7 - 02 - 2024
جزئیات نمایشگاه رسانههای ایران مشخص شد
«جهانصنعت»- نشست خبری بیستوچهارمین نمایشگاه رسانههای ایران با حضور فرشاد مهدیپور معاون امور مطبوعاتی و رسانهای وزارت ارشاد اسلامی و جمعی از اصحاب رسانه در سالن اجتماعات معاونت مطبوعاتی و رسانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
فرشاد مهدیپور معاون امور مطبوعاتی و رسانهای وزارت ارشاد اسلامی در خصوص وقفه چندساله رخ داده در برگزاری نمایشگاه مطبوعات گفت: این نمایشگاه در بیستوچهارمین دوره برگزاری خود با یک پوستاندازی و تحول اساسی روبهرو خواهد شد. همانطور که میدانیم این نمایشگاه در ادوار گذشته با عنوان «نمایشگاه مطبوعات» برگزار میشد، اما امسال پس از چندسال وقفه به دلایلی همچون همهگیری کرونا، با عنوان «نمایشگاه رسانههای ایران» برگزار خواهد شد.
مهدیپور ادامه داد: یکی از ویژگیهای اختصاصی این نمایشگاه در دور بیستوچهارم این است که علاوهبر گروههای مکتوب و غیرمکتوب گروههای تخصصی و جدیدی همچون گروه «رسانههای دانشبنیان» هم در این نمایشگاه حضور خواهند داشت. از آنجایی که آینده دنیای رسانه با مباحث مربوط به فناوری گره خورده، لذا این حضور بسیار مهم است.
وی خاطرنشان کرد: تحول دیگری که با توجه به تحول کلی حوزه رسانه طی سالهای اخیر در این نمایشگاه رخ داده، غرفه اختصاصیای است که برای فعالان حقیقی رسانهای یا «انسانرسانهها» در نظر گرفتهایم.
معاون امور مطبوعاتی و رسانهای وزارت ارشاد اسلامی در خصوص جزئیات تغییرات روی داده در این دوره نمایشگاه گفت: تحول و تغییر اساسیای که در این نمایشگاه خواهیم داشت، عبارت است از تشکیل کمیتههای تخصصی و برگزاری نشستهای آموزشی در حوزههایی همچون اقتصاد رسانه، نقد و بررسی کتاب، فناوریهای نو و هوش مصنوعی، تجربهنگاری و انتقال تجربه بین فعالان رسانهای و… که با حضور اساتید برجسته ارتباطات و روزنامهنگاری در این نمایشگاه شاهد آن خواهیم بود.
این مقام مسوول به حضور پررنگ رسانههای استانی در این نمایشگاه اشاره داشت و گفت: حضور استانها در این دوره از نمایشگاه جدیتر از ادوار قبل خواهد بود و برنامه ما این است که در این نمایشگاه از حداقل ۲۰ چهره رسانهای استانی و ۵ چهره رسانهای ملی تقدیر و تشکر ویژه بهعمل آید.
مهدیپور همچنین از ثبتنام ۶۰۰ رسانه در نمایشگاه خبر داد و گفت: رسانههای مکتوب، برخط، خبرگزاریها، گروههای دانشبنیان رسانهای و رسانههای نوین به نمایشگاه دعوت شدهاند و این مورد اقتصادساز نمایشگاه خواهد بود.
وی تاکید کرد: به همت دستگاههای مختلف سعی شد که در این نمایشگاه توجه ویژهای به فناوری داشته باشیم، چراکه آینده رسانه به فناوری گره خورده است.
به گفته مهدیپور، نشستهای تخصصی متعددی نیز در قالبهای اقتصاد رسانه، تجربهکاوی و رونمایی کتابها از جمله جلد دوم دانشنامه مطبوعات در حاشیه این نمایشگاه برگزار میشود. همچنین کمیتهای مختص فناوریهای نو و هوش مصنوعی برپا خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه نمایشگاه بیستوچهارم رسانههای ایران با انتخابات مجلس شورای اسلامی تقریبا همزمان شده است، از کنشگران و فعالان حوزههای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی دعوت کرد تا در این دوره به تعامل، گفتوگو و هماندیشی بپردازند.
در بخش پایانی این نشست از پوستر بیستوچهارمین نمایشگاه رسانههای ایران با حضور حسن روحالامین، طراح این پوستر، رونمایی شد.
شایان ذکر است بیستوچهارمین نمایشگاه رسانههای ایران از ۲۹ بهمن تا ۲ اسفند ۱۴۰۲ با حضور بیش از ۶۰۰ رسانه در مصلای امام خمینی(ره) برگزار میشود.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد