22 - 04 - 2024
ثبت ۱۲۰۰شکایت از خودروسازان در سامانه گارانتی
مهر- مدیرکل دفتر خدمات فنی مهندسی وزارت صمت گفت: با تکمیل همه عرضهکنندگان خودرو اعم از واردکننده و تولیدکننده در سامانه جامع خدمات پس از فروش، همه برندهای خودرو را در این سامانه جانمایی کردهایم.
حمید محلهای افزود: مبنای خدمات پس از فروش، شکایت نیست بلکه شفافیت در ارائه خدمات است یعنی هم متقاضی خدمت میداند چه خدماتی میگیرد و هم عرضهکننده میداند چه خدمتی باید ارائه دهد. در این سامانه شکایت عرضه میشود و با دو طرف عرضهکننده و شاکی در ارتباط میگیریم تا مشکل در همان ابتدا حل شود و اگر نشد موضوع به محاکم حقوقی ارسال میشود.
مدیرکل دفتر خدمات فنی مهندسی وزارت صمت بیان کرد: تعداد شکایاتی که از طریق این سامانه واصل شده کم بود. شاید مردم هنوز در جریان این سامانه قرار نگرفتند که از این مسیر نیز میتوانند چنین موضوعاتی را دنبال کنند. تاکنون ۱۲۰۰شکایت ثبت شده که همه آنها بررسی شد و اکثر آنها به صلح انجامید ولی طبعا ثبت شکایات باید بیشتر از این تعداد باشد.
محلهای با بیان اینکه خدمات پس از فروش در ایران وجود دارد، گفت: بخشهایی که مشکل آنها حل میشود را به حساب خدمات پس از فروش نمیگذاریم. ۳۶۰۰ نقطه خدمات پس از فروش وجود دارد که سالانه همه این نقاط بررسی میشوند. علاوهبر آن واحدهای صنفی نیز خدمات تعمیرگاهی انجام میدهند ولی در جایی که به مانع و مشکل برمیخوریم که بیشتر آنها در راستای ضمانت است.
مدیرکل دفتر خدمات فنی مهندسی وزارت صمت بیان کرد: هر ساله تولیدات و متقاضیان خودرو بیشتر میشوند بنابراین شرکتها باید توان خود را برای سرویسدهی بیشتر کنند. این سامانه در جهت اتصال مشتری و شرکت به یکدیگر است تا وضعیت بهبود پیدا کند.
وی گفت: سال گذشته تلاش کردیم که انجمنی در عرصه خدمات پس از فروش ایجاد کنیم و خوشبختانه این انجمن در اتاق بازرگانی تشکیل و در اواخر سال بود که انتخابات آن نیز برگزار شد.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد