4 - 01 - 2025
«درون بیرون ۲» هم کمک نکرد
با وجود نمایش فیلمهای موفقی مانند «درون بیرون۲» آمار فروش سینماهای اسپانیا در سالی که گذشت کاهش یافت. اسپانیا اعلام کرد که با اعتصابات سال گذشته هالیوود، مجموع فروش سینماهایش در سال ۲۰۲۴
نسبت به سال ۲۰۲۳ به میزان ۲درصد کاهش یافت و از روند سه سال بهبود متوالی در سالهای ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ دور شد. سال۲۰۲۴ با پذیرش ۷۱میلیون تماشاگر، تعداد تماشاگران اسپانیا نسبت به سال گذشته ۵درصد کاهش داشته است. فروش سینماها نیز ۴۷۷میلیون یورو (1/496میلیون دلار) بود که به معنی کاهش ۲۹درصدی نسبت به میانگین پیش از دوران کووید در سال ۱۹-۲۰۱۷ است. با این حال، برخی از نتایج سال ۲۰۲۴ در اسپانیا دلگرمکننده بود. دیوید رودریگز مدیر کل فیلمهای کامسکور برای اسپانیا و پرتغال، اظهار کرد: در حالی که پذیرش در نیمه اول نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳درصد کاهش داشت، نیمه دوم در مقایسه با مدت مشابه در سال۲۰۲۳ مجددا شتاب گرفت. با وجود اینکه «درون بیرون۲» با فروش فوقالعاده 5/45میلیون یورو (3/47میلیون دلار) دومین فیلم پرفروش یک فیلم در اسپانیا پس از «امور اسپانیایی» در سال ۲۰۱۴ شد که ۵۶میلیون یورو فروش کرده بود اما به بالا کشیدن کل سال کمک نکرد. «آواتار: راه آب» در سال ۲۰۲۰ به میزان ۵۱میلیون یورو فروش کرده بود. به طور کلی، انیمیشنها پنج مورد از ۱۰فیلم پرفروش اسپانیا در سال ۲۰۲۴ را تشکیل دادند. از میان فیلمهای اسپانیایی، «پدر تنها یک ۴ است» به نویسندگی، کارگردانی و بازی سانتیاگو سگورا 4/13میلیون یورو (9/13میلیون دلار) فروخت. این پنجمین بار در شش سال گذشته است که فیلمی از سگورا به پرفروشترین فیلم اسپانیایی در اسپانیا تبدیل میشود. سال ۲۰۲۴ سهم بازار فیلمهای اسپانیایی با افزایش ۲درصدی به ۱۹درصد رسید. این رقم در سال ۲۰۲۳ برابر با ۱۷درصد و ۲۲درصد در سال ۲۰۲۲ بود. والت دیزنی در سال ۲۰۲۴ به عنوان بزرگترین توزیعکننده در اسپانیا شناخته شد.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد