7 - 09 - 2024
جبران زیان سال ۲۰۲۳ اپراتورهای کشتی در سهماهه دوم ۲۰۲۴
مهر- با بررسی حاشیه سود عملیاتی اپراتورهای ۹شرکت بزرگ خطوط کشتیرانی که به طور متوسط ۲۰درصد است، زیان شرکتها که در سال قبل متحمل شده بودند، در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ جبران شده است.
موسسه آلفالاینر در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که با بررسی حاشیه سود عملیاتی اپراتورهای ۹شرکت بزرگ خطوط کشتیرانی که به طور متوسط ۲۰درصد است، زیان شرکتها که در سال قبل متحمل شده بودند، در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ جبران شده است.
در این گزارش اعلام شده که حاشیه سود عملیاتی به دست آمده توسط اپراتورها در این مدت بالاترین میزان پس از زمان همهگیری کرونا است.
شرکتهای حمل نفت در این مدت بهترین عملکرد را از خود نشان دادند. در این میان، اپراتور تایوانی
Ever Green Marine Corporation با کسب سود عملیاتی یک میلیارد دلاری، بالاترین حاشیه سود ۳۰درصدی را از آن خود کرد. این اپراتور تایوانی در هفت فصل گذشته بیشترین حاشیه سود را در بین تمامی اپراتورها به دست آورده است.
شرکت وان تایوان نیز با رسیدن به سوددهی توانست زیان سال ۲۰۲۳ میلادی را جبران کند و به حاشیه سود 5/28درصدی دست یابد. شرکتHMM کرهجنوبی و یانگ مینگ تایوان در رتبه سوم کسب سود عملیاتی و سود حاشیهای قرار داشتند و ارقام 9/26درصدی را تجربه کردند. اپراتورهای خط کشتیرانی ائتلاف «وان» نیز 8/15درصد سود حاشیه عملیاتی داشتند.
حاشیه سود برای اپراتورهای مرسک و سایر خطوط کشتیرانی اروپایی به علت داشتن قراردادهای بلندمدت کمتر بوده است، به گونهای که حاشیه سود مرسک در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ میلادی حدود 6/5درصد بوده که کمترین میزان در بین اپراتورها محسوب میشود.
اپراتورهای خط کشتیرانی کاسکو چین با کسب سود عملیاتی 6/1میلیارد دلاری، حاشیه سود 9/24درصدی داشتند، زیرا حضور این شرکت در بازارهای جدید آمریکای جنوبی و آفریقا باعث شد تا سود مناسبی به دست آورند.
شایان ذکر است شرکت کاسکو در سال ۲۰۲۴ میلادی خطوط جدیدی را بین چین، آمریکای جنوبی، مکزیک، ویتنام و آفریقا راهاندازی کرده است.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد