5 - 03 - 2017
خبر
کاهش ۵ درصدی تعرفه واردات ورق گرم
فارس- عضو هیاتمدیره انجمن فولاد با اشاره به برنامه افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی تولید ورق گرم فولادی کشور از سال آینده، گفت: تعرفه واردات ورق گرم از ۱۵ به ۱۰ درصد کاهش مییابد.
بهادر احرامیان اظهار داشت: تعرفه واردات ورق گرم فولادی سال آینده کاهش خواهد یافت، بهطوری که از رقم ۱۵ درصد فعلی به ۱۰ درصد میرسد.
وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۲۰ درصد نیاز کشور به ورق گرم از طریق واردات تامین میشود اما با راهاندازی طرحهای جدید در سال آینده، امکان تامین این میزان از طریق تولیدات داخلی فراهم میشود.
به گفته وی، با راهاندازی خطوط جدید تولید ورق گرم فولادی، از اواسط سال آینده با مازاد عرضه در این بخش نیز روبهرو خواهیم بود.
احرامیان با اشاره به ظرفیت هشت میلیون تنی تولید ورق کلاف در کشور گفت: ظرفیت تولید ورق تخت نیز حدود دو میلیون تن است.
به گفته وی، ظرفیت تولید ورق گرم کشور سال آینده ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.
اسقاط یک میلیون و ۹۰۰ هزار خودرو فرسوده در ۱۲ سال اخیر
مهر- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزار خودرو فرسوده داریم، گفت: حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار خودرو فرسوده در طول حدود ۱۰ تا ۱۲سال اخیر اسقاط شده است.
حمیدرضا فولادگر درباره طرح اسقاط خودروهای فرسوده افزود: از زمانی که در قانون بودجه سالهای ۸۵، ۸۶ و ۸۷ احکام خوبی در زمینه اسقاط خودروهای فرسوده و قانون دائمی توسعه حمل و نقل و مدیریت سوخت تصویب شد، در سالهای اول به علت حمایتهای بیشتر شتاب این طرح بیشتر بود.
وی با بیان اینکه در قانون برنامههای چهارم، پنجم و ششم توسعه هم در این زمینه قوانین دائمی هم داریم، ادامه داد: ابزارهای حمایتی سالهای اول کمتر شده است و از سال ۸۹ و ۹۰ تا سالهای ۹۱ و ۹۲ شیب آن کند شد.
فولادگر گفت: در دو سال اخیر فعالیت در این زمینه بیشتر شده است و بهطور میانگین در سال حدود ۲۴۷ هزار خودرو فرسوده از رده خارج میشود.
وی افزود: با توجه به اینکه اسقاط خودروهای فرسوده فواید زیاد برای اقتصاد، محیط زیست، ترافیک، سلامت مردم و مالکان خودروهای فرسوده دارد این طرح باید از اولویتهای مهم ما باشد و باید کمک کنیم به خوبی اجرا شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه براساس طرحی به ازای خودروهای وارداتی باید تعدادی خودرو فرسوده اسقاط شود، گفت: در سال ۹۳ معادل ۳۵۰ هزار، سال ۹۴ معادل ۲۷۰ هزار و از سال ۹۵ تاکنون معادل ۳۰۰ هزار گواهی اسقاط در واردات خودروها صادر شده است.
فولادگر تاکید کرد: باید تسهیلات تشویقی بیشتری برای اسقاط خودروهای فرسوده در نظر بگیرند یا از ابزار تنبیهی استفاده شود و مجلس هم باید نظارتش را بیشتر کند.
نگرانی انگلیسیها نسبت به وضعیت کارگران کارخانه فورد
ایسنا- بزرگترین اتحادیه تجاری انگلیس با وجود اطمینانی که از فورد درباره حفظ موقعیتهای شغلی دریافت کرده، نگران از دست رفتن بیش از هزار موقعیت شغلی در کارخانه موتور این خودروساز آمریکایی در ولز است.
فورد که بزرگترین سازنده موتور انگلیس است، سال گذشته اعلام کرد به دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار برای یکی از موتورهای بنزینی خود، میزان سرمایهگذاری خود را کاهش میدهد. اعلام این خبر باعث شد اتحادیه یونایت از این خودروساز بخواهد برنامه خود را برای چگونگی حفظ تولید ارائه کند.
سخنگوی فورد به رویترز گفت: این شرکت که یک سوم از ۴/۲ میلیون موتور ساخت انگلیس را در سال ۲۰۱۵ در بریجند تولید کرد، به دنبال تعدیل قابل توجه کارکنانش نیست.
وی گفت: حجم تولید پیشبینی شده موتور در کارخانه بریجند در سالهای آینده مطلوب مانده و نیاز به نیروی کار مشابه سطح کنونی خواهد بود.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد