۹۰ سال در اختیار داشته است، پس از ضرردهی این برند در سال ۲۰۱۶ که مجموع ضررش از سال ۲۰۰۹ را به حدود ۹ میلیارد دلار رساند، به فروش آن اقدام کرد.
پژوسیتروئن انتظار دارند با ادغام اوپل، ۱. ۲ میلیون دستگاه به تحویل سالانه خودروهای این گروه اضافه میشود. احتمال تعدیل مشاغل و تولید در مکانهای پرهزینه در آلمان، فرانسه و انگلیس وجود دارد.
کارلوس تاوارس، مدیرعامل پژوسیتروئن در بیانیهای اظهار کرد این شرکت اطمینان دارد تغییر و تحول اوپل/وکسهال با حمایت این گروه سرعت خواهد گرفت و مطمئن است که اوپل/وکسهال شریک درستی برای عرضه محصولات موفق است.
به گزارش ایسنا، طبق بیانیه جنرال موتورز، فروش اوپل یک هزینه غیرنقدی چهار تا ۵/۴ میلیارد دلاری را به همراه دارد و با قرارداد فروش این برند، تلاشها برای واگذاری داراییهای نامطلوب ادامه پیدا میکند و حدود دو میلیارد دلار نقدینگی آزاد میشود که برای بازخرید سهام مورد استفاده قرار میگیرد.
این خودروساز آمریکایی از طریق ضمانتهایی که در بخشی از این توافق صادر شده میشود، حق خرید سهام پژوسیتروئن را خواهد داشت. جنرال موتورز و پژوسیتروئن توافق برای اوپل به منظور تامین برخی از مدلهای واحد استرالین هولدن و بوئینگ را ادامه خواهند داد. این دو شرکت ممکن است در زمینه سیستمهای پیل سوختی همکاری کنند.
با این توافق پژوسیتروئن به دومین خودروساز بزرگ اروپا تبدیل میشود و رنو را پشت سر میگذارد. این گروه خودروسازی فرانسوی پس از اینکه در سالهای اخیر سهم بازارش را از دست داد، در سال ۲۰۱۴ تحت حمایت مالی دولت فرانسه و شرکت دانگ فنگ موتور چین قرار گرفت و تحت ریاست کارلوس تاوارس، توجهش را به رشد معطوف کرد.
هدف وی از ادغام پژوسیتروئن با اوپل، ایجاد یک غول اروپایی از طریق کاهش هزینهها، ترکیب تلاشهای توسعهای و بهره برداری از مهندسی آلمانی است.
با افزودن شدن اوپل، گروه پژوسیتروئن ۱۶ درصد از بازار خودروی اروپا را در اختیار خواهد داشت و پس از فولکس واگن با ۲۴ درصد سهم بازار قرار میگیرد.
ساخت نسل بعدی ماهیندرا Thar تایید شد
ماهیندرا Thar در سال ۲۰۱۰ معرفی و در سال ۲۰۱۵ فیس لیفت شد.
مدیر اجرایی ماهیندرا، PawanGoenka تایید کرده است که این خودروساز نسل دوم Thar را نیز عرضه خواهد کرد.
نسل بعدی ماهیندرا Thar فعلا فاصله زیادی تا تولید دارد. گزارشات حاکی از آن است که این خودروساز هنوز طراحی مدل نسل جدید Thar را نهایی نکرده است. علاوه بر تیم طراحی هندی ماهیندرا، پینینفارینا و سانگ یانگ نیز دادههایی برای نسل دوم این خودرو خواهند داشت.
به گزارش خبرخودرو، ماهیندرا روی برخی ویژگیهای پیشرفته برای خودروهای خود کار میکند. گزارش شده است که این خودروساز در حال ساخت سیستمهای شارژ بی سیم تلفن همراه، صندلیهای دارای حافظه و آندروید اتو و اپل کارپلی به همراه تکنولوژیهای کمک راننده هوشمند است. مدل نسل بعدی ماهیندرا Thar نیز به این ویژگیها مجهز خواهد شد تا لیست تجهیزات آن که اکنون تنها شامل تهویه هوا و سیستم موسیقی ۲-DINاست توسعه یابد.
اطلاعات جدیدی از هوندا WR-V منتشر شد
در حالی که هوندا آماده عرضه کراس اوور ساخته شده براساس جاز یعنی WR-V خود میشود، اطلاعات جدیدی از این مدل منتشر شده است.
تاکنون گفته میشد که این مدل جدید از گزینههای موتور و گیربکس همتایهاچ بک خود بهره خواهد برد، اخیرا نیز گزارش شده است که این کراس اوور جدید در نسخههای S و VX عرضه خواهد شد. هر دوی این نسخهها با گزینههای موتور بنزینی و دیزلی عرضه خواهند شد.
هوندا WR-V دارای پانلهای بدنه و ویژگیهایی ازهاچ بک جاز خواهد بود و صرفا صندلیها، چراغهای جلوی خودکار و برفپاک کنهای حساس به باران آن متمایز هستند. این مدل جدید علاوه بر ساختارهای اولیه دارای LEDهای دید در روز تعبیه شده در چراغهای جلو خواهد بود در حالی که ویژگیهایی همچون سیستم سرگرمی با نمایشگر لمسی، دسته صندلی جلو، رینگهای آلیاژی ۱۶ اینچی و ریلهای سقف برای نسخه ممتاز آن ارائه خواهند شد. نسخه ممتاز دیزلی این خودرو به کروز کنترل و ورودی بدون کلید نیز مجهز میشود. ایمنی این خودرو با کیسه هوای دوگانه و ABS تامین میشود.
به گزارش خبرخودرو، ابعاد هونداWR-V بزرگتر و بلندتر از هاچبک جاز خواهد بود. زیر کاپوت این کراس اوور موتور ۲/۱ لیتری i-VTEC بنزینی با قدرت ۸۹ اسب بخار و موتور دیزلی ۵/۱ لیتری با قدرت ۹۹ اسب بخار تعبیه خواهد شد. موتور بنزینی این خودرو با گیربکس دستی پنج سرعته و نسخه دیزلی آن با گیربکس دستی شش سرعته همراه میشود.
رقابت سر به سر پاترول و پورشه
در حالی که خودروی نیسان پاترول در نگاه اول یک شاسی بلند ساده به نظر میرسد ولی باید گفت که طراحی آن از آفرود GT–R الهام گرفته است.
ریچاردهاموند در آخرین قسمت تور بزرگ تحته گاز تصمیم گرفته تا یک پورشه ۹۱۸ اسپایدر (رکورد دار نوربورگرینگ) را در مقابل یک نیسان پاترول آزمایش کند. اگر چه این آزمایش در دید اول احمقانه به نظر میرسد اما باید گفت که نیسان نیز یک پاترول معمولیش را وارد میدان نبرد نکرده است. این خودرو دارای یک موتور تیون شده توربو شارژ GT –R به توان ۱۹۰۰ اسب بخار است.
پروژه تیونینگ این خودرو به F Performance Grage دبی مربوط میشود اما نیسان نیزخود اقدام به بروزرسانی سامانه تعلیق، شاسی، جعبه دنده و فرمان این محصول کرده است. همچنین تایرهای مسابقهای نیز برای آن در نظر گفته شده و شاهد تغییراتی نیز روی سامانه ترمز و ورودیهای هوای آن بودهایم.
به گزارش خبرخودرو، جالب اینجاست که این خودرو توانست در آزمایش فوق به سرعت ۳۲۹ کیلومتر برساعت دست پیدا و تا حدی برگزارکنندگان این چالش را رو سفید کند.
درز جزییات رنج روور جدید
اگر چه لندروور تمام تلاشش را کرده تا خودرویVelnar را تا هفته آینده مخفی نگه دارد ولی ما توانستهایم به کمک اینترنت اطلاعات مناسبی در مورد آن کسب کنیم و دست کم بدانیم که رنج روور آینده چه شکلی خواهد بود.
به هر حال مشخص شد که لندروور بدجوری آماده شده تا با شاسی بلند کوپهاش که به احتمال زیاد نسخهای مدرن از رنج روور خواهد بود به مصاف تن به تن با بامو X6 و مرسدس بنز GLE کوپه برود.
البته این همه چیزی است که رسانههای اسپانیایی از رنج روور Velar جدید منتشر کردهاند. بدون شک این خودرو فاصله میان Evoque و Range Rover Sport را پر خواهد کرد ولی از آنجایی که اخبار آن در حد درز اطلاعات است، جزییات فنی دقیقش هنوز مشخص نیست.
به گزارش خبرخودرو، با توجه به ابعاد این خودرو میتوان پیشبینی کرد که Velar دارای موتورهای چهار و شش سیلندر توربو شارژ و سوپر شارژ مشابه Evoque و Range Rover اسپرت باشد. همچنین Velar از لحاظ طراحی از رقبای ساخت بامو مرسدس سرتر است و مسلما طرفداران آنها را به سمت خود خواهد کشید.